Elektro, Novinky, Správy, Suv/Crossover, Zaujímavosti,

Novinka na štyroch kolesách: Renault Embleme posúva hranice technológie a ekológie

24.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews). Renault Embleme nie je len obyčajný koncept. Táto elektrická a vodíková novinka s futuristickým dizajnom a udržateľným prístupom ukazuje, ako by mohli vyzerať autá...

24.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).

Renault Embleme nie je len obyčajný koncept. Táto elektrická a vodíková novinka s futuristickým dizajnom a udržateľným prístupom ukazuje, ako by mohli vyzerať autá zajtrajška. Jedinečný prototyp minimalizuje emisie CO2 počas celej životnosti a otvára nové dvere k ekologickejšej mobilite.

Renault Embleme zozadu
Novinka na štyroch kolesách: Renault Embleme posúva hranice technológie a ekológie.
Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

Futuristická elegancia: štýl, ktorý berie dych

Renault si dal na aerodynamike modelu Embleme záležať. Predná maska s dynamickými mriežkami sa otvára iba vtedy, keď je potrebné chladenie, čo zlepšuje prúdenie vzduchu. Efektné detaily, ako dve štrbiny na kapote vedľa podsvieteného loga, zdôrazňujú futuristický vzhľad. Bočné línie sú prepracované do najmenších detailov, pričom elegantné kľučky zapustené do karosérie sú vyrobené zo 65 % z recyklovaných materiálov.

Okrem toho je auto vybavené solárnymi panelmi na zakrivenej streche, ktoré v ideálnych svetelných podmienkach dokážu pridať 10 km dojazdu denne. Chýbajú tradičné spätné zrkadlá – ich funkciu preberajú minimalistické kamery v blatníkoch, ktoré prenášajú obraz na displeje v interiéri.

Renault Embleme spredu
Aktívna aerodynamika: Predná maska Embleme sa otvára len vtedy, keď je to skutočne potrebné.
Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

Technológie, ktoré myslia na zajtrajšok

Interiér Embleme stelesňuje minimalizmus a moderné riešenia. Dominantou je obrovský 8K displej s rozmermi 1,2 metra na šírku a 12 cm na výšku, ktorý slúži ako digitálny prístrojový panel a infotainment systém. Tlačidlá tu nenájdeme – všetky ovládacie prvky fungujú na dotyk, vrátane tých na elektrické nastavenie sedadiel, ktoré výrobca ukryl priamo v bočnej časti sedadla.

Čo sa týka použitých materiálov, Renault stavil na ekologický prístup – interiér je obohatený o látky vyrobené z ľanu a ananásových vlákien. Tento prístup zdôrazňuje záväzok automobilky smerom k udržateľnosti.

Dvojitá pohonná jednotka: Elektrina a vodík

Renault Embleme je poháňaný zadným elektromotorom s výkonom 217 koní. Tento motor nevyužíva vzácne nerasty, čím minimalizuje ekologickú záťaž pri jeho výrobe. Unikátom je však dvojitý spôsob napájania – v meste využíva lítiovú batériu s kapacitou 40 kWh, ktorá sa dá rýchlo nabiť na verejných nabíjacích staniciach.

Na dlhšie trasy však prichádza na rad vodíková palivová bunka. Vodík sa uchováva v ľahkej karbónovej nádrži s kapacitou 2,8 kg, čo zabezpečuje dojazd až 350 km. Plnenie vodíkom trvá menej ako 5 minút, čo predstavuje výraznú výhodu oproti dlhému nabíjaniu elektrických áut.

Výzvy vodíkovej budúcnosti

Hoci Renault Embleme reprezentuje technologický pokrok a ekologický prístup, súčasnosť ešte nepripravila podmienky na masové využívanie vodíka. Stanice na plnenie vodíka sú zatiaľ veľmi zriedkavé a náklady na tento typ paliva sú vysoké. No aj napriek tomu automobilka ukazuje, že vodík môže byť kľúčovou zložkou budúcnosti mobility.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Myslíte si, že vodík je budúcnosťou automobilového priemyslu?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Päťmetrový rodinný sedan so spotrebou len 3,7 l/100 km za cenu, ktorá vyráža dych!

Mestský crossover Omoda 3: Čínska odpoveď na Daciu Duster?

Nový elektromobil prekonáva očakávania s benzínovým motorom ako generátorom!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Matera: Skryté talianske mesto vytesané do skál, kde sa natáčal James Bond

29.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Ryzhkov Oleksandr). Predstavte si mesto staršie ako Rím, kde ľudia žijú nepretržite už 9000 rokov. Mesto, kde domy nie sú…

iCar prichádza s novým SUV pre mladých milovníkov dobrodružstva!

29.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarForLife.). Čínsky automobilový gigant Chery predstavil novú značku iCar, ktorého cieľom je dobiť svetové trhy. S dôrazom na inovácie, personalizáciu…

Elektromobily na vzostupe? Realita v Belgicku a Holandsku odhaľuje celkom iný príbeh

29.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Stoqliq). Politici a nadšenci elektromobility nám roky tvrdili, že ľudia na elektrické autá prejdú sami a s radosťou. Skutočnosť však…

Nová éra predaja áut alebo ďalší marketingový výstrel do tmy?

29.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Photoroyalty). Máte pocit, že vás pri kúpe auta predajca až príliš presviedča? Čo ak by vás namiesto neho vítal usmievavý…

Najväčší lodný gigant na svete: BYD prináša revolúciu v preprave áut

29.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: x.com/PDChina). Čínsky gigant BYD opäť šokuje svet! Predstavili najväčší transportér áut na svete – BYD Shenzhen, ktorý dokáže prepraviť neuveriteľných…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov