15.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TDTVGarage).
Zoznam piatich najlepších štvorvalcových motorov, ktoré japonské značky vyrobili v histórii. Spoľahlivosť a výkon v týchto motoroch sú nepopierateľné.

Foto: youtube.com/@TDTVGarage
Honda K20 a K24
Rodina motorov K20/K24 od Hondy je známa svojou dlhovekosťou a všestrannosťou. Na začiatku 2000-tych rokov výrobca montoval tieto štvorvalcové 2- a 2,4-litrové motory do takmer všetkých modelov značky, vrátane Honda Civic Type R, CR-V a Accord. Aj bez turbodúchadla dosahovali výkon nad 220 koní, a mechanici ich často upravovali tak, aby vyprodukovali až 300 koní. Inžinieri navrhli ich konštrukciu tak, aby odolala času a najazdeným kilometrom, vďaka čomu verzie s väčším objemom prejdú viac než 300 000 km bez problémov.
Mitsubishi 4G63T
Motor 4G63T od Mitsubishi je synonymom pre výkon a úpravy. Používal sa v legendárnych modeloch ako Mitsubishi Lancer Evo, Eclipse a Galant. Tento štvorvalcový radový motor s turbodúchadlom je obľúbený medzi tunermi pre svoju schopnosť zniesť veľké úpravy. Z výroby poskytoval výkon od 195 do 345 koní, ale po úpravách tieto hodnoty často výrazne prekračoval.
Nissan SR20DET
Nissan SR20DET je ďalším ikonickým štvorvalcovým motorom, ktorý sa používal v modeloch ako Nissan Silvia. V sériovej výrobe poskytoval tento 2,0-litrový motor s turbodúchadlom výkon 205 koní, no ľahko ho vyladili a ukázal sa odolným, čo umožnilo dosahovať výkony nad 300 koní, v niektorých prípadoch až 450 koní.
Subaru EJ22
Motor EJ22 od Subaru je známy najmä z modelu Impreza 22B STI, jedného z najexkluzívnejších a najcennejších modelov značky. Tento boxer motor s turbodúchadlom mal objem 2 212 cm³ a výkon 275 koní, hoci v praxi bol jeho výkon často vyšší. Išlo o veľmi vzácny motor, keďže bol použitý len v 424 vyrobených kusoch Impreza 22B.

Foto: shutterstock.com/betto rodrigues
Honda F20C
Motor F20C od Hondy bol exkluzívne použitý v modeli Honda S2000. Tento 2,0-litrový štvorvalcový motor s prirodzeným nasávaním dosahoval výkon 240 koní pri 8 600 ot./min a krútiaci moment 200 Nm pri 7 500 ot./min. V japonskej verzii dosahoval výkon až 247 koní. Počas svojej životnosti bol aktualizovaný na objem 2,2 litra, čo zlepšilo krútiaci moment na 210 Nm.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Nové SUV postavené na základoch Dacie Bigster
Lada Niva Sport: Nová verzia s 1,6-litrovým motorom je tu
Metóda „na kľučku“: Jednoduchý spôsob krádeže, ktorý opäť naberá na popularite
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.