19.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/BLKstudio).
Každý vodič pozná ten nepríjemný pocit, keď sa dojazd blíži k nule. Pri elektromobiloch je táto obava ešte väčšia. Test EcoBest Challenge 2025 však odhalil, že aj s nulovým dojazdom na displeji dokážu autá prejsť ešte pekný kus cesty. Výsledky sú naozaj prekvapivé a pre niektorých majiteľov elektromobilov môžu byť kľúčovou informáciou v krízovej situácii.

Foto: shutterstock.com/BLKstudio
Neviditeľná rezerva: Koľko prejdú elektromobily na „prázdnu“ batériu?
Jedným z hlavných cieľov testu EcoBest Challenge 2025 bolo zistiť, aký je skutočný dojazd vozidiel po tom, čo palubný počítač ukáže nulu. A výsledky v tejto oblasti naozaj dokážu prekvapiť. Ukázalo sa, že výrobcovia nechávajú vodičom istú „neviditeľnú rezervu“ pre prípad núdze.
V rámci testu bol najhorší výsledok zaznamenaný pri modeli BYD Dolphin Surf, ktorý po zobrazení nulového dojazdu prešiel iba 3 kilometre. Naopak, absolútnym hrdinom sa stal model Kia EV3, ktorý dokázal pokračovať v jazde ešte neuveriteľných 36 kilometrov. V priemere dokázali testované elektromobily prejsť na túto skrytú rezervu približne 11 kilometrov. Hoci to nie je rekord, ktorým sa v roku 2023 blysol model Subaru Solterra 4E so 45 kilometrami, stále je to pre vodiča v krízovej situácii veľmi dôležitá informácia.
Ďalšie zaujímavosti z testu EcoBest Challenge 2025
Test priniesol aj ďalšie fascinujúce zistenia. Za najúspornejší elektromobil bola vyhlásená Dacia Spring, ktorá na jednu kilowatthodinu energie prešla až 8,17 kilometra. Čo sa týka celkového dojazdu, prvenstvo si odnieslo Audi A6 Sportback e-tron s prejdenou vzdialenosťou 556 kilometrov. To je však stále o 144 kilometrov menej, ako sľubuje oficiálna špecifikácia výrobcu.

Foto: shutterstock.com/Sport car hub
Našiel sa však aj model, ktorému sa podarilo prekonať papierové hodnoty podľa normy WLTP. Bol ním Leapmotor T03. Zatiaľ čo výrobca udáva dojazd 265 kilometrov, v reálnych podmienkach vozidlo prešlo až 290 kilometrov. Testy tiež potvrdili, že niektoré autá sa dokážu nabíjať rýchlejšie, ako sa uvádza. Napríklad Dacia Spring dosiahla výkon 33 kW namiesto deklarovaných 30 kW a MINI Aceman E až 78 kW namiesto oficiálnych 70 kW.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Svetový rekord v dojazde: Polestar 3 prekonal 935 kilometrov
Hyundai pripravuje revolúciu v elektromobilite! Nový Ioniq 2 má zaútočiť na Renault a Volkswagen
Čínsky dravec prichádza: Nový Xpeng P7 valcuje trh a mieri do Európy!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.