25.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@zhongwenze).
Xiaomi opäť prekvapuje! Spoločnosť známa predovšetkým vďaka smartfónom a elektronike rozširuje svoju automobilovú rodinu o nové elektrické SUV. Model YU7 sľubuje dojazd až 835 kilometrov na jedno nabitie a priamo konkuruje najpredávanejšej Tesle Model Y.

Foto: youtube.com/@zhongwenze
Oslava 15 rokov priniesla veľké prekvapenie
Spoločnosť Xiaomi si pripomenula 15. výročie svojho založenia netradične – predstavením svojho druhého automobilu v histórii. Generálny riaditeľ Lei Jun osobne odhalil nový model a zároveň oznámil úspešné čísla predaja. Sedan SU7, ktorý predstavili ako prvý, si už našiel cestu k 258-tisíc zákazníkom.
Rodinný velikán s čínskym dizajnom
Nové YU7 patrí medzi stredne veľké až veľké SUV s rozmermi, ktoré určite upútajú. Meria takmer päť metrov na dĺžku (4999 mm), necelé dva metre na šírku (1996 mm) a 1,6 metra na výšku. Rázvor náprav dosahuje tri metre, čo zaručuje priestranný interiér.
Dizajnéri sa inšpirovali úspešným sedanom SU7, preto vidíme podobné oblé línie a zaokrúhlené plochy. Zákazníci si môžu vybrať z deviatich farieb karosérie, pričom tri sú úplne nové: smaragdovo zelená, titánovo strieborná a oranžovo-lávová.

Foto: youtube.com/@zhongwenze
Technológie ako z budúcnosti
Interiér ukrýva najnovšie technológie Xiaomi. Najväčším lákadlom je systém „HyperVision“ s obrovským 1,1-metrový displejom, ktorý pozostáva z troch Mini LED obrazoviek. Tento systém zobrazuje všetky potrebné informácie pre vodiča, médiá, obraz zo slepých uhlov.
Srdcom celého systému je 4-v-1 kontrolér s čipom Snapdragon 8 Gen 3. Vďaka nemu sa auto spustí už za 1,35 sekundy a aktualizácie softvéru trvajú len 15 minút.
Zadní pasažieri sa nebudú nudiť
Xiaomi myslelo aj na pohodlie cestujúcich vzadu. Dostali vlastný 6,68-palcový displej na sledovanie filmov a videí. Okrem zábavy môžu ovládať klimatizáciu, hudbu či kontrolovať navigáciu.
Tri verzie pre rôzne potreby
YU7 prichádza v troch konfiguráciách – Standard, Pro a Max. Základná verzia Standard s jedným elektromotorom a batériou 96,3 kWh ponúka najväčší dojazd 835 kilometrov podľa čínskeho CLTC cyklu. Výkon dosahuje 320 koní s krútiacim momentom 528 Nm.
Verzie s pohonom všetkých kolies Pro (96,3 kWh) a Max (101,7 kWh) majú dojazd 760, respektíve 770 kilometrov. Výkony sú podstatne vyšší – Pro má 496 koní (690 Nm) a najsilnejší Max až 690 koní s obrovským krútiacim momentom 866 Nm.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Japonský klenot na európskych cestách: Budúcnosť sedanov klope na dvere Európy
Fiat Grande Panda 4×4 klope na dvere slovenských hôr
Toyota RAV4 2026: Japonský svalovec, ktorý prekvapí každého motoristu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.