5.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@unboxtherapy).
Luxusný elektrický off-road nepresvedčil zákazníkov. Predajné čísla hovoria jasnou rečou – tradičné spaľovacie motory stále kraľujú.

Foto: youtube.com/@unboxtherapy
Ikonické terénne vozidlo Mercedes-Benz triedy G sa v elektrickej verzii stretáva s chladnou odozvou trhu. Nemecká automobilka, ktorá sa odvážne pustila do elektrifikácie svojej legendy, teraz čelí nepríjemnej realite – zákazníci jednoducho nechcú vymeniť burácajúci osemvalec za tichý elektromotor.
Sedemkrát menej predaných vozidiel ako klasická verzia
Čísla hovoria jasnou rečou. Zatiaľ čo klasickej G-triedy so spaľovacími motormi sa od začiatku roka predalo približne 9700 kusov, elektrická verzia našla len 1450 majiteľov. Tento dramatický rozdiel predstavuje takmer sedemkrát nižší záujem o bezemisný model.
„Predajcom sa elektrická G-trieda predáva veľmi ťažko,“ priznal anonymne jeden z riaditeľov Mercedesu.
Prečo zákazníci nesiahajú po elektrickom „géčku“?
Za slabými predajmi stojí niekoľko faktorov. V prvom rade je tu cena – elektrická verzia je výrazne drahšia než klasický model. Mnohých potenciálnych záujemcov tiež odrádza nie príliš povzbudivý dojazd, ktorý výrobca stanovil na maximálne 473 kilometrov.
Rozhodujúcim faktorom však zostáva silná tradícia. Zákazníci triedy G patria medzi najkonzervatívnejších v automobilovom svete. Práve burácajúci osemvalec predstavuje pre mnohých neoddeliteľnú súčasť zážitku z tohto luxusného terénneho vozidla.

Foto: youtube.com/@unboxtherapy
Ohrozené plány na „Baby G“
Neúspech elektrickej G-triedy núti nemeckú automobilku prehodnotiť svoje ďalšie plány. V ohrození je najmä projekt „Baby G“ – menšej verzie populárneho off-roadu, ktorá mala byť dostupná výhradne s elektrickým pohonom.
Mercedes-Benz tak stojí pred dilemou – pokračovať v elektrifikácii aj napriek slabému záujmu zákazníkov, alebo prehodnotiť stratégiu a vrátiť sa k tomu, čo funguje.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
7 skrytých pokladov v Google Mapách, ktoré musíte poznať. Nie je to len navigácia!
Kedy vymeniť rozvodový remeň alebo reťaz? Kľúčové rozdiely medzi dieselom a benzínom
EÚ pripravuje novú ranu pre motoristov: Po autách prichádzajú na rad čínske pneumatiky
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.