27.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@VolkswagenNews).
Volkswagen konečne strhol plachtu z druhej generácie svojho bestselleru, modelu T-Roc! Novinka, ktorá sa naživo predstaví na autosalóne v Mníchove, prichádza s odvážnym dizajnom, výrazne väčším priestorom a revolúciou pod kapotou. Dieselové motory sú minulosťou, na scénu prichádzajú mild-hybridy a po prvýkrát aj plne hybridné verzie!

Foto: youtube.com/@VolkswagenNews
Dizajn, ktorý zaujme na prvý pohľad
Nová generácia modelu T-Roc sa na prvý pohľad odlišuje od svojho predchodcu. Hoci ide o evolúciu pôvodného dizajnu, dizajnéri mu vdýchli prvky z najnovších modelov značky. Prednej časti dominuje veľký nasávací otvor a moderné LED svetlomety, ktoré sú elegantne prepojené svetelnou lištou. Čerešničkou na torte je podsvietené logo, ktoré nájdeme nielen vpredu, ale aj vzadu.
Z profilu si auto zachováva svoju charakteristickú siluetu, no zadná časť prešla výraznou zmenou. Podobne ako pri modeloch Tiguan alebo Tayron, aj tu nájdeme prepojené zadné svetlá pomocou LED pásu. Ak siahnete po športovej výbave R-Line, zadný nárazník bude doplnený o agresívny ornament, ktorý imituje difúzor a dodáva autu ešte dynamickejší vzhľad.
Výrazne modernejší interiér
Interiér nového Volkswagenu T-Roc bol podľa automobilky „výrazne vylepšený“. Kabína preberá dizajnový jazyk z nových modelov ako Passat či Tiguan. Stredovej konzole dominuje jediný otočný ovládač, ktorý slúži nielen na ovládanie hlasitosti a médií, ale aj na prepínanie jazdných režimov.
Okrem digitálneho prístrojového štítu môže byť T-Roc vybavený aj head-up displejom premietaným priamo na čelné sklo. Volkswagen tiež vyvinul nový textilný materiál, ktorým je potiahnutá palubná doska, čo zvyšuje pocit kvality a modernosti.
Viac priestoru a hybridná revolúcia
Druhá generácia je o 12 centimetrov dlhšia ako jej predchodca, čo sa pozitívne prejavilo na vnútornom priestore pre posádku. Zväčšil sa aj batožinový priestor, a to o 30 litrov. Po novom tak ponúka objem až 475 litrov so zdvihnutými sedadlami.
Najväčšie zmeny sa však udiali pod kapotou. Základnou motorizáciou je 1,5-litrový mild-hybrid s výkonom 115 koní, dostupný aj v silnejšej 150-koňovej verzii. Absolútnou novinkou sú dve plne hybridné verzie, ktoré Volkswagen v tomto modeli predstavuje po prvýkrát. V ponuke zostane aj pohon všetkých štyroch kolies pre 2,0-litrový benzínový mild-hybrid. Volkswagen tiež potvrdil, že sa dočkáme aj vrcholnej verzie T-Roc R. Naopak, dieselové motory úplne miznú z ponuky.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Tieto hybridné motory majú konkurovať elektromobilom.
Čínsky tank s výkonom 1400 koní: Toto trojtonové monštrum zahanbí Rolls-Royce aj Range Rover!
Všimli ste si ho? Maličký gombík na páse má kľúčovú funkciu, bez neho by ste sa zbláznili!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.