15.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@VisionEffecttvTR).
Nový hráč na poli luxusných áut, Automobili Mignatta, predstavil svoj prvý model, ktorý vás prenesie späť v čase. Ľahký roadster bez strechy a čelného skla sľubuje čistý pôžitok z jazdy a atmosférický osemvalec, ktorý poteší každého motoristu starého strihu.

Foto: youtube.com/@VisionEffecttvTR
Nový talianska hviezda s dušou veterána
Automobilový svet sa môže tešiť na nový prírastok z Talianska. Spoločnosť Automobili Mignatta odhalila svoj prvotný model s názvom Rina, ktorý sa nesie v duchu klasických barchetta vozidiel. Ide o skutočný návrat k čistému motoristickému zážitku bez zbytočných elektronických vymožeností.
Srdcom tohto krásavca je atmosférický 5,0-litrový osemvalec, ktorého výkon zatiaľ výrobca tají. Vieme však, že motor posiela svoju silu na zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky s klasickou kulisou. Áno, čítate správne – skutočná prevodovka, jeden z posledných mohykánov v dnešnom svete automatov a pádiel pod volantom!

Foto: youtube.com/@VisionEffecttvTR
Bez strechy, bez kompromisov, no s popolníkom
Keď sa pozrieme na interiér, Rina zostáva verná svojej retro filozofii. Žiadne obrovské dotykové displeje, žiadne digitálne budíky. Namiesto toho nájdete veľký, Porsche ladený otáčkomer v strede prístrojovej dosky s červeným poľom začínajúcim pri 6 200 otáčkach za minútu.
Zaujímavosťou je umiestnenie tachometra medzi sedadlami, nad hliníkovými prepínačmi pre ovládanie funkcií vozidla a klimatizácie. Interiér dopĺňajú tmavohnedé kožené prvky a odhalený karbón. A čerešnička na torte? Klasický zapaľovač na cigarety a popolník vedľa radiacej páky – detail, ktorý v moderných autách už takmer nenájdete!
Ľahká ako pierko, rýchla ako blesk
Vďaka tomu, že Rina nemá strechu a čelné sklo, jej hmotnosť dosiahla úctyhodných 1 000 kilogramov. Táto nízka hmotnosť v kombinácii s výkonným osemvalcom prináša pôsobivý pomer výkonu a hmotnosti, čo sľubuje skvelé jazdné vlastnosti. Vozidlo stojí na 19-palcových predných a 20-palcových zadných kolesách, za ktorými sa nachádzajú šesťpiestikové predné a štvorpiestikové zadné brzdové strmene značky Brembo. Tieto komponenty zabezpečujú spoľahlivé a efektívne brzdenie aj pri vysokých rýchlostiach.
Pre vášnivých zberateľov s hrubou peňaženkou
Ak vás toto talianske retro oslovilo, pripravte si poriadny balík peňazí. Základná cena Riny začína na 290 000 eur. Výrobca zatiaľ neoznámil, koľko kusov plánuje vyrobiť.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Najobľúbenejšie SUV na svete dostáva novú generáciu. Prvé fotografie budúcej Toyoty RAV4
Legenda ožíva: Motocykel Terminátora sa vracia v luxusnom limitovanom vydaní
Volkswagen priznal porážku: Elektromobily potrebujú benzínovú pomoc
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.