Správy, Zaujímavosti,

Rumunský drahokam na európskych cestách: Dacia vyváža 92% svojej produkcie

28.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@1001cars). Rumunská automobilka sa stala kľúčovým hráčom pre Renault Group, pričom tvorí takmer tretinu celkovej produkcie francúzskeho koncernu. Napriek tomu na domácom trhu zostáva len...

28.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@1001cars).

Rumunská automobilka sa stala kľúčovým hráčom pre Renault Group, pričom tvorí takmer tretinu celkovej produkcie francúzskeho koncernu. Napriek tomu na domácom trhu zostáva len zlomok vyrobených vozidiel.

Dacia Bigster na ceste
Rumunský drahokam na európskych cestách: Dacia vyváža 92% svojej produkcie.
Foto: youtube.com/@1001cars

Rumunská značka Dacia, ktorá sa z niekdajšieho východoeurópskeho outsidera premenila na európskeho bestsellera, posiela drvivú väčšinu svojej produkcie za hranice. Až 92% automobilov vyrobených v závode v Mioveni putuje na zahraničné trhy, zatiaľ čo len 8% zostáva v Rumunsku. Tieto čísla odhalil Cristian Nevzoreanu, výkonný riaditeľ pre verejné záležitosti Renault Group Rumunsko, počas odbornej konferencie.

Rumunský export na kolesách dobýva Európu

„Viac ako 92% produkcie Dacia smeruje na export, len 8% zostáva v Rumunsku. To je viditeľné aj na uliciach,“ uviedol Nevzoreanu. Zároveň poukázal na nedostatok podporných opatrení pre automobilový priemysel v krajine: „Existujú opatrenia na podporu automobilového sektora v Rumunsku, ako je program Rabla (obdoba šrotovného), ale mnohé opatrenia chýbajú, čo škodí výrobe nových automobilov.“

Od Loganu k Bigsteru: Technologický skok za dve dekády

Napriek miernemu poklesu počtu vyrobených vozidiel v Rumunsku sa tamojšia automobilová výroba posunula k zložitejším, novším a modernejším modelom s vyššou pridanou hodnotou. „Dacia Duster a Bigster sú automobily, ktoré v našej ponuke doteraz neexistovali. Keď bola uvedená prvá generácia Dacia Logan, auto malo v priemere sedem počítačov. Dnes má Duster alebo Bigster v priemere 35 počítačov,“ vysvetlil Nevzoreanu technologický pokrok značky.

Závod Dacia
Moderný závod Dacia v Mioveni produkuje vozidlá pre celú Európu, na domáci trh ide len 8% áut.
Foto: shutterstock.com/punghi

Rumunský talent poháňa francúzsky koncern

Veľkou výhodou výroby v Rumunsku je podľa Nevzoreanu pracovná sila, ktorá je síce nie vždy dostatočná, ale dobre pripravená. „Napríklad 15% inžinierov skupiny Renault pracuje v Rumunsku. Máme tiež veľmi výkonné dizajnové centrum v Bukurešti, ktoré prispieva k vozidlám Dacia, ale zároveň pracuje na modeloch ostatných značiek skupiny Renault. Čo sa týka produkcie, Dacia predstavuje približne 30% skupiny Renault,“ zdôraznil Nevzoreanu.

Okrem dizajnového centra v Bukurešti má Renault Group aj testovacie a vývojové centrum v Titu v okrese Dâmbovița, čo ďalej podčiarkuje strategický význam Rumunska pre francúzsky koncern.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Ktorý model značky Dacia považujete za najúspešnejší?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Ruský automobilový sen na dne: Volga, ktorá nikdy nevyšla z továrne

Automobilky našli spôsob, ako bojovať s čínskymi autami: Najímajú inžinierov za zlomok platu

Najpredávanejšia Dacia ako ojazdená: Ktorá generácia je zlatou strednou cestou a ktorej sa vyhnúť?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Revolučný prevrat v brzdovej technológii: Brembo znižuje škodlivý brzdový prach až o 90 percent

29.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Brandon Woyshnis). Nový systém Greentell prináša zelenšiu budúcnosť pre motoristov aj životné prostredie Revolučný prevrat v brzdovej technológii: Brembo znižuje…

Koniec cesty: Mazda ukončila výrobu svojho prvého elektromobilu v Európe

29.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/DVector). Japonská automobilka Mazda ticho stiahla svoj čisto elektrický model MX-30 z európskeho trhu. Napriek tomuto kroku však značka pokračuje…

Šialené: Dvaja pasažieri sa pokúsili vyskočiť z lietadla počas letu v jeden deň!

29.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/alphonsusjimos). Čo vedie ľudí k tomu, aby sa pokúsili otvoriť núdzové východy počas letu? V jeden deň došlo hneď k…

Nová hrozba pre Európu v oblasti elektromobilov

29.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/AlbertoGonzalez). Krajina s nízkymi nákladmi sa chystá na revolúciu v automobilovom priemysle, ktorá môže zmeniť ekonomickú mapu Európy Nová hrozba…

Koniec dlhého čakania: Indovia vyvinuli batériu, ktorá sa nabije za 6 minút

29.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Phonlamai Photo). Nová technológia sodíkovo-iónových batérií môže zmeniť budúcnosť elektromobility. Nabíjanie trvá len 6 minút, životnosť je dlhšia a riziko…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov