21.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Jonathan Weiss).
Koncern Stellantis má vo svojom portfóliu mnoho známych a rešpektovaných značiek, ktoré pozná každý. Ako sa však ukazuje, tento rok to nebudú Alfa Romeo, Peugeot či Fiat, kto prinesie leví podiel na ziskoch. Prekvapivo túto úlohu prevezme čínsky startup. Zatiaľ čo gigant bojuje s poklesom, malý klenot v jeho portfóliu žiari a prekonáva všetky očakávania.

Foto: shutterstock.com/Jonathan Weiss
Leapmotor prekvapuje na plnej čiare
S pätnástimi značkami pod jednou strechou nie všetky aktivity koncernu Stellantis priniesli pozitívne výsledky. V prvej polovici roka 2025 skupina zaznamenala 13-percentný pokles predaja v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Existuje však jeden malý klenot, ktorý rozjasňuje tieto pochmúrne výsledky. Tou výnimkou je Leapmotor, najnovší člen portfólia, ktorého predaje prekonali všetky očakávania.
Tento startup, založený v Číne v roku 2015, si rýchlo vybudoval pevnú pozíciu na domácom trhu. V roku 2024 predal úctyhodných 290-tisíc automobilov a do konca roka 2025 plánuje dosiahnuť hranicu pol milióna kusov. Tento zrýchlený rast sa odráža aj vo finančných výsledkoch. Spoločnosť má totiž prvýkrát v histórii uzavrieť rok so ziskom. Akcie Leapmotor, kótované na burze v Hongkongu, od januára zdvojnásobili svoju hodnotu a od augusta 2024 zaznamenali nárast o viac ako 200 percent.
V čom spočíva tajomstvo úspechu?
Možno sa pýtate, v čom tkvie tajomstvo tohto úspechu. Odpoveď je prekvapivo jednoduchá. Spoločnosť si vyrába značnú časť svojich technológií vo vlastnej réžii, čo jej umožňuje výrazne znížiť náklady a zároveň zvýšiť efektivitu. Ďalším kľúčovým faktorom je zameranie na cenovo dostupnejšie vozidlá. Príkladom je elektrický hatchback T03, ktorý sa v júli stal jedným z najpredávanejších modelov značky.

Foto: shutterstock.com/VanderWolf Images
Stellantis trafil do čierneho
Pre Stellantis, ktorý v roku 2023 získal 20-percentný podiel v Leapmotor a v súčasnosti kontroluje 51 percent medzinárodných operácií značky, má tento krok strategický význam. Partnerstvo otvára prístup k plne elektrickej platforme a riešeniam, ktoré taliansko-francúzska skupina ešte úplne neovládala. Vďaka tomu dokáže urýchliť svoju transformáciu smerom k modernejšiemu a konkurencieschopnejšiemu portfóliu bezemisných vozidiel.
Analytici považujú partnerstvo týchto dvoch spoločností za strategické, a to najmä pre Stellantis. Zatiaľ čo sa veľký koncern snaží oživiť predaje na vyspelých trhoch, Leapmotor získava medzinárodný dosah a význam. Výsledkom je synergia, ktorá môže zmeniť pozíciu skupiny tvárou v tvár čoraz silnejšej konkurencii v sektore elektrických vozidiel.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Japonci opäť šokujú: Predstavili auto, z ktorého padá sánka.
Povinný systém v autách, ktorý vodiči nenávidia: Ako ho vypnúť?
Obľúbená atrakcia v Budapešti zatvára brány! Máte poslednú šancu na návštevu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.