06.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Sport car hub).
Len pred pár týždňami Tesla uviedla v Číne dve nové verzie Modelu 3. Cena verzie s väčšou batériou a pohonom zadných kolies sa zdala byť rozumná, no už neplatí. Americká značka bojuje s agresívnou čínskou konkurenciou a je nútená znižovať svoje očakávania. Zľavy, bezúročné úvery a dotácie na poistenie majú zastaviť alarmujúci prepad predajov.

Foto: shutterstock.com/Sport car hub
Čína je najväčším trhom s elektrickými vozidlami na svete. Vďaka drastickým opatreniam – na jednej strane vysoká podpora pre výrobcov a používateľov elektromobilov, na druhej strane obrovské prekážky pre záujemcov o nové vozidlá so spaľovacími motormi – sa dospelo do bodu, kedy má väčšina nových vozidiel elektrický pohon. Avšak Tesla, kedysi líder tohto segmentu v Ríši stredu, z tejto konjunktúry neprofituje. Údaje o nových registráciách v Číne ukazujú, že predaj Tesly v tejto krajine klesol od začiatku roka o 6,3 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka a trend je alarmujúci.
S Teslou sa v Číne deje to, čo stretáva európske značky
Trh s elektromobilmi v Číne sa stáva čoraz konkurenčnejším a miestni výrobcovia uvádzajú nové modely prakticky každý týždeň, často ich ponúkajú za atraktívne ceny. O tom, že cenový tlak je zničujúci aj pre miestnych výrobcov, ktorí predávajú svoje autá prakticky bez marže, sa už v Číne hovorí takmer otvorene. O to ťažšie časy prežívajú zahraničné značky, ako napríklad Porsche.
Tesla, ktorá kedysi získala výnimočné podmienky na rozvoj miestnej výroby, sa tam stáva zbytočnou. Hoci sa jej darí v segmente prémiových vozidiel, základom jej biznisu sú populárne modely. A s tým je problém, pretože jej modely Model 3 a Model Y s pohonom zadných kolies sa predávajú čoraz ťažšie.
Nová stratégia Tesly: zľavy a akcie
Aby Tesla čelila poklesu predaja, v posledných týždňoch zaviedla nové verzie Modelu 3 a Modelu Y. Jednou z nich je Model 3 Long Range RWD, ktorého cena bola pôvodne stanovená na 269 500 juanov. Teraz, aby zvýšila dopyt (alebo skôr zabrzdila pokles predaja), výrobca znížil cenu na 259 500 juanov. V prepočte to vychádza na približne 31 500 eur.
Okrem toho Tesla ponúka celý rad stimulov pre zákazníkov, ktorí sa rozhodnú pre kúpu vozidla do 30. septembra:
- Prémia za odporúčanie Tesly inému zákazníkovi – zľava 8000 juanov (približne 970 eur) na voliteľný lak;
- Výhodné financovanie: 5-ročný úver s 0 % úrokom na vybrané modely.
- Dotácia na poistenie: 8000 juanov pre zákazníkov, ktorí si objednajú a prevezmú vozidlo do konca septembra.

Foto: youtube.com/@TopGear
Udrží si Tesla pozíciu na čínskom trhu?
Napriek agresívnym akciám a zľavám stojí Tesla pred vážnou výzvou v Číne, kde miestni výrobcovia čoraz viac dominujú v segmentoch, v ktorých bol americký gigant doteraz silný. Klesajúce marže a nutnosť zavedenia ďalších zliav sa môžu odraziť na finančných výsledkoch spoločnosti.
Experti predpovedajú, že bez podstatných zmien by Tesla mohla čoskoro začať na svojej prítomnosti na čínskom trhu prerábať. To, ako sa firma s touto výzvou vyrovná, môže mať kľúčový význam pre jej pozíciu v nadchádzajúcom období, o to viac, že na európskom trhu je jej reputácia poškodená a navyše tu pôsobí rovnaký mechanizmus ostrej konkurencie ako v Číne.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Vidíte na aute tento symbol? Toto je jeho skutočný význam!
Automobilový gigant hádže uterák do ringu: Končíme, nedá sa na tom zarobiť ani na suchý chlieb!
Koniec Renaultu, aký poznáme? Francúzska vláda má s automobilkou úplne iné plány!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.