8.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).
Čínsky trh dostane ďalší elektrický crossover z dielne Hyundai, ktorý však nenesie značku Ioniq. Nový model Elexio sa snaží dobýjať najväčší automobilový trh sveta v čase, keď kórejská značka zápasí s dramatickým poklesom predajov.

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews
Päť rokov vývoja pre čínsky vkus
Hyundai neprestáva prekvapovať. Kým mnohí fanúšikovia ešte ani nestihli vstrebať všetky doterajšie crossovery značky, kórejský výrobca už predstavuje ďalší prírastok. Tentoraz ide o plne elektrický model Elexio, ktorý vznikol v spolupráci s čínskym partnerom BAIC Motor v rámci spoločného podniku Beijing Hyundai.
Zaujímavosťou je, že Elexio neprichádza pod známou značkou Ioniq, ale dostáva vlastné meno. Nejde pritom o žiadny unáhlený projekt – vývojári mu venovali plných päť rokov práce, aby dokonale vyhovoval špecifickým požiadavkám čínskeho trhu.
Ioniq 5 na steroidy?
Prvé zábery odhaľujú zaoblený dizajn, ktorý na prvý pohľad pripomína Ioniq 5 po návšteve McDonald’s. Namiesto ostrých línií ponúka Elexio oblejšie tvary, no zachováva modernú identitu značky. Predné svetlá s charakteristickými štyrmi bodmi nie sú náhodné – symbolizujú číslicu 8, ktorá je v Číne považovaná za najšťastnejšie číslo.

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews
Zadný stĺpik karosérie je vyhotovený v kontrastnej farbe a plynule prechádza do strešného spojlera. Zaujímavosťou je absencia viditeľného zadného stierača, ktorý je ukrytý pod strešným spojlerom.
Moderné prvky, ktoré nesmú chýbať
Elexio sa môže pochváliť svetelnými pásmi vpredu aj vzadu, zapustenými kľučkami dverí pre lepšiu aerodynamiku, výraznými strešnými nosičmi a veľkými dvojfarebnými kolesami. Takmer rovná strecha naznačuje, že cestujúci na zadných sedadlách si užijú dostatok priestoru nad hlavou.
Ako sa na auto roku 2025 patrí, nechýbajú ani lesklé čierne doplnky, ktoré zdobia oblúky kolies nad rozšírenými blatníkmi. Technické špecifikácie a ceny plánuje Hyundai zverejniť neskôr v tomto roku.
Boj o prežitie na najväčšom trhu sveta
Hyundai nie je jediným globálnym hráčom, ktorý sa snaží zaujať čínskych zákazníkov špeciálnymi modelmi. Nedávno sme mohli vidieť sedan Toyota bZ7, novú značku AUDI od Audi či Hondu GT. Pre kórejskú automobilku je však situácia obzvlášť kritická.
Čísla hovoria jasnou rečou – predaje Hyundai v Číne sa prepadli z 1,16 milióna vozidiel v roku 2016 na iba 151 000 v minulom roku. Situácia sa zhoršila natoľko, že výrobca musel zredukovať svoju výrobnú kapacitu z piatich na tri továrne.
Napriek týmto problémom sa Hyundai nevzdáva. Spoločne s partnerom BAIC investujú 1,1 miliardy dolárov do vývoja elektrických vozidiel. Hyundai tiež prevádzkuje dve vývojové centrá v Šanghaji a Yantai, ktoré majú urýchliť vývoj nových elektrických modelov šitých na mieru čínskemu trhu.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Ovládli počasie: Drony vyvolali dážď objemu 30 olympijských bazénov za jediný deň!
Dacia Bigster s LPG: Novinka, ktorá vyráža dych konkurencii svojím dojazdom
Mechanici varujú: Týmto motorom sa pri kúpe ojazdeného auta vyhnite za každú cenu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.