2.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@4DriveTime).
Medzi fanúšikmi Mercedes-AMG a vedením prestížnej divízie nastal ostrý spor. Zatiaľ čo milovníci značky volajú po návrate osemvalcových motorov, šéf AMG trvá na svojom – štvorvalcové hybridné jednotky sú budúcnosť. Predaje však hovoria jasnou rečou.

Foto: youtube.com/@4DriveTime
Legendárna nemecká divízia športových a výkonných automobilov Mercedes-AMG sa ocitla v neľahkej situácii. Na jednej strane stoja verní fanúšikovia, ktorí milujú burácajúce osemvalce, na strane druhej vedenie, ktoré sa rozhodlo pre radikálnu zmenu kurzu smerom k hybridným technológiám. Tento spor naberá na intenzite najmä po slabých predajných výsledkoch nového modelu C63.
Malý motor, veľké sklamanie
BMW a Mercedes zvolili úplne odlišné cesty, ako sa vysporiadať so sprísňujúcimi sa emisnými limitmi. Kým bavorská automobilka zostala verná svojim veľkoobjemovým viacvalcovým motorom s miernou hybridnou podporou, stuttgartská značka sa rozhodla pre radikálny krok – do svojich športových modelov montuje menšie motory s brutálnym elektrickým posilnením. Lepší príklad ako moderný Mercedes-AMG C63 S E-Performance by sme hľadali len ťažko. Do tohto modelu inžinieri nainštalovali dvojlitrový štvorvalcový plug-in hybridný pohon s ohromujúcim výkonom 671 koní.
Napriek brutálnej sile sa však model stretol s lavínou kritiky, pretože AMG vymenilo obľúbený osemvalec predchádzajúcich generácií za motor s polovičným počtom valcov. Tento krok sa okamžite odrazil aj na predajoch – moderný C63 sa predáva mimoriadne slabo, a to aj napriek tomu, že značka sa snaží prilákať zákazníkov výraznými zľavami.
Šéf AMG trvá na svojom
Slabé predaje sem alebo tam, AMG doteraz tvrdilo, že nový C63 je vynikajúci automobil a ľudia si ho časom obľúbia. Hoci sa tak zatiaľ nestalo, Michael Shiebe, generálny riaditeľ AMG, naďalej trvá na svojom. V rozhovore pre magazín MotorTrend riaditeľ stále nevidí problém v samotnom produkte, ale skôr v marketingu.
„Pravdepodobne sme mohli lepšie vysvetliť túto technológiu našim zákazníkom. Fanatikov osemvalcových motorov je ťažké presvedčiť o výhodách štvorvalcovej hybridnej technológie,“ argumentoval šéf značky. Shiebe teda tvrdí, že ľudia nepochopili C63, avšak už nevysvetlil, čo presne by malo byť lepšie vysvetlené.
Realita trhu hovorí jasnou rečou
Nedávne skúsenosti automobilového priemyslu žiaľ nepodporujú názor Michaela Schiebeho. Zatiaľ čo AMG tvrdí, že zákazníci chcú špičkové technológie a nie veľké motory, predajné čísla naznačujú opak. Fanúšikovia značky AMG stále túžia po charakteristickom zvuku a pocite, ktorý im poskytovali osemvalcové motory.

Foto: youtube.com/@4DriveTime
Tento rozpor medzi víziou vedenia a túžbami zákazníkov vytvára zaujímavú dilemu. Na jednej strane stoja emisné limity a technologický pokrok, na strane druhej tradícia a očakávania verných zákazníkov. Otázkou zostáva, či AMG dokáže nájsť kompromis, ktorý uspokojí obe strany, alebo bude naďalej trvať na svojej ceste, aj za cenu straty tradičných zákazníkov.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Brzdenie motorom vs. klasické brzdy: Tajomstvo bezpečnej jazdy, ktoré musí poznať každý vodič
Pozor, letíte? 12 vecí, ktoré nesmú do vášho kufra
Zadarmo a non-stop: Objavte čaro prírodných kúpeľov Saturnia, ktoré liečia telo aj dušu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.