28.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@1001cars).
Rumunská automobilka sa stala kľúčovým hráčom pre Renault Group, pričom tvorí takmer tretinu celkovej produkcie francúzskeho koncernu. Napriek tomu na domácom trhu zostáva len zlomok vyrobených vozidiel.

Foto: youtube.com/@1001cars
Rumunská značka Dacia, ktorá sa z niekdajšieho východoeurópskeho outsidera premenila na európskeho bestsellera, posiela drvivú väčšinu svojej produkcie za hranice. Až 92% automobilov vyrobených v závode v Mioveni putuje na zahraničné trhy, zatiaľ čo len 8% zostáva v Rumunsku. Tieto čísla odhalil Cristian Nevzoreanu, výkonný riaditeľ pre verejné záležitosti Renault Group Rumunsko, počas odbornej konferencie.
Rumunský export na kolesách dobýva Európu
„Viac ako 92% produkcie Dacia smeruje na export, len 8% zostáva v Rumunsku. To je viditeľné aj na uliciach,“ uviedol Nevzoreanu. Zároveň poukázal na nedostatok podporných opatrení pre automobilový priemysel v krajine: „Existujú opatrenia na podporu automobilového sektora v Rumunsku, ako je program Rabla (obdoba šrotovného), ale mnohé opatrenia chýbajú, čo škodí výrobe nových automobilov.“
Od Loganu k Bigsteru: Technologický skok za dve dekády
Napriek miernemu poklesu počtu vyrobených vozidiel v Rumunsku sa tamojšia automobilová výroba posunula k zložitejším, novším a modernejším modelom s vyššou pridanou hodnotou. „Dacia Duster a Bigster sú automobily, ktoré v našej ponuke doteraz neexistovali. Keď bola uvedená prvá generácia Dacia Logan, auto malo v priemere sedem počítačov. Dnes má Duster alebo Bigster v priemere 35 počítačov,“ vysvetlil Nevzoreanu technologický pokrok značky.

Foto: shutterstock.com/punghi
Rumunský talent poháňa francúzsky koncern
Veľkou výhodou výroby v Rumunsku je podľa Nevzoreanu pracovná sila, ktorá je síce nie vždy dostatočná, ale dobre pripravená. „Napríklad 15% inžinierov skupiny Renault pracuje v Rumunsku. Máme tiež veľmi výkonné dizajnové centrum v Bukurešti, ktoré prispieva k vozidlám Dacia, ale zároveň pracuje na modeloch ostatných značiek skupiny Renault. Čo sa týka produkcie, Dacia predstavuje približne 30% skupiny Renault,“ zdôraznil Nevzoreanu.
Okrem dizajnového centra v Bukurešti má Renault Group aj testovacie a vývojové centrum v Titu v okrese Dâmbovița, čo ďalej podčiarkuje strategický význam Rumunska pre francúzsky koncern.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Ruský automobilový sen na dne: Volga, ktorá nikdy nevyšla z továrne
Automobilky našli spôsob, ako bojovať s čínskymi autami: Najímajú inžinierov za zlomok platu
Najpredávanejšia Dacia ako ojazdená: Ktorá generácia je zlatou strednou cestou a ktorej sa vyhnúť?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.