14.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@tamaskovacs542).
Mnohí z nás snívajú o klasických autách z 80. a 90. rokov, no len skutoční fajnšmekri sa odvážia siahnuť po kúskoch spred druhej svetovej vojny. A presne jeden takýto unikát sa teraz objavil na predaj. Ide o nádherne zreštaurovaný kabriolet Peugeot 172R z roku 1925, ktorý je nielen pastvou pre oči, ale aj skutočnou výzvou pre každého šoféra. Tento veterán má takmer sto rokov a jeho príbeh je rovnako pútavý ako jeho vzhľad.

Foto: youtube.com/@tamaskovacs542
Cesta veterána naprieč Európou
Tento konkrétny Peugeot 172R bol prvýkrát zaregistrovaný 5. septembra 1925 vo Francúzsku. Jeho cesty ho neskôr zaviedli až na slnečné Tenerife, odkiaľ sa v roku 2006 dostal do Maďarska. Súčasný majiteľ ho získal už s čiastočne zrenovovanou karosériou, no do finálnej podoby ho dostal vlastnými rukami.
Pustil sa do komplexnej opravy mechanických častí. Motor, prevodovka, podvozok, kardánový hriadeľ, štartér aj magnetové zapaľovanie prešli jeho rukami. Vďaka tomu dnes auto funguje plne spoľahlivo, čo pri takmer storočnom stroji považujeme za malý zázrak.

Foto: youtube.com/@tamaskovacs542
Šoférovanie si vyžaduje cvik a odvahu
Sadnúť si za volant tohto veterána nie je len tak. Vyžaduje si to cit, plné sústredenie a ochotu prispôsobiť sa technike z minulého storočia. Zabudnite na moderné pohodlie. Plynový pedál sa nachádza v strede, čo si vyžaduje zvyk. Vozidlo navyše nemá diferenciál, takže zatáčanie pri nízkych rýchlostiach je naozaj zvláštny zážitok.
Najväčšou výzvou je však brzdenie. Auto brzdí výlučne zadnou nápravou, a to pomocou dvoch bubnových bŕzd s priemerom asi dvadsať centimetrov. Brzdná sila je teda minimálna a v premávke treba myslieť ďaleko dopredu. Aj preto majiteľ vozil tento skvost na výstavy a podujatia na špeciálnom prívese, ktorý je súčasťou predajnej ceny.
Vzácny kúsok s bohatou históriou
Medzi rokmi 1925 a 1929 bolo vyrobených celkovo 7 300 kusov modelu Peugeot 172. Väčšina z nich však bola v uzavretej štvormiestnej verzii, takže kabriolet je skutočnou raritou. Tento kúsok má navyše muzeálnu certifikáciu, čo potvrdzuje jeho historickú hodnotu. Výrobca stanovil cenu tohto jedinečného automobilu na 10 miliónov forintov (približne 25 200 eur) a k nej pridal aj spomínaný prepravný príves.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Kedy je čas na výmenu pneumatík? Tento jednoduchý trik s mincou vám to prezradí!
Tieto motory sú takmer nezničiteľné: Ktoré autá prejdú pol milióna kilometrov bez poruchy?
Pamätáte si na Fiat Ritmo? Jeho moderná podoba vám vyrazí dych!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.