09.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autogefuehl).
Nemecká automobilka Volkswagen sa rozhodla ukončiť značku ID a vrátiť sa ku klasickým názvom značky pre svoje elektrické modely. ID.2 sa stane Polo, ID.3 bude Golf a ID.4 dostane meno Tiguan.

Foto: youtube.com/@autogefuehl
Dôvody zmeny stratégie
Mnohokrát vidíme takéto zmeny u značiek v sektore a sú synonymom toho, že niečo nefunguje. Keď sa nedosahujú očakávané výsledky, výrobcovia menia svoju stratégiu v snahe zvrátiť situáciu. To však nie je presne prípad Volkswagenu, aspoň nie na prvý pohľad, ak sa pozrieme na výsledky, ktoré dosiahol v roku 2025.
Ak sa pozrieme na súčasný európsky rebríček elektromobilov, na vrchole nájdeme nemeckú značku. Tá nedávno prekonala Teslu po piatich rokoch, keď ju nikto nedokázal zosadiť. Je najvýznamnejšou zo všetkých firiem v tomto type vozidiel, keďže vzrástla o 78 % oproti minulému roku a už má viac ako 133 000 registrácií za tento rok.
Návrat ku klasike
Od príchodu elektromobilov na naše cesty všetky značky pracovali na nespočetných inováciách, aby sa prispôsobili týmto novým modelom. V prípade Volkswagenu stavili na vytvorenie novej subznačky v rámci svojej spoločnosti na identifikáciu svojej bezemisnej rady.
Všetky tieto autá pod týmto dáždnikom sa nazývali ‚ID‘ a boli sprevádzané číslom podľa modelu. Toto malo byť budúcnosťou bavorského výrobcu, ale odteraz sa stane súčasťou minulosti.
Konkrétne zmeny názvov
Thomas Schäfer, CEO nemeckej značky, oznámil koniec tejto subznačky. Správa bola v továrni Volkswagen prijatá dobre, keďže zamestnanci podporili návrat ku klasickým názvom.
„Autá budú mať opäť vlastné mená. Ani ID.2all ani ID.EVERY1 sa nebudú volať takto, keď prídu do sériovej výroby. Oznámime to, keď príde čas,“ komentoval pred niekoľkými mesiacmi CEO spoločnosti.
Zmena, o ktorej už v minulosti hovorili, je teraz realitou:
- ID.2 sa stane klasickým Polo v elektrickej verzii
- ID.3 bude nahradené starým názvom Golf
- ID.4 sa zmení na Tiguan
- Športové verzie sa budú opäť nazývať GTI a R namiesto GTX

Foto: shutterstock.com/Grzegorz Czapski
Cieľ: posilnenie pozície na trhu
Zdá sa, že Volkswagen chce viac, pretože napriek závideniahodným výsledkom zmenil svoju stratégiu. Jeho ďalšou výzvou je pokračovať v raste a na tejto ceste ide táto zmena prístupu.
Očakáva sa, že s týmto návratom ku klasickým názvom sa čísla ešte viac zlepšia a ich rivali budú mať ťažšie zosadiť ich z privilegovanej pozície, ktorú majú momentálne. Zákazníci tak budú s týmito vozidlami viac oboznámení.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Piaggio MP3 310 vs. Medley 125: Stabilita alebo zručnosť pre mestskú dopravu?
Samovoľné zvýšenie otáčok motora: choroba dieselov
Žltý symbol volantu na palubovke – neignorujte ho
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.