Novinky, Správy, Suv/Crossover, Top, Zaujímavosti,

Dacia chystá revolúciu: Prichádza superhybrid 4×4 s dojazdom 1500 km pre Duster a Bigster!

04.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Gabriel Nica). Dacia si na koniec roka pripravila obrovské prekvapenie! Rumunská značka predstaví nové, výkonnejšie a úspornejšie motory pre svoje najväčšie SUV modely, Duster a...

04.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Gabriel Nica).

Dacia si na koniec roka pripravila obrovské prekvapenie! Rumunská značka predstaví nové, výkonnejšie a úspornejšie motory pre svoje najväčšie SUV modely, Duster a Bigster. Vrcholom ponuky bude unikátny superhybridný pohon 4×4 kombinovaný s LPG, ktorý sľubuje dojazd až 1500 kilometrov!

Dacia Bigster interiér
Dacia chystá revolúciu: Prichádza superhybrid 4×4 s dojazdom 1500 km pre Duster a Bigster!
Foto: shutterstock.com/Gabriel Nica

Nový motor hybrid-G 150 4×4: Unikát na trhu

Hlavnou novinkou Dacie je zavedenie motora s názvom hybrid-G 150 4×4. Ide o jedinečný pohonný systém na trhu, ktorý kombinuje mild-hybridný motor na prednej náprave s ďalším elektromotorom na zadnej náprave a zároveň je kompatibilný s LPG.

Spaľovací motor je 1,2-litrový agregát s 48-voltovou technológiou, ktorý produkuje 140 koní, zatiaľ čo elektromotor poskytuje ďalších 31 koní. Celkovo systém dodáva 154 koní a 230 Nm krútiaceho momentu, ku ktorému treba pripočítať ďalších 87 Nm z elektromotora. Spaľovací motor je spojený so šesťstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou, zatiaľ čo elektromotor má dvojstupňovú prevodovku s odpojiteľnou zadnou nápravou.

Až 60 % jazdy na elektrinu a dojazd 1500 km

Táto kombinácia mild-hybridného motora s elektromotorom a LPG ponúka niekoľko výhod. Na jednej strane celý systém vďaka dvom 50-litrovým nádržiam (jedna na benzín a druhá na plyn) poskytuje dojazd až 1500 kilometrov a podľa výrobcu aj o 30 % nižšie náklady na údržbu.

Na druhej strane, s elektromotorom pripojeným k zadným kolesám a lítium-iónovou batériou s kapacitou 0,84 kWh, ktorá sa automaticky nabíja počas spomaľovania a brzdenia, môže pohonná jednotka fungovať v elektrickom režime až 60 % času v meste.

Nový motor optimalizuje aj spotrebu: Duster deklaruje priemer 7,1 l/100 km LPG a 5,5 l/100 km benzínu, zatiaľ čo Bigster udáva priemer 7,2 l/100 km LPG a 5,6 l/100 km benzínu.

Nové motory aj pre Dacia Duster

Okrem toho bude Dacia Duster profitovať z novej ponuky výkonnejších a úspornejších motorov. Verzia hybrid 140 bude nahradená verziou hybrid 155mild hybrid 130 verziou mild hybrid 140 a nakoniec Eco-G 100 verziou Eco-G 120.

Dacia Duster v prírode
Nová generácia Dacie Duster dostane pod kapotu revolučný superhybridný pohon 4×4.
Foto: shutterstock.com/Gabriel Nica

Duster hybrid 155 má štvorvalcový motor s výkonom 109 koní spojený s dvoma elektromotormi a 1,4 kWh batériou. Dacia ubezpečuje, že Duster s týmto motorom štartuje vždy v elektrickom režime a môže až 80 % času v meste jazdiť na batériu.

Duster mild hybrid 140 kombinuje 1,2-litrový trojvalcový preplňovaný benzínový motor s 48-voltovým mild-hybridným systémom a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Nakoniec, Duster Eco-G 120 je rovnaký motor ako súčasný Eco-G 100, ale s výkonom 120 koní. Pri prevádzke na plyn emituje v priemere o 10 % menej CO2 a ponúka dojazd až 1380 kilometrov.

Všetky tieto motory Dacia spĺňajú normu Euro 6e-bis a budú dostupné na konci roka v modeloch Duster aj Bigster.

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Automobilky bijú na poplach: Ciele EÚ sú nereálne, hrozí kolaps!

Audi ukázalo budúcnosť: Koncept C je elektrický nástupca TT a vracia späť tlačidlá!

Diesel vs. Benzín: Toto sú najčastejšie poruchy motorov. Ako im predísť?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Ticho? Zabudnite! Prvé elektrické Ferrari bude revať ako beštia a stáť majland!

04.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Fyuzu) Svet superšportov zadržal dych. Z Maranella prichádza správa, ktorá navždy zmení históriu. Ferrari oficiálne potvrdilo príchod svojho prvého plne…

Príliš drahé a nikto to nechce: Prečo Stellantis stopol autonómne riadenie?

04.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Jonathan Weiss) Automobilový gigant Stellantis, pod ktorý patria značky ako Peugeot, Citroën, Opel, Fiat či Jeep, práve šliapol na brzdu.…

Koniec prázdnin, peklo pre vaše auto: Ako ochrániť lak pred nástrahami septembra

04.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: carVertical) Leto sa končí a s ním aj obdobie pokojných ciest. Návrat do školy a do práce znamená jediné –…

Hyundai chystá bombu! Na autosalóne ukáže lacný elektromobil, ktorý zničí konkurenciu

04.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ZEUScars) Svet lacných elektromobilov sa otriasa v základoch! Kórejský gigant Hyundai sa chystá na mníchovskom autosalóne IAA predstaviť koncept, ktorý…

Váš vlastný iPhone môže pomôcť zlodejom: Ako funguje krádež?

04.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Dragana Gordic). Zlodeji áut čoraz častejšie upúšťajú od rušných parkovísk a na krádeže si vyberajú pokojnejšie miesta, ako sú sídliská…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov