09.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ITVNews).
Všetko, čo nejde v súlade s konzervatívnym hnutím prezidenta Donalda Trumpa, je dôvodom na kritiku. Jaguar sa stal posledným, kto dostal úder. Britská značka predstavila kontroverzný spot bez jediného auta, čo vyvolalo Trumpovu ostrú reakciu.

Foto: youtube.com/@ITVNews
Kampaň „copy nothing“ rozdelila verejnosť
V novembri minulého roku predstavila britská spoločnosť Jaguar svoju novú identitu značky. Firma so sídlom v Coventry prechádza úplnou transformáciou – od predaja vozidiel so spaľovacími motormi k výlučne elektrickým autám.
Táto zmena obchodného modelu, ktorú realizuje mnoho iných značiek, nevyžaduje až takú evolúciu. Jaguar však ide o krok ďalej a rozhodol sa začať odznova, akoby to bola úplne nová značka.
Reklamný spot nazvaný „Copy nothing“ (nekopíruj nič) sa rýchlo stal virálnym na sociálnych sieťach. Masívne šírenie súviselo s faktom, že išlo o reklamu automobilovej značky, v ktorej sa neobjavilo ani jedno auto. Druhým faktorom bolo označenie za „woke“ konzervatívnymi médiami.
Trumpova ostrá kritika
Donald Trump sa samozrejme nenechal odradiť a hoci si dal načas s vyjadrením (aspoň verejne), prezident chcel jasne ukázať, že nesúhlasí s novou stratégiou Jaguar. A nie preto, že budú predávať len elektrické autá.
Trump povedal, že „Jaguar urobil hlúpu a veľmi progresívnu reklamu. Katastrofa!“ K tomu dodal, že „generálny riaditeľ práve odstúpil a spoločnosť je ponorená do absolútneho chaosu“, pričom sa pýtal: „Kto chce kúpiť Jaguar po videní takej hanebnej reklamy?“
Odstúpenie z vedenia Jaguar, na ktoré Trump odkazuje, je odstúpenie Adriana Mardella. Generálny riaditeľ britskej značky za posledné tri roky strávil v Jaguar 35 rokov a minulý týždeň podal demisiu.
Reinvencia značky pre luxusný segment
Jaguar nepredáva nové autá od minulého roku. V prvých siedmich mesiacoch 2025 zaregistroval len niekoľko desiatok vozidiel – autá zo starých zásob, ktorých sa značka zbavila pred uvedením novej generácie elektrických áut.
Cieľom spoločnosti je pozicionovanie v luxusnom segmente, opustenie miesta medzi prémiovými značkami a posun o krok ďalej na trh, kde chcú konkurovať spoločnostiam ako Porsche, Maserati a Bentley.
Type 00 Concept – prvý náhľad budúcnosti
Prvý náhľad novej Jaguar prišiel v podobe prototypu Jaguar Type 00 Concept. Vozidlo je dvojdverové GT s úplne elektrickým pohonom, ktoré sľubuje až 770 kilometrov dojazdu a rýchle nabíjanie umožňujúce pridať 321 kilometrov dojazdu za 15 minút.
Z Type 00 bude odvodené štvormiestne GT, ktoré sa predstaví koncom tohto roku. Bude to prvý model reinventovanej značky, auto sa bude predávať za viac ako 100 000 eur v snahe zvýšiť exkluzivitu vozidiel Jaguar.
Plány zostávajú nezmenené
Trumpova kritika neovplyvní plány Jaguar – historickej značky, ktorá sa mení spôsobom, akým sa to doteraz žiadny iný výrobca neodvážil urobiť.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Auto bez klímy a rádia v roku 2025? Tento nápad má byť geniálny, no je to skôr čisté zúfalstvo!
Vodiči, spozornite! Tieto gestá cyklistov musíte poznať, ušetria vám nervy aj peniaze za opravu
Žltý symbol volantu na palubovke – neignorujte ho
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.