16.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@namcar85).
Talianska automobilka stavia milovníkov značky pred ťažkú voľbu. Pokračovanie výroby ikonických športových vozidiel závisí od komerčného úspechu ich SUV modelov. Budú fanúšikovia ochotní podporiť „nevyhnutné zlo“ pre zachovanie športového dedičstva?

Foto: youtube.com/@namcar85
Alfa Romeo, značka, ktorá desaťročia symbolizovala taliansku vášeň pre rýchle a elegantné vozidlá, stojí na križovatke. Marketingový riaditeľ automobilky otvorene priznal, že budúcnosť športových modelov je priamo závislá od predajných čísel ich SUV. Táto správa prichádza v čase, keď mnohí tradičné fanúšikovia kritizujú posun značky smerom k praktickejším, no menej vzrušujúcim vozidlám.
Tvrdá realita: SUV udržiavajú svetlá zapnuté
Cristiano Fiorio, marketingový šéf Alfy Romeo, bez okolkov vysvetlil situáciu: „Musíme začať od dôveryhodnosti – vyrábať jeden model ročne, dokázať, že ho vieme zrealizovať, urobiť ziskový a dosiahnuť akceptovateľné čísla pre investície, ktoré sme urobili. Až keď budeme mať takéto výsledky, môžeme snívať.“
Hoci nadšenci značky môžu namietať, že Alfa Romeo zapredáva svoju dušu „božstvám SUV“ už od uvedenia modelu Stelvio pred desiatimi rokmi, pravda je taká, že práve tieto modely pomáhajú udržať spoločnosť nad vodou. Postupné uvedenie menších crossoverov Tonale a Milano len potvrdzuje tento trend. Navyše, na konci dekády sa očakáva väčšie SUV, ktoré by malo konkurovať Porsche Cayenne.
Športové sny odložené do budúcnosti
Pre milovníkov tradičných športových Alf to nie sú dobré správy. Plánované oživenia modelov 8C a GTV boli zrušené ešte v roku 2019 a posledný exemplár 4C zišiel z výrobnej linky o rok neskôr. Aj ikonická Giulia sa v novej generácii výrazne zmení – riaditeľ Santo Ficili potvrdil, že opustí tradičný trojpriestorový sedan v prospech nového štýlu karosérie, pravdepodobne mierne zvýšeného päťdverového liftbacku v štýle Peugeotu 408.
Príbeh 33 Stradale: Výnimka potvrdzujúca pravidlo
Ako teda vysvetliť nedávne predstavenie exkluzívneho superšportu 33 Stradale? Podľa Fioria išlo v podstate o vedľajší projekt, ktorý vyvinula „bláznivá skupina ľudí“ po pracovnej dobe, aby nenarušila bežnú prevádzku. Navyše, tento model zdieľa technické základy s Maserati MC20, takže Alfa Romeo nemusela začínať od nuly.
Keď konečne príde čas na nový športový model, bude podľa Fioria „dostupnejší“ než 33 Stradale, čo naznačuje, že nebude mať sedemcifernú cenovku. Je však otázne, či pôjde o úplne vlastný projekt, alebo či Alfa Romeo využije existujúcu architektúru od materskej skupiny Stellantis.
Budúcnosť v rukách zákazníkov
Vývoj nového auta od základu je nákladný, zvlášť ak je zameraný na úzku skupinu zákazníkov. Keďže Alfa Romeo postupne opúšťa multimiliardovú platformu Giorgio po ukončení výroby súčasných modelov Stelvio a Giulia, budúci športový model pravdepodobne využije techniku Stellantisu.
Realita je taká, že nový športový model sa pravdepodobne neobjaví skôr než koncom tohto desaťročia alebo začiatkom 30. rokov. A jeho existencia bude priamo závisieť od toho, ako dobre sa budú predávať súčasné a budúce SUV značky.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Retro na štyroch kolesách: Talianska krásavica Rina prichádza s popolníkom a manuálom!
Najobľúbenejšie SUV na svete dostáva novú generáciu. Prvé fotografie budúcej Toyoty RAV4
Legenda ožíva: Motocykel Terminátora sa vracia v luxusnom limitovanom vydaní
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.