17.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DaciaUK)
Ak hľadáte dôkaz, že niektorým ľuďom jednoducho elektrické auto nepredáte, bez ohľadu na cenu, Dacia Spring je tým dôkazom. Napriek tomu, že ceny Dacie Spring sú dnes smiešne nízke, na niektorých trhoch obzvlášť, stále ide o najhoršie predávaný model značky – u nás aj v celej Európe.

Foto: youtube.com/@DaciaUK
Elektrický experiment bez úspechu
Dacia Spring, prvý a zatiaľ posledný elektrický experiment rumunskej značky, vznikol jednoduchým prelepením loga na rovnakom aute Renaultu pre čínsky trh. Aj keď neskôr pridali svojský dizajn, podstata sa nezmenila. Myšlienka bola jednoduchá: nízka cena v porovnaní s inými elektromobilmi mala prilákať kupcov. Dnes Spring stojí na Slovensku od 13 520 eur, no záujemcovia sa nehrnú.
Prečo Spring nepredáva?
Tento model sa na Slovensku slabo predáva. Aj relatívne drahý Bigster sa predáva desaťkrát lepšie. Spring je prepadák, pretože zákazníci značky používajú hlavu a peniaze im nepadajú z neba. Aj keď je Spring lacný elektromobil, stále je to drahé auto, ktoré mnohým nič nerieši.
Nepraktické pre bežného zákazníka
Typický zákazník Dacie nebýva v luxusnej štvrti, ale v paneláku a je rád, že nemusí ráno na autobus. So Springom síce nemusí, ale len do chvíle, kým sa mu nevybije. Potom je v podstate bez auta, pretože nabíjanie na verejnej nabíjačke nie je vždy praktické. Spring nie je poriadne auto, skôr približovadlo. Aj keby stál menej, väčšina ľudí si radšej kúpi univerzálne Sandero.

Foto: youtube.com/@DaciaUK
Nízka cena nepomáha
Napriek dotáciám a nízkym cenám na niektorých trhoch, Spring sa nepredáva. Ani lacné leasingy v Nemecku, ani nízke ceny v Británii nepomáhajú. Podľa štatistík Data Force sa v Európe predalo len 15 725 Dacie Spring, čo je v porovnaní s inými modelmi Dacie stále málo.
Je jasné, že Spring nechce skoro nikto, pretože pre väčšinu potenciálnych kupcov nič nerieši. Väčšinu predajov tvoria zákazníci, ktorí si ho kúpia ako ďalšie auto do rodiny.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Najlepšie japonské štvorvalcové motory
Ruky na volante: Prečo „10 a 2“ už nie je správne a ako ich držať správne?
Klimatizácia fúka horúci vzduch? Toto je príčina a takto to vyriešite
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.