Správy, Zaujímavosti,

Japonský obor na kolenách: Nissan zvažuje predaj vlastného sídla, aby prežil finančnú krízu

26.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Jevanto Productions). Kedysi prosperujúca automobilka teraz čelí rekordným stratám a zúfalým pokusom o záchranu. Prečo sa Nissan rozhodol predať aj strechu nad hlavou? Ešte pred...

26.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Jevanto Productions).

Kedysi prosperujúca automobilka teraz čelí rekordným stratám a zúfalým pokusom o záchranu. Prečo sa Nissan rozhodol predať aj strechu nad hlavou?

Znak Nissan
Japonský obor na kolenách: Nissan zvažuje predaj vlastného sídla, aby prežil finančnú krízu.
Foto: shutterstock.com/Jevanto Productions

Ešte pred niekoľkými rokmi patril Nissan medzi najúspešnejšie automobilky sveta. Dnes však japonský gigant zvažuje predaj svojho tokijského sídla, aby pokryl obrovské straty a náklady na reštrukturalizáciu. Situácia v automobilke je taká vážna, že vedenie siaha po najdrastickejších opatreniach v histórii firmy.

Pád z výšin: Ako sa z automobilového velikána stal pacient na JIS-ke

Život nie je len náhoda a príslovie o tom, že raz ste hore a raz dole, platí aj v automobilovom svete dokonale. Japonský Nissan zažil na prelome tisícročí ťažké časy, potom sa však pod vedením Carlosa Ghosna premenil na jednu z najväčších a najziskovejších automobiliek sveta. Po jeho nútenom odchode však firma opäť padá. A padá veľmi hlboko.

Pred niekoľkými dňami vykázal Nissan historicky rekordnú stratu, ktorá otriasla celým automobilovým priemyslom. Vedenie spoločnosti sa síce snaží zvaľovať vinu na bývalého šéfa Carlosa Ghosna, avšak táto stratégia neobstojí. Ghosn odišiel z vedenia spoločnosti takmer pred siedmimi rokmi a dovtedy firma stále rástla.

Krvavá kúpeľ v Nissane: 20 000 ľudí bez práce a zatvorené továrne

Opatrenia, ktoré automobilka prijíma, sú brutálne. Vedenie už rozhodlo o prepustení neuveriteľných 20 000 zamestnancov a zatvorení 10 z celkových 17 tovární. Okrem toho Nissan dočasne zastaví takmer všetok vývoj nových modelov.

Súčasné vedenie vsadilo na niekoľko zlých koní naraz. Stratili záujem časti zákazníkov, no spoločnosť naďalej fungovala s vysokými prevádzkovými nákladmi, ktoré boli nastavené na úplne iné predajné čísla. Preto teraz musia prísť tak drastické kroky – je to ako hasenie požiaru. A ani doterajšie opatrenia nemusia stačiť.

Predaj sídla za 700 miliónov: Zúfalý krok alebo strategický ťah?

Podľa informácií z japonského ekonomického denníka Nikkei zvažuje Nissan predaj svojho tokijského sídla, kam sa presťahoval len v roku 2009. Veľkoryso navrhnutá centrála má hodnotu približne 700 miliónov dolárov. Tieto peniaze by sa Nissanu v súčasnej situácii mimoriadne hodili.

Nissan budova
Tokijské sídlo Nissanu – Táto impozantná budova v hodnote 700 miliónov dolárov sa môže čoskoro stať majetkom niekoho iného.
Foto: shutterstock.com/ben bryant

Zatiaľ nie je jasné, či by sa automobilka z budovy úplne vysťahovala, alebo by ju predala s cieľom prenajať si ju späť. V každom prípade by tým získala peniaze do strádajúceho cash flow. Súčasné vedenie síce tvrdí, že vďaka ziskom z predchádzajúcich rokov nemá s hotovosťou až taký problém, no ako hovorí klasik – každé peniaze sa raz minú.

Nissan zrejme neverí, že sa mu podarí vrátiť hospodárenie do plusových čísel tak rýchlo, ako oficiálne dúfa. A tak sa 700 miliónový „vankúš“ navyše môže skutočne hodiť.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Čo podľa vás stojí za pádom Nissanu?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Šesť chýb, ktoré vám zničia automat v aute. Stoja tisíce eur!

Prečo vám letuška káže odkryť okno? Dôvod vás prekvapí!

Zásah blesku do auta: Čo vás skutočne chráni pred smrťou v kovových „rakvách“?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Mercedes našiel zlatú baňu na vrakoviskách: Staré autá premenia na nové!

31.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/RoClickMag) Čo sa stane s autom na konci jeho života? Väčšinou ho zošrotujú a z cenných materiálov sa stane len…

Ford Ranger Raptor: Toto nie je pick-up, toto je monštrum na kolesách!

31.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarExpertAus) Zabudnite na všetko, čo ste si doteraz mysleli o pick-upoch. Ford vzal svoj úspešný model Ranger a premenil ho…

Revolúcia v New Yorku: Autonómne autá Waymo dostali zelenú, čoskoro zaplavia ulice Manhattanu!

31.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EVPedia) Mesto, ktoré nikdy nespí, sa pripravuje na technologickú revolúciu. Spoločnosť Waymo, patriaca pod giganta Google, práve získala povolenie na…

Pozor na nákupoch! Takto vás zlodeji okradnú za pár sekúnd.

31.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/borevina). Zlodejom stačí málo, aby nás okradli počas nákupov. Majú pripravené fľaše, klince a ďalšie predmety, ktoré im pomôžu využiť…

Revolúcia v Nissane: Nový Juke bude len elektrický! Ale je v tom háčik

31.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MVAutoTV). Rok 2026 bude pre Nissan prelomový. Prichádza nová generácia modelu Juke, ktorá bude radikálne iná. Nielenže dostane odvážny, hranatý…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov