19.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ChinaViewTV).
Najväčšia nákladná loď na svete bola práve spustená na vodu. Čínsky gigant Anji Ansheng prekonáva všetky doterajšie rekordy v preprave vozidiel.

Foto: youtube.com/@ChinaViewTV
Čínsky priemysel opäť raz dokazuje, že jeho ambície nemajú hranice. Len niekoľko týždňov po tom, čo spoločnosť BYD predstavila svoj gigantický transportér vozidiel, prichádza ďalší čínsky rekordman. Loď Anji Ansheng, ktorá bola spustená na vodu 15. mája, posúva hranice možného v námornej preprave automobilov.
Z Číny do sveta: Kolos, ktorý mení pravidlá hry
Nový obor medzi nákladnými loďami dokáže na svoju palubu naložiť neuveriteľných 9500 automobilov naraz. Prekonáva tak svojho predchodcu, loď BYD Shenzhen, ktorá zvládla prepraviť „len“ 9200 vozidiel. Anji Ansheng sa pýši dĺžkou 239 metrov a nosnosťou 21 000 ton, čo z nej robí skutočného velikána oceánov.
Loď postavila spoločnosť SAIC Anji Logistics Co., Ltd., dcérska firma čínskeho automobilového giganta SAIC Motor Corporation Limited. Po dokončení ju okamžite odovzdali do prevádzky v medzinárodnom automobilovom termináli Haitong v Šanghaji. Odtiaľ bude následne distribuovať čínske vozidlá do celého sveta.
Ekologický obor: Technológie budúcnosti v službách prepravy
Napriek svojim impozantným rozmerom myslí Anji Ansheng aj na životné prostredie. Konštruktéri sa pri stavbe zamerali nielen na maximalizáciu prepravnej kapacity, ale aj na minimalizáciu emisií. Loď disponuje vysokou energetickou účinnosťou a modernými riešeniami, ktoré výrazne znižujú spotrebu energie. Navyše je pripravená využívať palivá neutrálne z hľadiska emisií oxidu uhličitého.
„Fakt, že tento rekord bol opäť prekonaný v priebehu necelého mesiaca, odráža rýchly rozvoj čínskeho sektora výroby strednej a vysokej triedy, ako aj odolnosť a vitalitu zahraničného obchodu krajiny napriek zložitým globálnym podmienkam,“ uviedol Gao Yuning, zástupca riaditeľa Školy verejnej politiky a riadenia na Univerzite Tsinghua.
Prvá cesta smeruje do Európy
Na svoju premiérovú plavbu sa Anji Ansheng vydá do Európy. Hoci loď nevyužije svoju maximálnu kapacitu, aj tak prepraví približne 7000 vozidiel, medzi ktorými budú aj modely značky MG patriacej spoločnosti SAIC.
Čínsky automobilový export neustále rastie. Len v roku 2024 prekročil počet áut dodaných z Číny na iné trhy hranicu 6,4 milióna vozidiel. Práve preto krajina potrebuje budovať veľké transportné lode, ktoré zabezpečia plynulé dodávky vozidiel do celého sveta.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Šokujúci pohľad do dubajských autovrakovísk: Luxusné vraky, o ktorých sa vám ani nesnívalo!
Podmorský tunel medzi Európou a Afrikou: Španielsko investuje milióny do ambiciózneho projektu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.