07.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CitroenUKOfficial)
Predstavte si, že vojdete do autosalónu a predajca vám s úsmevom ponúkne úplne nové auto za cenu, ktorá vám vyrazí dych. Má to však jeden háčik, vlastne hneď niekoľko. V aute totiž nenájdete klimatizáciu, rádio a dokonca ani poriadny displej. Znie to ako zlý vtip alebo cesta späť v čase? Omyl! Presne s takouto stratégiou prichádza Citroën pri svojom novom modeli C3. Automobilka tvrdí, že ide o geniálny ťah, ako ponúknuť ľuďom dostupnú mobilitu. Mnohí si však kladú otázku, či to nie je už za hranou.

Foto: youtube.com/@CitroenUKOfficial
Holé auto za skvelú cenu
Citroën otriasa trhom s novým modelom C3, ktorý v základnej výbave s názvom „You“ ponúka za cenu hlboko pod 17 000 eur. Za tieto peniaze dostanete úplne nové, moderné a dizajnovo zaujímavé auto. Automobilka však stavila na radikálny krok, aby dosiahla takúto nízku cenovku. Z auta odstránila všetko, čo nepovažuje za absolútne nevyhnutné. Zabudnite na pohodlie klimatizácie počas horúcich letných dní. Namiesto veľkého multimediálneho systému nájdete na palubnej doske iba jednoduchý držiak na smartfón. Ten vám musí nahradiť navigáciu, hudbu aj telefonovanie cez špeciálnu aplikáciu.
Stratégia lacných leteniek
Tento prístup nápadne pripomína obchodný model nízkonákladových leteckých spoločností ako Ryanair či WizzAir. Kúpite si extrémne lacnú „letenku“, teda základné auto, ktoré vás dopraví z bodu A do bodu B. Za akýkoľvek komfort navyše si však musíte priplatiť. Chcete klimatizáciu? Priplaťte si. Chcete väčší displej a lepšiu výbavu? Vyberte si drahšiu verziu „Max“, ktorej cena je už o niekoľko tisíc eur vyššia. Citroën sa tak snaží osloviť zákazníkov, ktorí hľadajú maximálne jednoduché a lacné vozidlo a nepotrebujú žiadne moderné výdobytky.
Zúfalý krok alebo geniálny ťah?
Odborníci aj verejnosť sa teraz sporia, či je táto stratégia životaschopná. Na jednej strane dáva ľuďom možnosť kúpiť si nové auto za cenu ojazdenej konkurencie. To môže byť pre mnohé rodiny alebo mladých vodičov veľmi lákavé. Na druhej strane, kto si dnes dobrovoľne kúpi auto bez klimatizácie? Takéto vozidlo bude mať pravdepodobne veľmi nízku zostatkovú hodnotu a jeho predaj v budúcnosti bude extrémne náročný. Mnohí to vnímajú skôr ako marketingový trik na prilákanie pozornosti, než ako reálnu a dlhodobo udržateľnú ponuku.
Budúcnosť patrí priplácaniu?
Model Citroënu C3 otvára širšiu debatu o budúcnosti automobilového priemyslu. Budeme si v budúcnosti priplácať za každú jednu funkciu zvlášť, podobne ako si dnes platíme za aplikácie v telefóne? Automobilky neustále hľadajú spôsoby, ako znížiť výrobné náklady a zároveň zarobiť. Ponuka „holých“ áut s možnosťou dokúpenia funkcií môže byť jednou z ciest. Zákazník tak dostane ilúziu nízkej ceny, no v konečnom dôsledku môže zaplatiť viac, než čakal. Ukáže až čas, či sa vodiči nechajú zlákať na túto hru.

Foto: youtube.com/@RAWCAR
Rozhodnutie je na zákazníkovi
Citroën vám samozrejme dáva na výber. Ak oželiete základný komfort, ušetríte tisíce eur. Ak si však potrpíte na výbavu, ktorú dnes považujeme za štandard, musíte siahnuť hlbšie do vrecka a zvoliť si vyššiu verziu. Francúzska automobilka tak stavia zákazníkov pred neľahkú voľbu medzi cenou a pohodlím. Tento odvážny experiment bude určite zaujímavé sledovať, pretože jeho úspech alebo neúspech môže naznačiť smerovanie celého automobilového trhu. Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Citroën 2025: Všetky pripravované modely
Stáva sa Citroën značkou anti-Dacia?
Citroën Ami (2025) debutuje s kompletne zmeneným dizajnom: Hranatejšia karoséria
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.