04.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Gabriel Nica).
Dacia si na koniec roka pripravila obrovské prekvapenie! Rumunská značka predstaví nové, výkonnejšie a úspornejšie motory pre svoje najväčšie SUV modely, Duster a Bigster. Vrcholom ponuky bude unikátny superhybridný pohon 4×4 kombinovaný s LPG, ktorý sľubuje dojazd až 1500 kilometrov!

Foto: shutterstock.com/Gabriel Nica
Nový motor hybrid-G 150 4×4: Unikát na trhu
Hlavnou novinkou Dacie je zavedenie motora s názvom hybrid-G 150 4×4. Ide o jedinečný pohonný systém na trhu, ktorý kombinuje mild-hybridný motor na prednej náprave s ďalším elektromotorom na zadnej náprave a zároveň je kompatibilný s LPG.
Spaľovací motor je 1,2-litrový agregát s 48-voltovou technológiou, ktorý produkuje 140 koní, zatiaľ čo elektromotor poskytuje ďalších 31 koní. Celkovo systém dodáva 154 koní a 230 Nm krútiaceho momentu, ku ktorému treba pripočítať ďalších 87 Nm z elektromotora. Spaľovací motor je spojený so šesťstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou, zatiaľ čo elektromotor má dvojstupňovú prevodovku s odpojiteľnou zadnou nápravou.
Až 60 % jazdy na elektrinu a dojazd 1500 km
Táto kombinácia mild-hybridného motora s elektromotorom a LPG ponúka niekoľko výhod. Na jednej strane celý systém vďaka dvom 50-litrovým nádržiam (jedna na benzín a druhá na plyn) poskytuje dojazd až 1500 kilometrov a podľa výrobcu aj o 30 % nižšie náklady na údržbu.
Na druhej strane, s elektromotorom pripojeným k zadným kolesám a lítium-iónovou batériou s kapacitou 0,84 kWh, ktorá sa automaticky nabíja počas spomaľovania a brzdenia, môže pohonná jednotka fungovať v elektrickom režime až 60 % času v meste.
Nový motor optimalizuje aj spotrebu: Duster deklaruje priemer 7,1 l/100 km LPG a 5,5 l/100 km benzínu, zatiaľ čo Bigster udáva priemer 7,2 l/100 km LPG a 5,6 l/100 km benzínu.
Nové motory aj pre Dacia Duster
Okrem toho bude Dacia Duster profitovať z novej ponuky výkonnejších a úspornejších motorov. Verzia hybrid 140 bude nahradená verziou hybrid 155, mild hybrid 130 verziou mild hybrid 140 a nakoniec Eco-G 100 verziou Eco-G 120.

Foto: shutterstock.com/Gabriel Nica
Duster hybrid 155 má štvorvalcový motor s výkonom 109 koní spojený s dvoma elektromotormi a 1,4 kWh batériou. Dacia ubezpečuje, že Duster s týmto motorom štartuje vždy v elektrickom režime a môže až 80 % času v meste jazdiť na batériu.
Duster mild hybrid 140 kombinuje 1,2-litrový trojvalcový preplňovaný benzínový motor s 48-voltovým mild-hybridným systémom a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Nakoniec, Duster Eco-G 120 je rovnaký motor ako súčasný Eco-G 100, ale s výkonom 120 koní. Pri prevádzke na plyn emituje v priemere o 10 % menej CO2 a ponúka dojazd až 1380 kilometrov.
Všetky tieto motory Dacia spĺňajú normu Euro 6e-bis a budú dostupné na konci roka v modeloch Duster aj Bigster.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Automobilky bijú na poplach: Ciele EÚ sú nereálne, hrozí kolaps!
Audi ukázalo budúcnosť: Koncept C je elektrický nástupca TT a vracia späť tlačidlá!
Diesel vs. Benzín: Toto sú najčastejšie poruchy motorov. Ako im predísť?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.