05.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Frederic Legrand – COMEO).
Elon Musk zažíva ťažké časy s Tesla, najmä na čínskom trhu. Práve v tomto období však dostal nečakaný kompliment od svojho najväčšieho rivala. Lei Jun, šéf spoločnosti Xiaomi, verejne pochválil technológie Tesla a označil ich za „neuveriteľné“. Prečo čínskeho podnikateľa tak fascinuje konkurencia a ako si Xiaomi vedie proti americkému gigantovi?

Foto: shutterstock.com/Frederic Legrand – COMEO
Xiaomi vstupuje do automobilového sveta
Xiaomi už nie je len výrobca telefónov. Čínska spoločnosť sa rozhodla vstúpiť na automobilový trh a spôsobila poriadny rozruch. V krátkom čase sa dokázala postaviť na roveň etablovaným značkám a dokonca prekonať Teslu v niektorých oblastiach.
Lei Jun, generálny riaditeľ Xiaomi, však prekvapil všetkých svojimi vyjadreniami. Namiesto kritiky konkurencie sa rozhodol verejne pochváliť Elona Muska a jeho firmu. Takéto správanie nie je v biznise bežné, ale v Číne sa to deje.
Xiaomi sa špecializuje na elektromobily a chce si vybudovať silnú pozíciu na domácom trhu. Ich model YU7 priamo konkuruje populárnemu Tesla Model Y. Výsledky sú impozantné – za prvú hodinu získali 240 000 objednávok.
Komplimenty pre Tesla technológie
„Tesla je skutočne neuveriteľná“, vyhlásil Lei Jun na verejnom vystúpení. Šéf Xiaomi nešetril chválou na adresu americkej spoločnosti a zdôraznil jej priekopnícku úlohu v automobilovom priemysle. Najviac ho fascinuje autonómne riadenie vozidiel Tesla.
Čínsky podnikateľ ocenil najmä pokročilé technológie plne autonómnej jazdy. Podľa jeho slov Tesla „viedla trendy v mnohých oblastiach“ a stala sa vzorom pre ostatných. Takéto vyjadrenia sú od priameho konkurenta veľmi neobvyklé.
Lei Jun tiež vyzdvihol inovatívny spôsob dodávania vozidiel zákazníkom. Tesla dokáže doručiť auto priamo k zákazníkovi domov bez potreby návštevy autosalónu. „Auto sa samo doviezlo k majiteľovi“, povedal s obdivom čínsky šéf.
Bitka na čínskom trhu
Čínsky trh je kľúčový pre všetkých výrobcov elektromobilov. Tesla tam dlho dominovala, ale situácia sa dramaticky mení. Predaje americkej značky klesli o 24% v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka.
Tesla Model Y bol vlani jedným z najpredávanejších áut v Číne s 480 309 predanými kusmi. Dokázal ovládnuť 74,6% trhu v svojej kategórii. Tento úspech sa však nepodarilo zopakovať a konkurencia sa výrazne posilnila.
Xiaomi prichádza s modelom YU7, ktorý priamo súperí s modelom Tesla Model Y. Čínskeho výrobcu podporuje domáci trh a zákazníci uprednostňujú lokálne značky. Navyše Xiaomi ponúka konkurencieschopné ceny a moderné technológie.
Úspech Xiaomi v číslach
Vstup Xiaomi na automobilový trh bol famózny. Za prvých 18 hodín po spustení predaja získali 289 000 nevratných záloh na nové vozidlá. Takéto čísla prekračujú očakávania aj najoptimistickejších prognóz.
Spoločnosť má ambiciózne plány – chce vyrobiť pol milióna vozidiel zo svojich dvoch modelov. Ak sa im to podarí, stanú sa vážnym hráčom na globálnom trhu elektromobilov. Domáci trh im poskytuje silnú základňu pre ďalší rast.
Čínsky zákazníci oceňujú nielen cenu, ale aj kvalitu a technológie. Xiaomi využíva svoje skúsenosti z výroby elektroniky a aplikuje ich do automobilov. Výsledkom sú moderné a dostupné elektromobily.

Foto: youtube.com/@TopGear
Budúcnosť súperenia
Lei Jun napriek úspechom zostáva skromný. „Stále sa máme čo učiť“, priznal čínskeho podnikateľ. Táto pokora je typická pre čínsku podnikateľskú kultúru a ukazuje rešpekt voči konkurencii.
Najbližšie mesiace ukážu, či sa Xiaomi dokáže etablovať ako trvalý rival pre Teslu. Čínska spoločnosť má výhodu domáceho trhu, ale globálna expanzia bude náročnejšia. Tesla má väčšie skúsenosti a rozvinutú sieť.
Súperenie medzi týmito značkami bude prospešné pre zákazníkov. Konkurencia tlačí na inovácie a znižovanie cien. Elektromobilita sa tak stáva dostupnejšou pre širšie vrstvy obyvateľstva.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Prečo sa v elektromobiloch robí ľuďom nevoľno? Vedci odhalili prekvapivé dôvody
Nabíjanie elektromobilov drahšie ako tankovanie: Kde sa stala chyba?
Dojazd 500 km? Možno… ale podľa koho? Európa, USA a Čína merajú inak
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.