09.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Mike Mareen).
Tesla nechce vsadiť všetko na elektromobily v jednom zo svojich najťažších období. Značka chce maximálne využiť obnoviteľnú energiu a zdá sa, že našla zlatú baňu. Elon Musk už predal milión kusov produktu, o ktorom mnohí ani nevedia – domácej batérie Powerwall.

Foto: shutterstock.com/Mike Mareen
Tesla prechádza jedným z najkomplikovanejších období vo svojej histórii. Pokles predaja v niektorých obdobiach prvého polroka dosiahol až 49 %, vo Švédsku dokonca 84 %. Situácia sa nezlepšuje, no spoločnosť Elona Muska má plán, ako tento stav zvrátiť. A nie sú to autá.
Tesla Powerwall je záchranou značky
Ani elektromobily, ani humanoidný robot Optimus. Skutočnou záchranou amerického výrobcu sú Tesla Powerwall. Tento systém domácich batérií síce nerobí taký mediálny rozruch ako Tesla Model 3 alebo Model Y, no dosiahol historický míľnik v predaji: viac ako milión kusov po celom svete.
Elon Musk vsádza na inú stratégiu ako v posledných rokoch. Šéf Tesly sa snaží diverzifikovať svoj biznis energetickými riešeniami pre domácnosti. Powerwall je v podstate vysokokapacitná úložná batéria.
Jej fungovanie je veľmi podobné akumulátoru, ktorý zbiera energiu prostredníctvom solárnych panelov, ale získava ju aj z elektrickej siete v čase nízkeho dopytu. Zákazníci môžu využívať túto elektrinu a znižovať tak svoje účty za elektrinu na konci mesiaca.
Z nenápadného produktu bestseller
Prvý Powerwall prišiel na trh v roku 2015 a na trhu zostal takmer nepovšimnutý. Model sa odvtedy vyvinul, má väčšiu úložnú kapacitu a lepšiu účinnosť.
Powerwall 3 Tesla, najnovší model, podporuje až 20 kW jednosmerného prúdu (DC) zo solárnej energie a poskytuje 11,5 kW striedavého prúdu (AC) na jednotku, čo je výkon, ktorý dokáže pokryť základné potreby domácnosti.
Tesla nechce predávať len elektromobily
Tesla nechce vsadiť všetko na svoje elektromobily, ale vytvoriť obrovský energetický ekosystém. Majitelia si môžu nabíjať svoje vozidlo energiou zo solárnych panelov a svojho Powerwallu, čo by znamenalo takmer bezplatnú energiu.

Foto: shutterstock.com/Roschetzky Photography
Powerwall je jedným z najmenej známych produktov značky, no predaj v posledných rokoch neustále rastie. Príjmy z energetickej divízie Tesly predstavujú takmer 10 % z celkových ziskov výrobcu elektromobilov.
Niektoré krajiny, ako napríklad Austrália, vedú v predaji. Tesla Powerwall sa tam stali nevyhnutnou súčasťou s „virtuálnymi elektrárňami“, kde sa tisíce domácností pripájajú k národnej elektrickej sieti, aby dodávali prebytočnú energiu a zlepšovali tak kapacitu v čase vysokého dopytu.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Budúcnosť elektromobility v ohrození? Razia na stavbe kľúčovej továrne.
Fínsko, nová modrá zóna? Vedci objavili tajomstvo dlhovekosti, ktoré búra všetky mýty!
Luxusná jachta za milión eur sa potopila 15 minút po spustení na vodu!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.