31.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/RYO Alexandre).
Japonský automobilový gigant mení svoju identitu a smeruje k mobilite budúcnosti. Nová centrála v Tokiu má byť symbolom tejto premeny.

Foto: shutterstock.com/RYO Alexandre
Toyota Motor Corporation, známa po celom svete ako popredný výrobca automobilov, sa pripravuje na zásadnú transformáciu. Do roku 2030 plánuje otvoriť nové hlavné sídlo v pulzujúcej štvrti Shinagawa v Tokiu. Slávnostné položenie základného kameňa sa uskutočnilo 23. mája a naznačuje veľké zmeny v smerovaní spoločnosti.

Foto: Toyota
Revolúcia v mobilite, nie len výroba áut
Japonský automobilový gigant sa už nechce profilovať len ako výrobca áut. Namiesto toho sa Toyota zameriava na širší koncept mobility, ktorý má „prinášať úsmevy a šťastie ľuďom po celom svete“. Hlavnými piliermi tejto transformácie sú uhlíková neutralita a zvyšovanie hodnoty mobility v každodennom živote.
„Naša nová centrála v Tokiu bude kľúčovou základňou pre premenu Toyoty na mobilnú spoločnosť. Vytvoríme prostredie, kde sa rôznorodé talenty môžu stretávať a rozvíjať svoju kreativitu, čím urýchlime naše úsilie o obohatenie života prostredníctvom mobility,“ uviedol prezident Toyoty Koji Sato počas slávnostného položenia základného kameňa.
Centrum inovácií a kreatívnej spolupráce
Nové sídlo v Tokiu nebude len kanceláriou, ale skutočným centrom tvorivej spolupráce. Toyota ho plánuje využívať ako miesto, kde sa budú stretávať inžinieri, vývojári softvéru a experti na umelú inteligenciu. Spoločne budú vyvíjať nielen vozidlá, ale aj mobilné zariadenia a technológie, ktoré uľahčia komunikáciu na rôznych úrovniach.
Projekt realizuje Toyota v spolupráci s firmou Keikyu Corporation, ktorá zodpovedá za urbanistický rozvoj oblasti. Spoločnosti sa zaviazali prispieť k ďalšiemu rozvoju oblasti stanice Shinagawa a posilniť väzby s miestnou komunitou.

Foto: Toyota
Pracovisko budúcnosti: Pohoda a kreativita na prvom mieste
Toyota prehodnocuje aj samotný koncept pracoviska. V novej centrále plánuje rozšíriť sociálne benefity a vytvoriť priestory, kde budú zamestnanci pracovať obklopení zeleňou. Cieľom je zabezpečiť psychickú a fyzickú pohodu na pracovisku, ktorá má stimulovať kreativitu a inovácie.
„Chceme vytvoriť prostredie, kde sa rôznorodé talenty môžu stretávať a uvoľniť svoj tvorivý potenciál,“ dodáva Sato. „Naším cieľom je byť najlepší v meste a prispievať k rozvoju celej štvrte Shinagawa.“
Nová centrála Toyoty tak nebude len miestom, kde sa budú navrhovať vozidlá budúcnosti, ale aj priestorom, ktorý redefinuje spôsob, akým pracujeme a spolupracujeme. A možno práve tu vzniknú riešenia mobility, ktoré zmenia náš každodenný život.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Revolučný prevrat v brzdovej technológii: Brembo znižuje škodlivý brzdový prach až o 90 percent
Nová hrozba pre Európu v oblasti elektromobilov
Rumunský drahokam na európskych cestách: Dacia vyváža 92% svojej produkcie
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.