23.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@19Bozzy92).
Texaský výrobca hypersportov Hennessey predstavil nový model Venom F5 Evolution, ktorý sa pýši titulom najsilnejšieho cestného automobilu so spaľovacím motorom na svete. S výkonom presahujúcim 2000 koní, prepracovanou aerodynamikou a adaptívnym odpružením posúva tento americký dravec hranice automobilového inžinierstva do neprebádaných výšin.

Foto: youtube.com/@19Bozzy92
Beštia s motorom „Fury“: Viac ako 2000 koní pod kapotou
Už pôvodný Venom F5 bol absolútnym extrémom s 6,6-litrovým preplňovaným motorom V8 s prezývkou „Fury“ („Zúrivosť“) a výkonom 1 842 koní (1 355 kW). Nová verzia Evolution na neho nadväzuje vylepšenou aerodynamikou, ostrejším riadením a predovšetkým zvýšeným výkonom, ktorý prekračuje hranicu dvoch tisíc koní. Konkrétne dosahuje 2 058 koní (1 513 kW) pri 8 000 otáčkach a krútiaci moment 1 959 Nm pri 5 200 otáčkach, a to pri použití paliva E85. Štandardný benzín pravdepodobne prinesie nižší výkon kvôli svojej menšej odolnosti proti detonačnému horeniu.
Motor prešiel vylepšením v spolupráci s inžinierskou spoločnosťou Ilmor Engineering. Dostal dve turbodúchadlá Precision 76/80, ktoré sú podľa tlačovej správy najväčšie na svete určené pre zrkadlovú zástavbu dvoch kusov na jeden motor. Tieto čísla predstavujú priemery v milimetroch – 76 mm má lopatkové koleso kompresora, 80 mm má lopatkové koleso turbíny.
Ďalej tu nájdeme upravené piesty oválneho, nie kruhového tvaru, vysokopevnostné ojnice a titánové ventily. Výsledkom je už spomínaný výkon presahujúci jeden a pol megawattu, pričom táto sila umožňuje zrýchlenie z 0 na 320 km/h za neuveriteľných 10,3 sekundy.
Adaptívne odpruženie a aerodynamika od formule 1
Nejde však len o motor. Významnou inováciou je nové adaptívne odpruženie umožňujúce vodičovi transformovať charakter vozidla výberom z piatich jazdných režimov. Systém automaticky upravuje jazdné vlastnosti, ovládateľnosť a citlivosť riadenia. Na ceste poskytuje väčšiu istotu, zatiaľ čo na pretekárskej dráhe výrazne zlepšuje výkon, priľnavosť a presnosť zatáčania.
Aerodynamický vývoj ťažil z rozsiahlych testov s inžinierom Markom Handfordom, ktorý má v životopise prácu na pretekárskych vozidlách IndyCar i formulách 1. Kompletne prepracovaný predný splitter, nové náběhové plochy pred prednými kolesami a deflektory prúdenia vzduchu na spodnej časti vozidla významne zlepšujú prítlak a stabilitu. Nová Gurneyho klapka na zadnom spojleri ďalej zlepšuje vysokorýchlostnú stabilitu.

Foto: youtube.com/@carwow
Luxus pre dlhé cesty alebo pretekárska dráha? Máte na výber
Automobilka vyvinula tiež sadu voliteľných vylepšení pre tých zákazníkov, ktorí by radi používali svoje vozidlá aj na dlhšie cesty. Tieto prvky zahŕňajú alternatívy k ľahkým karbónovým sedadlám a športovému výfuku, vrátane kožených sedadiel s lepším bočným vedením.
Balíček vylepšení Evolution je dostupný ako pre nové objednávky, tak pre súčasných majiteľov vozidiel Venom F5 v prevedení Coupe, Roadster a Revolution za cenu 285 tisíc dolárov, Pre nové objednávky je to samozrejme príplatok k novému F5, ktoré vyjde na približne tri milióny dolárov.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
McLaren W1: Najvýkonnejšie cestné vozidlo značky McLaren v histórii
McLaren bol na Maybach očividne nahnevaný. Sériový búrač bez vodiča
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.