Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Lexus, Nissan a Hyundai dominujú v spokojnosti zákazníkov

19.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@A845AutoNews). Lexus, Nissan a Hyundai sú podľa analytickej firmy J.D. Power trojicou značiek, ktorých vozidlá zaručujú zákazníkom najvyššiu úroveň spokojnosti s výberom konkrétneho modelu tri...

19.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@A845AutoNews).

Lexus, Nissan a Hyundai sú podľa analytickej firmy J.D. Power trojicou značiek, ktorých vozidlá zaručujú zákazníkom najvyššiu úroveň spokojnosti s výberom konkrétneho modelu tri mesiace po kúpe nového auta. Pre porovnanie, o najväčších sklamaniach možno hovoriť v prípade Infiniti, Volvo a Audi.

Lexus LBX na ceste
Lexus, Nissan a Hyundai dominujú v spokojnosti zákazníkov.
Foto: youtube.com/@A845AutoNews

Najlepšie značky áut podľa spokojnosti zákazníkov

Najnovšia edícia štúdie J.D. Power U.S. Initial Quality Study (IQS) vychádza z ankiet od 92 694 používateľov nových áut zozbieraných medzi júnom 2024 a májom 2025. Používatelia áut opísali svoje skúsenosti s vozidlom po prvých troch mesiacoch prevádzky.

Samotná anketa obsahuje až 227 otázok rozdelených do 10 rôznych kategórií. Používatelia hodnotia systémy infotainmentu, bezpečnosti, pohonu, osvetlenia či ergonómie. Najdôležitejšie sú otázky týkajúce sa porúch a kvality opráv v autorizovaných servisoch.

Poruchovosť nových áut sa zlepšila

Hodnotenie jednotlivých značiek vychádza z počtu problémov nahlásených majiteľmi na 100 vozidiel. Čím nižší ukazovateľ, tým vyššia úroveň spokojnosti kupujúceho a kvalita auta.

Dobrá správa je, že v porovnaní s minuloročnou edíciou správy sa situácia mierne zlepšila. V štúdii IQS 2024 na 100 registrovaných nových áut štatisticky pripadalo 194 nahlásených problémov. Tohtoročný priemer je o niečo lepší a dosahuje 192.

Dotykové obrazovky frustujú zákazníkov

Za väčšinu problémov nahlásených používateľmi (42,6 na 100 registrovaných vozidiel) zodpovedajú palubné systémy infotainmentu a ich komplikovaná obsluha prostredníctvom dotykových obrazoviek. Ovládanie základných funkcií ako klimatizácie či rádia z dotykového centrálneho displeja spôsobuje vodičom veľké ťažkosti.

Volkswagen ID.4 interiér
Dotykové obrazovky v nových autách sú najčastejším zdrojom problémov a frustrácie vodičov.
Foto: shutterstock.com/ako photography

Mnoho systémov neoplýva plynulosťou fungovania a ich obsluha nie je intuitívna. Vodiči často kritizujú aj nedostatočný počet úložných priestorov a držiakov na poháre. Výrobcovia áut nestíhajú za novými trendmi, keď vodiči namiesto jednorazových pohárikov používajú fľaše na nápoje.

Lexus a Hyundai dominujú, európske značky zaostávajú

Priemerný počet problémov pre všetky testované značky áut dosahoval 192 na 100 registrovaných vozidiel. Na tomto pozadí sa veľmi pozitívne vyníma Lexus (166 problémov/100 registrovaných) a Nissan (169 nahlásených problémov na 100 registrovaných). Na pódium sa dostal ešte Hyundai s výsledkom 173 problémov.

ZnačkaProblémy na 100 vozidiel
Lexus166
Nissan169
Hyundai173
Jaguar175
Honda179

Najproblematickejšie značky podľa IQS 2025:

ZnačkaProblémy na 100 vozidiel
Mercedes-Benz210
Volkswagen225
Mazda225
Volvo258
Audi269

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Čo je pre vás najdôležitejšia pri výbere nového auta?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Subaru Uncharted: Nové elektrické SUV s dojazdom až 585 kilometrov

Tento systém dokáže spomaliť auto v kritických situáciách. Torricelli brzda znižuje brzdnú dráhu o 40 percent

Správne používanie tlačidla recirkulácie vzduchu v aute


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Tieto motory žerú olej ako divé: Výrobcovia to volajú „norma“, mechanici „katastrofa“!

07.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Jacktamrong). Spotreba motorového oleja v niektorých modeloch áut dokáže prekvapiť aj skúsených vodičov. Prípady, kedy si motor vypýta liter alebo…

Volkswagen odhaľuje tajomstvo: Toto je nový malý elektrický crossover!

06.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars). Napätie stúpa! Len necelý týždeň pred debutom na autosalóne IAA 2025 v Mníchove unikli na internet prvé skice nového…

Koniec jednej éry: Manuálna prevodovka umiera, nechceme ju už ani v Európe!

06.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Natallia Ploskaya). Technologická revolúcia v automobilovom svete naberá na obrátkach a zdá sa, že manuálne prevodovky sa stávajú minulosťou. Údaje…

BYD útočí s dojazdom 1500 km! Nový SEAL 6 DM-i prichádza do Európy ako sedan aj kombi

06.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carsbyml). BYD uvádza v Európe nový model SEAL 6 DM-i, dostupný vo verzii sedan aj kombi, ktorý prináša na trh…

Revolúcia vo Volkswagene: Elektromobily dostanú spaľovací motor! Koniec strachu z dojazdu?

06.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarVibes-98). Koncern Volkswagen pracuje na technológii predlžovača dojazdu (range extender) pre svoju ďalšiu generáciu batériových vozidiel. Benzínová jednotka bude poháňať…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov