30.07.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@JoeAchilles1)
Hyundai prichádza s vyhlásením, ktoré otriaslo automobilovým svetom. Je im úplne jedno, koľko kusov svojho nového športového elektromobilu Ioniq 6 N predajú. Nejde o preklep ani o zlý vtip. Kórejská automobilka sa rozhodla postaviť auto z čistej vášne a pre radosť z techniky. Zisky išli v tomto prípade bokom. Toto je naozaj nevídaný krok!

Foto: youtube.com/@JoeAchilles1
Demonštrácia sily
Väčšinou automobilky vyrábajú autá s jediným cieľom. Tým je samozrejme zisk. Každý model má presne spočítané náklady a očakávané predajné čísla. Avšak pri modeli Ioniq 6 N to bolo úplne inak. Potvrdil to aj Manfred Harrer, šéf vývojového oddelenia Hyundai N. Podľa jeho slov išlo o čistú demonštráciu inžinierskych schopností a lásky k autám. Chceli jednoducho dokázať svetu, že vedia postaviť špičkový a vzrušujúci elektromobil. A to aj za cenu, že na ňom nezarobia ani euro. Je to projekt pre prestíž.
Zabudnite na tabuľky
Inžinieri dostali pri vývoji nečakanú slobodu. Nemuseli sa riadiť žiadnymi prísnymi rozpočtami ani predajnými plánmi. Harrer doslova povedal, že ak mali nejaký nápad, ako auto vylepšiť, zrýchliť alebo spraviť zábavnejším, jednoducho to urobili. Vedenie im dalo voľnú ruku a prikázalo im, aby hodili za hlavu všetky tabuľky. Samotný model Ioniq 6 je už sám o sebe skôr okrajovou záležitosťou. Jeho extrémne výkonná verzia N bude ešte exkluzívnejšia. Hyundai s tým však počíta a vôbec sa tým netrápi.
Projekt pre imidž, nie pre zisk
Aký to má teda celé zmysel? Odpoveď je jednoduchá. Ide o budovanie mena a imidžu. Takéto auto funguje ako vlajková loď a pútač pozornosti. Aj keď sa ho predá len zopár kusov, jeho existencia pomôže zlepšiť imidž celej značky. Ľudia si vďaka nemu budú Hyundai spájať s vášňou, technológiami a športovými výkonmi. A to môže v konečnom dôsledku pomôcť predať viac bežných modelov, ako sú napríklad Tucson alebo i30. Je to investícia do povesti, ktorá sa automobilke vráti iným spôsobom.

Foto: youtube.com/@JoeAchilles1
Vzácny prístup v dnešnej dobe
V dnešnom svete, kde sa všetci snažia šetriť a znižovať náklady, je prístup Hyundaiu skutočný závan čerstvého vzduchu. Je to potešenie pre všetkých automobilových nadšencov. Ukazuje to, že stále existujú automobilky, pre ktoré sú autá viac než len produkt na presun z bodu A do bodu B. Je to dôkaz, že vášeň a emócie z automobilového sveta ešte úplne nevymizli. A za to si kórejská značka zaslúži obrovský rešpekt. Kiežby takýchto projektov bolo viac.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Nový Hyundai Ioniq 9 je 7-miestna vlajková loď s veľkým dojazdom
Hyundai Ioniq 6 N má oficiálny dátum debutu: 10. júla na Goodwood Festival of Speed
Elektrická raketa na ceste: Hyundai Ioniq 6 N sa blíži!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.