Novinky, Správy, Zaujímavosti,

Toyota chystá brutálne prekvapenie: GR Yaris a GR Corolla dostanú viac výkonu

9.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotamy). Japonská automobilka plánuje ešte výkonnejšie verzie svojich obľúbených hot-hatchov. Vedúci inžinier prezradil, že pracujú na zvýšení výkonu motorov pre GR Yaris a GR Corollu....

9.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotamy).

Japonská automobilka plánuje ešte výkonnejšie verzie svojich obľúbených hot-hatchov. Vedúci inžinier prezradil, že pracujú na zvýšení výkonu motorov pre GR Yaris a GR Corollu. Fanúšikovia rýchlych áut sa tak môžu tešiť na ešte ostrejšie modely, ktoré prenesú skúsenosti z motoršportu na bežné cesty.

GR Corolla
Toyota chystá brutálne prekvapenie: GR Yaris a GR Corolla dostanú viac výkonu.
Foto: youtube.com/@toyotamy

Toyota GR Yaris a GR Corolla sa stali obrovským hitom medzi milovníkmi športovej jazdy, no japonská automobilka zjavne nemá v pláne zaspať na vavrínoch. Naopak, po modernizácii plánovanej na rok 2025 chce posunúť latku ešte vyššie a priniesť ešte výkonnejšie verzie svojich hot-hatchov. Dlho sa špekuluje o príchode extrémnych verzií GRMN Corolla a GRMN Yaris, hoci tieto informácie zatiaľ oficiálne nepotvrdili.

Viac výkonu pre bežné modely

Napriek chýbajúcemu oficiálnemu potvrdeniu špecifikácií vedúci inžinier Naoyuki Sakamoto v rozhovore pre motor1.com prezradil, že tím Toyoty intenzívne pracuje na vylepšení výkonu. „Dúfame, že dokážeme zvýšiť výkon motora a časom túto technológiu preniesť aj do sériovo vyrábaných modelov GR Yaris a GR Corolla,“ uviedol Sakamoto.

Japonskí inžinieri pritom čerpajú cenné skúsenosti priamo z motoršportu, kde Toyota dosahuje pozoruhodné úspechy. Tieto poznatky následne aplikujú pri vývoji civilných modelov, čím vytvárajú autá, ktoré prinášajú radosť z jazdy blízku pretekárskym špeciálom.

Inžinierska výzva: Hľadanie hraníc možného

Zvýšenie výkonu však nepredstavuje jednoduchú úlohu. Sakamoto otvorene priznal, že proces vývoja zahŕňa aj neúspechy, ktoré však posúvajú poznanie tímu. „Pokúšali sme sa zvýšiť výkon motora pretekárskeho TCR Corolla, ale pokazili sme ho. Vieme, kde sú hranice, vieme, ako zvýšiť výkon. Ale pokračujeme vo vývoji. Vždy sa snažíme posúvať hranice,“ dodal inžinier.

Práve táto úprimnosť naznačuje, že Toyota pristupuje k vývoju svojich športových modelov s mimoriadnou starostlivosťou. Nejde len o navýšenie čísel v technických špecifikáciách, ale o vytvorenie spoľahlivých a zároveň vzrušujúcich áut, ktoré vydržia aj náročnú prevádzku.

Čo môžeme očakávať?

Hoci Toyota zatiaľ neprezradila konkrétne technické údaje pripravovaných výkonnejších verzií, môžeme predpokladať, že inžinieri sa zamerajú nielen na zvýšenie výkonu motora, ale aj na vylepšenie podvozku, bŕzd a aerodynamiky. Súčasný 1,6-litrový trojvalec v GR Yarise produkuje 261 koní, zatiaľ čo GR Corolla disponuje výkonom 300 koní.

Špekuluje sa, že verzie GRMN by mohli ponúknuť ešte výraznejšie odľahčenie, agresívnejšie nastavenie podvozku a výkon presahujúci 320 koní. To by z týchto modelov urobilo skutočných konkurentov pre etablované športové vozidlá ako Honda Civic Type R či Volkswagen Golf R.

Fanúšikovia rýchlych Toyot si tak budú musieť ešte chvíľu počkať, no podľa všetkého sa bude čakanie vyplácať. Toyota totiž zjavne nehodlá len udržiavať status quo, ale aktívne posúva hranice toho, čo je možné dosiahnuť v segmente výkonných kompaktných áut.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Ktorý model by vás viac zaujímal?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Lotus Emira odhaľuje svoje nové tromfy: Luxusný športiak teraz s výkonnejším V6 motorom!

Nový Nissan N7 láme rekordy: 17 000 objednávok za jediný mesiac!

Toyota GR Corolla prichádza s výkonom, ktorý vás posadí na zadok!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Nabíjanie telefónu v aute: Tieto chyby skracujú životnosť batérie

30.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Galina-Photo). Nepochybne, automobilová nabíjačka je záchranou na ceste. Ak ju však budete nesprávne používať, časom urýchlite opotrebovanie telefónu. Pozrite si,…

Prečo ťa Google Maps nevedie najkratšou cestou? Odhaľujeme tajomstvo algoritmu

30.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Alex Photo Stock). Určite si sa už stretol s tým, že Google Maps ťa zaviedol na dlhšiu trasu, aj keď…

Dramatická evakuácia: Boeing 737 MAX zachvátili plamene tesne pred vzletom

30.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: x.com/news__gate). Na medzinárodnom letisku v Denveri sa odohral dramatický incident, ktorý mohol skončiť katastrofou. Boeing 737 MAX 8 spoločnosti American…

Záhadné tlačidlo so šípkou: Na čo slúži?

29.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). V moderných automobiloch sa objavujú rôzne zvláštne tlačidlá. Jedným z nich je čudný piktogram so šípkou, ktorý sa…

Akou rýchlosťou smiete cúvať? Zákon má prekvapivú odpoveď, ktorú takmer nikto nepozná!

29.07.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Motortion Films) Väčšina vodičov cúva len pri parkovaní alebo otáčaní, takže nad rýchlosťou si hlavu nelámu. Čo však v prípade,…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov