1.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/nitpicker).
Volkswagen, známy predovšetkým výrobou automobilov, rozširuje svoju ponuku o najpredávanejší produkt – a nie je to len ďalšia verzia modelu Golf. Ide o klobásu currywurst. Od júna 2025 sa bude predávať ako hotové jedlo v supermarketoch v celom Nemecku.

Foto: shutterstock.com/nitpicker
Volkswagen, druhý najväčší výrobca automobilov na svete, sa rozhodol výrazne zvýšiť svoje tržby uvedením novej verzie svojho slávneho currywurstu. Táto tradičná nemecká klobása, ktorá sa vyrába od roku 1973 v podnikovom mäsiarstve vo Wolfsburgu, sa pôvodne vyrábala výlučne pre zamestnancov spoločnosti. Rýchlo si však získala obrovskú popularitu v celom Nemecku a stala sa kultovým výrobkom.
V roku 2024 Volkswagen predal takmer 8,6 milióna currywurstov, čím prekonal počet predaných automobilov značky Volkswagen, ktorý predstavoval 5,2 milióna kusov. Aj pri započítaní všetkých značiek koncernu Volkswagen (spolu 9,03 milióna vozidiel) klobása za týmito výsledkami príliš nezaostáva.
Od júna 2025 sa currywurst dostane na pulty predajní Edeka a Netto v severnom a východnom Nemecku. Nová verzia výrobku bude k dispozícii pripravená na ohrev v mikrovlnnej rúre. Plánuje sa aj zavedenie klobásy na celoštátnej úrovni.
Currywurst sa stal neoddeliteľnou súčasťou kultúry spoločnosti Volkswagen. Keď sa ho spoločnosť pokúsila nahradiť vegetariánskou alternatívou v jednej zo závodných jedální.
Dietmar Schulz, vedúci interného oddelenia mäsa spoločnosti Volkswagen, poukazuje na jedinečnosť výrobku. Na rozdiel od iných takýchto jedál balenie neobsahuje vrecúško s kari korením do paradajkovej omáčky. „V klobáse aj v omáčke je už dosť kari,“ zdôrazňuje Schulz.

Foto: Volkswagen
Výroba currywurstov je pre Volkswagen serióznym biznisom, ktorý ročne generuje tržby v miliónoch eur. Klobása má dokonca oficiálne číslo súčiastky Volkswagen: 199 398 500 A. Hoci spoločnosť vo svojich výročných správach nezverejňuje podrobné údaje o predaji, význam tohto výrobku pre koncern je obrovský.
Currywurst sa stal neoddeliteľnou súčasťou kultúry spoločnosti Volkswagen. Keď sa ho spoločnosť pokúsila nahradiť vegetariánskou alternatívou v jednej zo závodných jedální, stretlo sa to s prudkým odporom zamestnancov. Teraz, s novou verziou pripravenou na ohrievanie, Volkswagen dúfa, že jeho ikonický výrobok bude ešte úspešnejší.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Nečakaný zvrat vo Volkswagene: Pridávajú zmeny, dôvod poteší každého motoristu
Volkswagen vracia tlačidlá: „Je to auto, nie telefón!
Návrat legiend: Volkswagen Golf opäť medzi najlepšími
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.