Správy, Zaujímavosti,

Budúcnosť Volkswagenu: Technológia na úkor kvality?

3.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/MDart10). Volkswagen, kedysi neohrozený líder automobilového priemyslu, čelí čoraz väčším výzvam. Strácajúca kvalita vozidiel, problémy so softvérom a tlak konkurencie prinútili koncern staviť na autonómne...

3.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/MDart10).

Volkswagen, kedysi neohrozený líder automobilového priemyslu, čelí čoraz väčším výzvam. Strácajúca kvalita vozidiel, problémy so softvérom a tlak konkurencie prinútili koncern staviť na autonómne technológie. Otázka však znie – je to naozaj riešenie, ktoré by mohlo zachrániť jeho postavenie na trhu?

Autá Volkswagen na parkovisku
Budúcnosť Volkswagenu: Technológia na úkor kvality?
Foto: shutterstock.com/MDart10

Spása, alebo posledný výstrel do tmy?

Volkswagen kedysi stál na vrchole automobilového priemyslu, no časy sa zmenili. V snahe získať stratené pozície sa koncern rozhodol vsadiť na autonómne riadenie úrovne SAE2+ aj pre svoje tradičné spaľovacie vozidlá. Táto technológia má priniesť vyššiu bezpečnosť, komfort a v konečnom dôsledku aj zníženie nákladov. No zákazníci a odborníci poukazujú na to, že problém Volkswagenu leží úplne inde – v klesajúcej kvalite a nedostatočnom vývoji základných aspektov vozidiel.

Prečo softvérové riešenia nestačia?

Koncern už raz skúšal preraziť so svojou softvérovou divíziou Cariad, ktorá mala v roku 2019 priniesť revolúciu. Namiesto toho však spôsobila meškania pri vývoji modelov, ako Golf ôsmej generácie či Škoda Octavia IV, a zákazníci začali uprednostňovať jazdené autá. Aktuálne VW opúšťa až 30 % zamestnancov tejto divízie a zdá sa, že Cariad čaká úplný koniec. Nahrádzajú ju externí partneri, ako Valeo či Mobileye. No ani najlepšie technológie nezachránia značku, ak základné produkty nedokážu osloviť zákazníkov.

Očakávania verzus realita

Volkswagen tvrdí, že nová technológia by mala byť implementovaná v „najbližších rokoch“. Napriek tomu, že autonómia môže byť prelomovým krokom, história ukazuje, že technologické problémy môžu byť pre VW Achillovou pätou. Ako príklad slúži Tesla, ktorá síce ponúka autonómne riadenie, no jej systém má svoje limity. VW plánuje ísť ďalej a spojiť kamery, radary a senzory s novými procesormi a navigáciou. Výsledkom má byť rýchlejšie a spoľahlivejšie riadenie, no otázka zostáva – bude to stačiť?

Prístrojová doska a volant Volkswagenu ID2
Autonómne riadenie: Spása, alebo slepá ulička pre VW?
Foto: youtube.com/@AutoImpulse1

Čo zákazníci skutočne chcú?

Automobilka sa snaží reagovať na tlak zo strany konkurencie, najmä čínskej, ktorá rýchlo napreduje v oblasti technológií. No dlhoroční zákazníci by ocenili skôr návrat k základom – kvalita, spoľahlivosť a trvácnosť. Modely ako Golf či Octavia kedysi dominovali trhu práve pre tieto vlastnosti. Ak sa VW nezameria na podstatu svojich produktov, autonómne technológie môžu byť len krátkodobou náplasťou na hlbší problém.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Myslíte si, že autonómne riadenie zachráni Volkswagen?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Škandál v Taliansku: Tesla opäť pod útokom.

Koniec automobilovej legendy: Stellantis zatvoril továreň po 120 rokoch!

Elektromobily žerú pneumatiky ako nikdy predtým – Tesla na čele!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Zastavenie v núdzovom pruhu: Kedy je to povolené, aké sú riziká a pokuty, ktoré môžu dosiahnuť stovky eur!

1.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Tynka). Núdzový pruh na diaľnici môže pre mnohých vodičov pôsobiť ako neškodná odstavná zóna, no v skutočnosti má veľmi konkrétny…

Skrytá hrozba pre váš motor

1.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Saskiautami). Starostlivosť o auto nie je len o výmene oleja a filtrov. Jednou z najprehliadanejších, no zároveň kľúčových súčastí je…

Polícia vytiahla špeciálne nástroje: Motorkári s ohnutými tabuľkami majú problém!

1.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Haggardous50000). Naši severní susedia zaviedli odvážny pilotný projekt, ktorý cieli na motorkárov s podozrivo upravenými tabuľkami. Pomocou špeciálnych uhlomerov kontrolujú,…

Automobilka v kríze: Nové auto len na fotkách, masívne škrty v plánoch a prepúšťanie

1.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork). Švédska automobilka Volvo čelí najväčšej výzve za posledné roky. So 60-percentným poklesom ziskov, tvrdými clami v USA a dramatickým…

Lada Niva vstupuje na trh v Dubaji

1.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Everyonephoto Studio). Lada sa rozhodla vstúpiť na jeden z najbohatších trhov – do Dubaja, mesta, kde luxusné autá zdobia ulice…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov