Správy, Zaujímavosti,

Automobilky našli spôsob, ako bojovať s čínskymi autami: Najímajú inžinierov za zlomok platu

26.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork). Európski a americkí výrobcovia siahajú po inžinieroch z krajín s nižšími mzdami, aby dokázali konkurovať čínskej expanzii. Šéfov sa šetrenie však netýka. Európsky a...

26.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork).

Európski a americkí výrobcovia siahajú po inžinieroch z krajín s nižšími mzdami, aby dokázali konkurovať čínskej expanzii. Šéfov sa šetrenie však netýka.

Továreň Hyundai linka
Automobilky našli spôsob, ako bojovať s čínskymi autami: Najímajú inžinierov za zlomok platu.
Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork

Európsky a americký automobilový priemysel má v topánke kameň – a to doslova čínsky. Nástup čínskych značiek sa stal vážnou hrozbou a západní výrobcovia hľadajú všetky možné spôsoby, ako znížiť výrobné náklady. Jedným z najúčinnejších riešení sa ukazuje najímanie inžinierov z krajín, kde sú mzdy podstatne nižšie.

Inžinier za tretinu ceny? Pre automobilky zlatá baňa

Automobilky už dávno presunuli výrobu do krajín s nižšími mzdovými nákladmi, no teraz idú ešte ďalej. Koncerny ako Stellantis vyhľadávajú v zahraničí nielen robotníkov, ale aj mozgy potrebné na vývoj nových áut.

Podľa správy Bloomberg, Stellantis najíma väčšinu svojich inžinierov v krajinách ako Brazília, India a Maroko. A čísla hovoria jasnou rečou – zatiaľ čo inžinier z týchto krajín môže stáť spoločnosť približne 50 000 eur ročne (alebo menej), európsky odborník si príde na 140 000 až 180 000 eur.

Čínska konkurencia diktuje tempo

Aktuálne sú čínske značky jediné, ktoré dokážu vyrábať elektrické vozidlá za rovnakú cenu ako spaľovacie. Európske a americké značky síce nasadzujú platformy a batérie novej generácie, ktoré im pomáhajú znižovať náklady, ale to nestačí.

„Nová, lacnejšia technológia je len časťou riešenia širších problémov s nákladmi na západnom automobilovom trhu,“ vysvetľuje odborník na automobilový priemysel. „K tomu sa pridáva aj spomaľujúci sa dopyt po elektrických vozidlách.“

Prepúšťanie a najímanie: Dve strany tej istej mince

Stellantis v marci prepustil 400 zamestnancov v USA, no zároveň plánuje prijať ďalších 500 pracovníkov v Brazílii, kde už zamestnáva 4000 ľudí.

„Vždy existuje väčší potenciál, pokiaľ ide o nákladovú disciplínu. Budeme naďalej optimalizovať naše mzdové náklady,“ povedala finančná riaditeľka Stellantisu Natalie Knight pre Bloomberg. Jednoduchšie povedané – lacnejšia pracovná sila a vyššie marže.

Automobilový inžinier
Inžinieri z krajín ako India a Brazília sa stávajú novou zbraňou v boji proti čínskej konkurencii.
Foto: shutterstock.com/Andrey_Popov

Pre šéfov platia iné pravidlá

Zaujímavé je, že kde Stellantis určite neplánuje škrtať, sú platy top manažmentu. Ani najmenší náznak, že by funkcie generálneho riaditeľa chceli premiestniť do Brazílie, Indie či Maroka.

V roku 2023 si najvyšší predstaviteľ automobilového giganta Carlos Tavares pripísal na konto neuveriteľných 37 miliónov eur, čo predstavuje nárast o 56% oproti roku 2022. Zrejme na rozdiel od radových inžinierov sa šéfov „optimalizácia nákladov“ netýka.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Ako vnímate stratégiu automobiliek najímať lacnejších inžinierov zo zahraničia?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Virgin Galactic chystá nový vesmírny zážitok. Turisti sa dostanú medzi hviezdy už budúci rok

Číňania šokujú Európu! Nové elektrické auto za menej ako 20-tisíc už je tu

Výmena oleja po 30-tisíc kilometroch? Odpoveď vás prekvapí


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Nemecká duša, talianske šaty: Zrodila sa nová automobilová legenda Bovensiepen Zagato

28.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AUTOWORLD77). Rodina zakladateľa Alpiny predstavila exkluzívne GT kupé s výkonom 603 koní, ktoré spája nemeckú techniku s talianskym dizajnom. Limitovaná…

Ako telefonovať v lietadle? Toto je jediný povolený spôsob

28.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Jirapong Manustrong). Používanie mobilov počas letu podlieha prísnym pravidlám. Porušenie môže znamenať vysokú pokutu alebo dokonca zákaz lietania. Prinášame vám…

Automobilka v kríze: Prepustí 3000 zamestnancov v snahe ušetriť miliardy

28.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Jenson). Švédska automobilka musí drasticky znižovať náklady, no svojej elektrickej vízie sa nevzdáva. Automobilka v kríze: Prepustí 3000 zamestnancov v…

Škoda Elroq dobýva Európu: Najpredávanejší elektromobil v apríli šokoval trh!

28.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/VanderWolf Images). Nový elektrický crossover Škoda Elroq sa v apríli 2025 dostal na prvé miesto v rebríčku najpredávanejších elektromobilov v…

Koniec dieselovej drámy: Štyria bývalí riaditelia Volkswagenu putujú za mreže

28.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/wsf-s). Najväčší automobilový škandál v histórii uzatvára svoju prvú kapitolu. Súd v Nemecku po desiatich rokoch od vypuknutia kauzy Dieselgate…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov