09.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Jonathan Weiss)
Keď Tesla predstavila svoj futuristický Cybertruck, svet sa rozdelil na dva tábory. Jedni ho milovali pre jeho odvahu a sci-fi vzhľad, druhí ho nenávideli pre jeho kontroverzné tvary. Zdalo sa však, že o úspechu je rozhodnuté. Realita je však po mesiacoch predaja oveľa trpkejšia. Predaje sú katastrofálne a samotný Elon Musk musel s farbou von. Obrovský a drahý pick-up je prepadák. Tesla preto v panike siaha po záchrannej brzde a potvrdzuje príchod menšej a lacnejšej verzie.

Foto: shutterstock.com/Jonathan Weiss
Veľké ambície, tvrdá realita
Počiatočné nadšenie a milióny predobjednávok vytvorili auru neporaziteľnosti. Lenže skutočné čísla predaja odhalili krutú pravdu. V prvom štvrťroku 2025 sa predali len zhruba 3 000 kusov, čo je na pomery Tesly a očakávania trhu obrovské sklamanie. Ukázalo sa, že odvážny dizajn z nehrdzavejúcej ocele a nepriestrelné sklá jednoducho nestačia. Problémom nie je len pomalý nábeh výroby a počiatočné kvalitatívne nedostatky, ale samotná podstata vozidla. Cybertruck v súčasnej podobe jednoducho nespĺňa potreby väčšiny zákazníkov.
Príliš veľký, príliš drahý, príliš americký
Hlavným kameňom úrazu sú jeho rozmery a cena. Cybertruck je gigantický. To môže imponovať na širokých cestách v Texase, ale v úzkych uličkách európskych miest alebo preplnenej Ázii je absolútne nepoužiteľný. Zaparkovať ho je nočná mora a jeho vysoká cena ho posúva do kategórie luxusných hračiek, nie praktických pracovných nástrojov. Sám Elon Musk počas konferencie k finančným výsledkom priznal, že dopyt je slabý. Povedal, že je ťažké ho predať ako produkt pre masový trh, pretože je to veľmi špecifické vozidlo.
Záchranný plán: Prichádza „Baby Cybertruck“
Keďže sa ukázalo, že svet nie je na obrovský Cybertruck pripravený, Tesla mení stratégiu. Musk oficiálne potvrdil, že spoločnosť intenzívne pracuje na menšej a lacnejšej verzii. Tento krok je priamym priznaním, že pôvodný koncept zlyhal v globálnom meradle. Výrobca zachová ikonický hranatý dizajn nového, menšieho modelu a zmenší ho na prijateľnú veľkosť. Chce vytvoriť verziu dostupnú a praktickú aj pre zákazníkov mimo Severnej Ameriky a konečne naštartovať predaje.

Foto: shutterstock.com/Frederic Legrand – COMEO
Čo môžeme očakávať?
O menšom Cybertrucku sa nehovorí prvýkrát. Musk túto myšlienku spomenul už v roku 2020, vtedy špeciálne pre európsky trh. Teraz sa však z teórie stáva horúca priorita. Očakáva sa, že „Baby Cybertruck“ bude nielen menší, ale aj výrazne lacnejší, aby mohol konkurovať tradičným pick-upom a osloviť širšiu skupinu ľudí. Kľúčové bude, ako rýchlo a efektívne dokáže Tesla tento nový model navrhnúť a spustiť jeho výrobu, keďže problémy so súčasnou produkciou stále pretrvávajú.
Budúcnosť je v zmenšovaní?
Tento krok ukazuje, že aj gigant ako Tesla musí počúvať trh a priznať si chybu. Namiesto tvrdohlavého presadzovania jedného produktu sa prispôsobuje dopytu. Osud mena Cybertruck teraz leží na pleciach jeho menšieho súrodenca. Keď sa Tesle podarí priniesť kompaktnú, cenovo dostupnú a kvalitne spracovanú verziu, môže to byť obrovský úspech. Ak nie, kontroverzný pick-up zostane v histórii zapísaný len ako odvážny, no neúspešný experiment.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
10 000 Tesiel Cybertruck sa práši na „skladoch“. Zákazníci ich nechcú
Šokujúci príbeh: Kúpil Cybertruck a vrátil ho ten istý deň, keď zistil, že stál mesiace na poli
Tesla tajne vymieňa batérie v prvých Cybertruckoch: Čo sa deje za zatvorenými dverami?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.