Elektro, Novinky, Správy, Zaujímavosti,

Revolučný Twike 5: Elektromobil, ktorý dobijete šliapaním!

22.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto:). Nemecký výrobca prináša ekologickú alternatívu k tradičným elektromobilom. Namiesto spaľovacieho motora ako predlžovača dojazdu ponúka niečo úplne iné – pedále ako na bicykli. Dojazd elektromobilov...

22.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto:).

Nemecký výrobca prináša ekologickú alternatívu k tradičným elektromobilom. Namiesto spaľovacieho motora ako predlžovača dojazdu ponúka niečo úplne iné – pedále ako na bicykli.

Twike trojkolesový elektromobil
Revolučný Twike 5: Elektromobil, ktorý dobijete vlastným šliapaním!
Foto: youtube.com/@coolideas3272

Dojazd elektromobilov je stále jednou z najväčších prekážok pri ich masívnejšom rozšírení. Zatiaľ čo niektoré automobilky tento problém riešia pomocnými spaľovacími motormi, nemecká spoločnosť Twike prichádza s oveľa ekologickejším a zdravším riešením. Ich najnovší model totiž umožňuje dobiť batériu vlastnými silami – šliapaním do pedálov.

Od univerzitného projektu k dopravnému prostriedku budúcnosti

Nemeckí novinári mali nedávno možnosť vyskúšať prototyp tohto unikátneho vozidla. Hoci testovaný model ešte nemal dokončenú karosériu, odhalil svoje najzaujímavejšie prvky. Trojkolesové vozidlo nemá klasický volant, ale dva rúčky pripomínajúce ovládanie lietadla. Najväčším prekvapením sú však pedále, ktoré neslúžia na zrýchľovanie či brzdenie, ale na šliapanie podobne ako na bicykli.

Twike 5 nie je prvým pokusom firmy o takéto vozidlo. Spoločnosť založená v roku 1998 má za sebou dlhú históriu a ako napovedá číslo v názve, ide už o piatu generáciu tohto konceptu. Prvý model sa objavil už v roku 1986 ako študentský projekt švajčiarskej univerzity ETH v Zürichu.

Ekologická evolúcia pokračuje

Predchádzajúce generácie Twike už využívali kombináciu elektromotora a šliapania. Druhá generácia sa predstavila v roku 1991 a o štyri roky neskôr sa začala skutočne vyrábať a predávať. Nasledovala tretia generácia, ktorá vážila len približne 250 kg a mohla byť vybavená rôznymi typmi batérií s kapacitou od 3,3 kWh až po 24,7 kWh.

S najväčšou batériou dokázalo vozidlo prejsť v režime elektrickej výpomoci šliapania až 613 kilometrov. Elektromotor dosahoval maximálny výkon 9 kW a vozidlo rýchlosť až 85 km/h. Twike 3 sa vyrába dodnes a jeho základná verzia s batériou 7 kWh stojí 33 890 eur, najvýkonnejší model s 18 kWh batériou je za 49 500 eur.

Futuristické kupé s pedálmi namiesto plynu

Najnovší Twike 5 vyzerá už takmer ako bežné auto, hoci stále má len tri kolesá. Karoséria pripomína menšie kupé a vzdialene evokuje starý Smart Roadster Coupé. Futuristický vzhľad však nenarúša len počet kolies, ale aj nezvyčajný interiér.

Palubná doska obsahuje digitálny prístrojový panel a displej multimédií, ktorý je pravdepodobne len tabletom na držiaku. Namiesto volantu má „vodič“ po oboch stranách sedadla dve rúčky. Obaja cestujúci majú pred sebou šliapacie pedále ako z bicykla, ktoré slúžia na dobíjanie batérie a nie sú priamo prepojené s kolesami.

Technické údaje, ktoré prekvapujú

Twike 5 je vybavený elektromotorom s výkonom 70 kW, ktorý poháňa zadné kolesá. Šliapanie je podľa výrobcu „voliteľné“, vozidlo teda môže fungovať aj ako klasický elektromobil. Toto 3,3 metra dlhé vozidlo kategórie L5e (motorové trojkolky) dokáže podľa verzie vyvinúť maximálnu rýchlosť až 190 km/h.

Na výber sú dve batérie – základná s kapacitou 18 kWh a udávaným dojazdom 250 kilometrov, alebo väčšia 36 kWh batéria sľubujúca až 500 kilometrov. Vozidlo váži približne 600 kg a spotreba by mala byť okolo 7,2 kWh/100 km. Výrobca však stále označuje technické údaje ako „pravdepodobné“, takže sériová verzia sa môže líšiť.

Limitovaná edícia pre nadšencov

Podľa oficiálnej webovej stránky bude Twike 5 vyrobený len v 500 kusoch a firma už prijíma objednávky. Zaujímavosťou je, že objednávok bude prijatých viac než 500, a tie, ktoré zostanú po dodaní všetkých kusov piatej generácie, budú považované za rezervácie pre budúci Twike 6.

Cena Twike 5 sa podľa oficiálnej stránky odhaduje v rozmedzí 45 200 až 48 300 eur bez DPH. Presný termín začiatku výroby nie je známy, ale vzhľadom na stav prototypu, ktorý jazdí bez karosérie, to pravdepodobne nebude v najbližšej dobe.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Čo si myslíte o koncepte elektromobilu s pedálmi na šliapanie?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Pozor, fotenie týchto áut môže zničiť kameru vášho smartfónu!

Toyota: Nová farba Wave Maker očarí každého motoristického nadšenca

Slnko, more a piesok za babku: Kam vyraziť toto leto? Tieto 3 destinácie vás dostanú!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Záujem o nové Bugatti láme rekordy: Vypredané až do roku 2029!

24.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: Bugatti) Predstavte si, že máte na účte neobmedzené množstvo peňazí a chcete si kúpiť to najexkluzívnejšie auto na svete. Má…

Šokujúce zistenie: Vypínate klímu v elektomobile zbytočne. Najväčší žrút energie je niečo iné!

24.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/DELBO ANDREA). Väčšina vodičov elektromobilov si myslí, že najväčším nepriateľom dojazdu je v lete klimatizácia a v zime kúrenie. Rozsiahla…

Koniec jednej éry? Vodíkové autá strácajú dych, automobilky otáčajú kormidlo

24.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Scharfsinn). Automobiloví giganti hromadne opúšťajú technológiu vodíkových áut a počet čerpacích staníc v Európe rapídne klesá. Zdá sa, že dôvera…

Kto je Pegman? Malý žltý panáčik z Google Maps, ktorého pozná celý svet

24.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@GoogleIsrael). Určite ste si ho už všimli. Malý žltý panáčik, ktorý vás sprevádza pri používaní Google Maps. Málokto však vie,…

Auto z Číny za pár klikov? Nová služba sľubuje lacné elektromobily priamo k vám domov. Oplatí sa to?

24.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: x.com/PDChina). Predstavte si, že si kúpite úplne nové elektrické auto, napríklad žiadaný model Xiaomi SU7, priamo z Číny len za…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov