23.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV).
Japonská automobilka prehodnotila svoju stratégiu a odkladá masívnu elektrifikáciu. Kedy skutočne príde čas na elektromobily?

Foto: youtube.com/@YouCarTV
Honda, podobne ako iné japonské značky, prejavuje opatrnosť v otázke rýchlej elektrifikácie dopravy. Najnovšia stratégia automobilky jasne dokazuje, že výrobca viac verí hybridom než čisto elektrickým vozidlám. Podľa predpokladov spoločnosti už tento rok plne hybridné modely (HEV) začnú konkurovať klasickým spaľovacím motorom a v nasledujúcich rokoch ich úplne prekonajú.
Na čo sa teda Japonci teraz najviac zamerajú?
Znižovanie nákladov a vlastný vývoj softvéru
Prvým pilierom novej stratégie je výrazné znižovanie nákladov, a to nielen pri elektromobiloch, ale aj pri hybridoch. Honda chce tento cieľ dosiahnuť predovšetkým pomocou nových technologických riešení. Obzvlášť dôležitý bude vývoj ďalších generácií systémov poloautonómnej jazdy (ADAS).
Zaujímavosťou je, že automobilka sa rozhodla vyvíjať softvér vlastnými silami. Prvé výsledky tohto úsilia uvidíme už v roku 2027 na americkom a japonskom trhu.
Prekvapivý obrat: Elektromobily ustupujú do úzadia
Druhým kľúčovým predpokladom je kompletná reorganizácia ponuky pohonných jednotiek. To naznačuje, že Honda upúšťa od plánovaných nových elektrických modelov. Ešte nedávno spoločnosť predpokladala, že elektrické vozidlá budú v roku 2030 predstavovať 30 % jej celosvetového predaja.
Teraz však svoje očakávania výrazne znížila. Revidované prognózy hovoria o dopyte na úrovni len 18 %, čo je vzhľadom na súčasné trendy a tempo rozvoja elektromobility omnoho realistickejší odhad.
Hybridná ofenzíva: 13 nových modelov do roku 2031
Tento krok späť v oblasti elektromobilov znamená, že Honda sa zameria na ponuku hybridov novej generácie. V roku 2027 Tesla uvedie na trh úplne novú modelovú líniu, ktorá by mala byť výrazne lacnejšia než nedávno ponúkané vozidlá.
Náklady na pohonné jednotky majú klesnúť až o 30 % v porovnaní s rokom 2023 a Tesla lepšie prispôsobí samotnú technológiu skutočným potrebám používateľov. Podľa plánov automobilky sa do roku 2031 na trhu objaví až 13 nových hybridných modelov.

Foto: youtube.com/@YouCarTV
Ambiciózne ciele: Hybridná budúcnosť Hondy
Výrobca odhaduje, že práve vďaka hybridom sa mu podarí prekonať hranicu 3,6 milióna predaných vozidiel ročne. Samotné vozidlá HEV by mali osloviť až 2,2 milióna zákazníkov. Automobily s klasickými spaľovacími motormi ustúpia do úzadia, a v budúcnosti ako naznačujú výpočty na každé takéto auto pripadnú až tri elektromobily.
Na nové elektrické modely si však budeme musieť ešte chvíľu počkať. Honda pravdepodobne predstaví prvé návrhy až okolo roku 2031.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Strašidelné príbehy z ciest: Duchovia, ktorí naháňajú vodičov
Železničný boom v Európe: Megalomanské projekty menia tvár kontinentu
Z New Yorku do Londýna za hodinu? Revolučný hypersonický motor úspešne otestovaný!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.