24.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Sid0601).
Po tom, čo Stellantis odvolal bývalého šéfa a vrátil V8 motory do ponuky americkej divízie, zákazníci sa zbláznili. V prvých 24 hodinách po návrate prišlo viac ako desaťtisíc objednávok na V8 Ram 1500. Podľa zdrojov sa v roku 2026 môže vrátiť aj legendárny Ram 1500 TRX.

Foto: shutterstock.com/Sid0601
Zákazníci sa zbláznili do V8 motorov
Po odvolaní kontroverzného šéfa a návrate V8 motorov do americkej ponuky sa zákazníci doslova zbláznili. Prvých 24 hodín prinieslo neuveriteľných viac ako 10-tisíc objednávok na Ram 1500 s V8 motorom. Toto číslo ukazuje, aký obrovský hlad majú americkí zákazníci po tradičných výkonných motoroch namiesto elektrifikovaných alternatív.
Zdá sa, že toto je len začiatok veľkého návratu. Podľa informácií z Mopar Insiders sa v roku 2026 môže vrátiť aj legendárny Ram 1500 TRX. Tento model mal krátky život, ale zanechal nezmazateľnú stopu ako najvýkonnejší sériový pickup na svete. Jeho návrat by znamenal prvý nový SRT model od zrušenia tejto výkonnostnej divízie.
TRX sa vráti ako odpoveď na Ford Raptor R
Nový TRX sa očakáva na základoch súčasného Ram 1500 RHO, aby mohol konkurovať Ford F-150 Raptor R. Ram TRX pri svojom ukončení v roku 2024 mal motor z Challenger Hellcat, ktorý produkoval 712 koní a 880 Nm z kompresora 6,2-litrového V8.
Trojtonové monštrum zrýchlilo z nuly na stovku za 4,5 sekundy vďaka osemstupňovej automatickej prevodovke a stálemu pohonu všetkých kolies. Maximálna rýchlosť bola limitovaná na 160 km/h. S takýmito parametrami sa Ram mohol pýšiť titulom najsilnejšieho sériového pickupu vo svojej kategórii.
Vojna koní pokračuje s Fordom
Potom však prišiel Ford so svojím Raptor R. Do 5,2-litrového V8 pridali mohutný kompresor a zvýšili výkon na 730 koní pri 867 Nm krútiaceho momentu. Keďže vojna koní medzi týmito dvoma výrobcami prebieha už roky – občas sa pridáva aj Chevrolet – predpokladá sa, že ďalší Ram 1500 TRX bude ešte silnejší.
Pre to má značka dostatok nástrojov a nemusí sa myslieť na také obludné monštrá ako tisíc-koňový Demon 170. Challenger Hellcat Redeye mal 808 koní, SRT Super Stock dokonca 818 koní s tým istým 6,2-litrovým kompresorovým V8, ktorý používal predchádzajúci TRX.

Foto: shutterstock.com/Brandon Woyshnis
Stellantis mení stratégiu pod novým vedením
Zmena stratégie Stellantis je dramatická. Predchádzajúce vedenie sa snažilo elektrifikovať celú ponuku a postupne rušilo V8 motory. Nové vedenie však pochopilo, že americkí zákazníci jednoducho nechcú elektrické pickupy a muscle cars. Chcú tradičné V8 motory s charakteristickým zvukom a výkonom.
Návrat TRX by znamenal nielen obnovenie jedného z najvýkonnejších pickupov sveta, ale aj signál, že Stellantis sa vracia k svojim koreňom. SRT divízia bola zrušená, ale jej duch žije ďalej v takýchto projektoch. Zákazníci jasne ukázali, že majú o takéto autá obrovský záujem.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Nová Dacia Sandero prichádza! Prvé fotografie odhalili zmeny pred premiérou
Mitsubishi Destinator: Nové trojradové SUV
Lada Iskra: Prvý moderný model vyvinutý s inžiniermi Renault prichádza na ruský trh
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.