15.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Marc Bruxelle).
Väčšina výrobcov automobilov považuje za maximálne prípustnú teplotu, pri ktorej je možné prevádzkovať osobné automobily, +45 °C. No už pri teplotách +30…+35 °C sa auto môže správať inak.

Foto: shutterstock.com/Marc Bruxelle
Prehriatie motora
Chladiaci systém nového alebo takmer nového vozidla dokáže zvládnuť svoju prácu aj pri vysokej teplote okolitého vzduchu, ale len ak je záťaž malá. Napríklad rýchlou jazdou po diaľnici riskujete menej než pri ťahaní ťažkého prívesu alebo pri vlečení iného vozidla, aj keď idete pomalšie.
V prvom prípade je prúdenie vzduchu cez chladič a motor, vrátane olejovej vane, oveľa lepšie. Najhorší scenár je uviaznuť v piesku a dlho bezmocne prešmykovať.
Prehriatie paliva
Staré autá s benzínovými motormi často odmietali jazdiť v horúčavách kvôli výparom v benzínovom čerpadle. Moderné autá sú tomuto javu menej vystavené, ale stále sa môže vyskytnúť. Ak je systém ventilácie palivovej nádrže chybný, pri odskrutkovaní uzáveru sa môže ozvať silné syčanie a objaviť sa „oblak“ benzínových výparov. To môže byť nebezpečné, ak niekto v blízkosti fajčí.
Prehriatie brzdových mechanizmov
Brzdové mechanizmy sa zahrievajú aj v chladnom počasí, ale v horúčavách pri intenzívnom brzdení hrozí ich prehriatie. Nebezpečenstvá sú tri: prehrievanie kvapaliny, prehriatie doštičiek a možnosť deformácie brzdových kotúčov.
Zhoršenie priľnavosti pneumatík
Dobré letné pneumatiky si v horúcich dňoch vedú dobre, ale to sa nedá povedať o celoročných a zimných pneumatikách. Ak sa rozhodnete jazdiť v lete na zimných pneumatikách, pamätajte, že na rozpálenom asfalte sa ľahko šmýkajú.
Vypnutie klimatizácie
Klimatizácia je v horúčavách najlepší priateľ vodiča, ale môže zlyhať, ak ju nedávno naplnil chladivom amatér. Ak je chladiva prebytok, v teplom počasí bude systém fungovať, ale v horúčavách sa tlak zvýši na kritickú úroveň. Automatika vypne klimatizáciu a v pamäti riadiacej jednotky sa zaznamená chyba vysokého tlaku chladiva.

Foto: shutterstock.com/DimaBerlin
Prasknutie čelného skla
Klimatizácia zapnutá na plný výkon pri slnkom rozohriatom čelnom skle môže spôsobiť praskliny.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Klimatizácia fúka horúci vzduch? Toto je príčina a takto to vyriešite
V Katare sú niektoré cesty modré a nie je to len pre vzhľad. Revolúcia v boji proti horúčave
Šokujúce štatistiky: Najviac podceňované riziko na cestách
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.