15.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).
Prvý Peugeot GTi electric oficiálne debutoval a bol predstavený v rámci 24-hodinových pretekov Le Mans 2025. Čím sa vyznačuje nový elektrický športový model od Peugeotu? Francúzska značka oživila model – GTi, ktorý bude po prvýkrát čisto elektrický.

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews
Návrat legendárnej GTi emblému
Peugeot uviedol do centra pozornosti značku – GTi. Ide o nový Peugeot e-208 GTi, konkurenta napríklad pre Alpine A290.
Značka tak pokračuje v tradícii športových modelov, ale tentokrát s elektrickým pohonom, čo predstavuje významný míľnik v histórii GTi modelov.
Jemné, ale významné dizajnové zmeny
Úpravy možno pozorovať na exteriéri, sú však dosť jemné. Existuje niekoľko prvkov, ktoré robia priamy odkaz na originálny 205 GTi, ako sú štylizované retro symboly alebo disky, ktoré sú reinterpretáciou tých používaných na hot hatchi z 80. rokov.
Peugeot e-208 GTi sa vyznačuje aj spôsobom, akým sa zavesenie usadí. Vďaka karosérii zníženej o 30 mm a rázvorom rozšíreným o 56 mm vpredu a 27 mm vzadu auto získava agresívnejší vzhľad.

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews
Športové prvky a výkonné brzdy
Blatníky vypĺňa nový set 18-palcových diskov, ktorých dizajn vzdáva poctu modelu 205 GTi. Za nimi sa nachádzajú výkonnejšie brzdy so štvorpiestikovými strmeňmi na prednej náprave.
Červená farba karosérie pokračuje aj do interiéru, pretože Peugeot sa rozhodol zvýrazniť niektoré detaily pomocou tejto živej farby. Koberce, rohožky a bezpečnostné pásy v jasnej farbe tiež pripomínajú Peugeot 205 GTi.
Interiér inšpirovaný legendou
Športový dizajn predných sedadiel s integrovanými opierkami hlavy vzdáva hold dizajnu sedadiel modelu 205 GTi 1.9, s červeným centrálnym čalúnením, ktoré sa rozprestiera na sedadlách a opierkach.
Malý volant bol zachovaný, teraz je však potiahnutý perforovanou kožou a alcantarou. Celkový dojem interiéru jasne odkazuje na športovú DNA značky.
Výkonný elektrický pohon
Športový vzhľad podporuje elektrický motor s 280 koňmi a 345 Nm, namontovaný na prednej náprave. Ten obsahuje diferenciál typu Torsen.
Elektrický motor je prepojený batériou s kapacitou 54 kWh, o ktorej výrobca hovorí, že by mala zabezpečiť maximálny dojazd WLTP 350 km. Zrýchlenie 0 – 100 km/h je za 5,7 sekundy.
Zdieľaná technika s Alfou Romeo
Ak vám tento setup pripadá známy, ide o tú istú technickú konfiguráciu, ktorú využíva aj nová Alfa Romeo Junior Veloce. Táto spolupráca v rámci koncernu Stellantis umožňuje efektívne využívanie technológií.
Peugeot e-208 GTi tak predstavuje zaujímavú kombináciu tradičných športových hodnôt značky s modernou elektrickou technikou.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Toyota šokuje svet: Vodíkový motor bez batérií je realitou!
Honda ide proti prúdu: Nový hybridný pohon má byť zbraňou proti elektromobilom
Koniec radarových pascí v Taliansku: Vláda zastavila zlatú baňu pre mestá
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.