16.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/MikroKon).
Pri cestovaní po svete očakávame nielen komfortné podmienky a presné spojenia, ale aj pocit bezpečia a správnu starostlivosť v krízových situáciách, ako sú meškania alebo zrušenia letov. Nie všetci prepravcovia spĺňajú tieto štandardy rovnakou mierou.

Foto: shutterstock.com/MikroKon
Flightright Index 2025: Hodnotenie leteckých spoločností
Práve preto sú pravidelne zverejňované rebríčky hodnotiace letecké spoločnosti z rôznych hľadísk. Jedným z nich je Flightright Index 2025, ktorý predstavuje rebríček najhoršie hodnotených prepravcov v Európe. Hodnotilo sa 20 najväčších a najznámejších európskych leteckých spoločností, pričom sa brala do úvahy spoľahlivosť, spôsob vyrovnania a spokojnosť zákazníkov.
Ktoré letecké spoločnosti dopadli zle?
Rebríček Flightright Index 2025 zahŕňa nízkonákladové letecké spoločnosti aj prepravcov ponúkajúcich prémiové služby. Hodnotili sa: frekvencia meškaní, počet zrušených letov, poskytovanie odškodnení, kvalita služieb, poskytovanie informácií a celková spokojnosť s využívaním služieb spoločnosti. Na základe toho bol vytvorený rebríček – tabuľka predstavuje výsledky 20 najväčších leteckých spoločností v Európe.
Najhoršie hodnotené letecké spoločnosti v Európe podľa Flightright Index 2025:
- 1. Finnair – 2,48
- 2. Vueling – 2,52
- 3. Ryanair – 2,58
- 4. easyJet – 2,68
- 5. KLM – 2,72
- 6. British Airways – 2,72
- 7. Wizz Air – 2,72
- 8. Condor – 2,72
- 9. Swiss International Air Lines AG – 2,76
- 10. Turkish Airlines – 2,80
- 11. SAS – 2,85
- 12. Wideroe’s Flyveselskap – 3,14
- 13. Air France – 3,15
- 14. Lufthansa – 3,18
- 15. Austrian – 3,19
- 16. TUIfly – 3,23
- 17. TAP Portugal – 3,24
- 18. Iberia – 3,25
- 19. Eurowings – 3,32
- 20. Discover Airlines – 3,33
Ako vznikol rebríček?
Rebríček sa týka činnosti leteckých spoločností za posledných šesť mesiacov, od 1. januára 2025 do 30. júna 2025. Prečo takýto rebríček od Flightright? Táto organizácia sa zaoberá vymáhaním nárokov cestujúcich leteckých spoločností od prepravcov v prípade problémov s letmi.
„Uskutočnili sme prieskum, aby sme analyzovali, ako sú tisíce našich klientov spokojné so službami rôznych leteckých spoločností a ako rýchlo a spoľahlivo sú riešené problémy cestujúcich“ – vysvetľuje firma proces zhromažďovania údajov pre rebríček.

Foto: shutterstock.com/Matej Kastelic
Aké problémy sú brané do úvahy?
Ide o problémy, ktoré sú brané do úvahy v rebríčku, teda meškania, zrušenia, odmietnutie nástupu na palubu alebo zmeny v rozvrhu. Od roku 2010 Flightright vymohol viac ako 450 miliónov eur odškodnení. Firma pravidelne analyzuje podania, kontroluje úroveň služieb a čas čakania na prostriedky z odškodnenia, a tiež vykonáva prieskumy, na základe ktorých vytvára správy.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Bojíte sa turbulencií? Experti prezradili, kde sedieť v lietadle, aby ste ich ani nepocítili
Táto krajina nemá letisko, vlastný úradný jazyk ani menu. Predsa sú tu ľudia najbohatší v Európe
Prečo vás posádka víta na palube lietadla?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.