2.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@recanything).
Škoda Elroq mala byť výkladnou skriňou elektromobility, no aj napriek zjavnej snahe nemeckých testovačov ukázať ju v najlepšom svetle, prepadla takmer v každom porovnaní so starším Karoqom. Elektromobil za vyššiu cenu ponúka menej priestoru, kratší dojazd a v konečnom dôsledku aj vyššie prevádzkové náklady.

Foto: youtube.com/@recanything
Keď sa nemecký magazín Auto Bild pustil do porovnávania dvoch SUV z dielne Škody – nového elektrického Elroqu a už sedem rokov starého benzínového Karoqu – málokto očakával, že výsledok bude taký jednoznačný. Napriek zjavnej snahe novinárov vykresliť elektromobil v čo najlepšom svetle, fakty hovoria jasnou rečou. Benzínový veterán víťazí nad nováčikom takmer vo všetkých kľúčových kategóriách.
Papierové sľuby vs. tvrdá realita: Dojazd Elroqu sklamal na celej čiare
Elektrická Škoda Elroq na papieri sľubuje dojazd 580 kilometrov. V reálnom svete sa však tento údaj scvrkol na neuspokojivých 359 kilometrov. Dôvodom je priepastný rozdiel medzi udávanou a skutočnou spotrebou. Namiesto 15,2 kWh/100 km totiž testovači namerali až 22,7 kWh/100 km.
Benzínový Karoq medzitým so spotrebou 7 litrov na 100 kilometrov a 50-litrovou nádržou ponúka bezproblémový dojazd okolo 700 kilometrov. Navyše, zatiaľ čo Elroq potrebuje na dobíjanie desiatky minút až hodinu (s maximálnym výkonom dobíjania len 170 kW, v praxi dokonca len 95 kW), Karoq natankujete za pár minút.
Drahší, menší a pomalší: Elroq sklamal aj v základných parametroch
Hoci je elektrický Elroq drahší (43 900 eur oproti 38 180 eur za Karoq), ponúka prekvapivo menej. Napriek tomu, že je o takmer 10 centimetrov dlhší, má menší batožinový priestor (470-1580 litrov oproti 521-1630 litrov v Karoqu).
Ani výkonnostné údaje nevyznievajú v prospech elektromobilu. Áno, Elroq sa môže pochváliť zrýchlením na stovku za 6,6 sekundy, no jeho maximálna rýchlosť 180 km/h zaostáva za 210 km/h, ktoré dosiahne Karoq. A to napriek tomu, že benzínový model disponuje len 150 koňmi oproti 286 koňom v elektrickej verzii.
Finančná pasca: Aj po rokoch vás Elroq vyjde drahšie
Holger Preiss z Auto Bildu sa pokúsil nájsť aspoň jednu oblasť, kde by elektrický model exceloval – napríklad v dlhodobých prevádzkových nákladoch. No aj tu Elroq zaostal. Po štyroch rokoch a 60 000 kilometroch vychádza elektrický model stále drahšie.
Navyše, nemeckí novinári odhadujú, že po štyroch rokoch by si Elroq mal udržať hodnotu 31 859 eur, čo je vzhľadom na rýchly pokles hodnoty elektromobilov nanajvýš optimistické. Realita bude pravdepodobne oveľa krutejšia.
A to ešte nehovoríme o hrozbe výmeny batérie po skončení záruky. Táto potenciálna časovaná bomba môže reálnu hodnotu jazdených elektrických vozidiel znížiť ešte výraznejšie.

Foto: youtube.com/@GOCARSTV
Elektromobilita nie je pre každého a nemecký test to jasne potvrdzuje
Aj samotný autor testu musel nakoniec priznať nepríjemnú pravdu: „Elektromobilita je síce modernejšia a digitálnejšia, ale stále veľmi ďaleko od bodu, kedy by bola vhodná na každodenné používanie vo všetkých možných ohľadoch.“
Tento test jasne ukazuje, že aj keď sa výrobcovia snažia presadiť elektromobily ako budúcnosť automobilizmu, realita je iná. Sedem rokov starý benzínový model dokáže v roku 2025 stále ponúknuť lepšie jazdné vlastnosti, praktickosť a ekonomiku prevádzky než najnovší elektrický model z rovnakej stajne.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Nové prísne testy bezpečnosti: Koniec dostupných áut pre bežných vodičov?
Eso medzi elektromobilmi: 2000 km s rekordnou spotrebou energie
Najúspornejšie SUV na svete? Toyota opäť prekvapila
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.