Správy, Zaujímavosti,

Nemecký automobilový kolos sa rúca: 1300 zamestnancov v neistote!

30.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/UladzimirZuyeu). Nemecký automobilový priemysel čelí ďalšiemu otrasu. Jeden z kľúčových dodávateľov dielov, skupina Schlote, vyhlásil bankrot. Táto dramatická správa dáva do ohrozenia pracovné miesta viac...

30.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/UladzimirZuyeu).

Nemecký automobilový priemysel čelí ďalšiemu otrasu. Jeden z kľúčových dodávateľov dielov, skupina Schlote, vyhlásil bankrot. Táto dramatická správa dáva do ohrozenia pracovné miesta viac ako 1300 ľudí. Čo spôsobilo taký náhly krach a aké sú vyhliadky pre zamestnancov postihnutých týmto nečakaným vývojom?

Automobilová závod
Nemecký automobilový kolos sa rúca: 1300 zamestnancov v neistote!
Foto: shutterstock.com/UladzimirZuyeu

Schlote podáva bankrot: automobilový gigant na kolenách!

Nemecká skupina Schlote, ktorá je významným dodávateľom dielov pre automobilky, ako je Volkswagen, oznámila bankrot štyroch svojich dcérskych spoločností. Týmto krokom sa do ohrozenia dostalo až 1300 pracovných miest. Za všetkým stoja problémy s financovaním, keď tri veľké banky stiahli úverové línie v hodnote 20 miliónov eur. Hoci podniky skupiny vykazovali ziskovosť, chýbajúca finančná podpora spôsobila ich kolaps.

Prečo sa Schlote dostal do problémov?

Hlavné ťažkosti začali pred týždňom, keď materská spoločnosť Schlote Holding GmbH vyhlásila bankrot. Táto situácia spustila reakciu zo strany bánk, ktoré okamžite zastavili financovanie štyroch dcérskych spoločností:

  • Schlote Technology (Harsum)
  • Schlote Getriebe- und Antriebstechnik (Wernigerode)
  • Schlote Brandenburg
  • Schlote Harzgerode

Pre tieto podniky, ktoré sú kľúčovými článkami v dodávateľskom reťazci nemeckej automobilovej výroby, to znamenalo zastavenie finančných tokov, čím sa stali neschopnými pokračovať v bežnej prevádzke.

Zamestnanci v neistote: Majú vôbec šancu?

Pre 1300 zamestnancov skupiny Schlote je budúcnosť nejasná. Na riešení situácie intenzívne pracuje správca konkurzného konania, Manuel Sack, ktorý vedie rokovania s potenciálnymi investormi a kľúčovými klientmi, aby zabezpečil kontinuitu výroby a objednávok.

Dobrou správou je, že zamestnanci môžu zatiaľ počítať s výplatou miezd na nasledujúce tri mesiace, ktoré sú kryté tzv. insolvenčným príspevkom. Ak sa však nepodarí nájsť nového investora alebo kupca, masívne prepúšťanie sa stane nevyhnutnosťou.

Kde sa stala chyba? Nemecká motorizácia v kríze

Krach skupiny Schlote odhalil hlbšie problémy nemeckého automobilového priemyslu, ktorý zažíva turbulentné obdobie. Po pandémii COVID-19 sa firmy musia vyrovnať s rastúcimi cenami energií a surovín, narušením dodávateľských reťazcov a prechodom na elektromobilitu.

Nemecká automobilová scéna už prišla o niekoľkých významných hráčov – napríklad spoločnosť Allgaier Automotive nedávno oznámila krach, pričom viaceré ďalšie firmy avizujú znižovanie zamestnanosti. Vývoj naznačuje, že problémy skupiny Schlote nie sú ojedinelým javom, ale predzvesťou hlbšej krízy.

Závod Volkswagen
Automobilová kríza sa prehlbuje: Schlote v insolvencii!
Foto: youtube.com/@DiscoveryAustralia

Ako sa cítia zamestnanci?

V neistej situácii sú najviac zasiahnutí bežní zamestnanci, ktorí dennodenne prichádzali do práce. „Toto nás úplne zaskočilo. Nikto nám nepovedal, že niečo také hrozí,“ hovorí jeden zo zamestnancov, ktorý si neželal byť menovaný.

Priemyselná obec dúfa v rýchle riešenie, no bez peňazí a novej vízie sa môže stať, že niektoré závody zostanú opustené.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Je podľa vás možné vyhnúť sa podobným krízam v automobilovom priemysle?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Nové pravidlá pre vodičské preukazy! Čo čaká slovenských vodičov?

Volkswagen ženie autonómne autá na novú úroveň: Spája sily s technologickými gigantmi!

Trumpova šokujúca automobilová bomba: 25-percentné clá na cudzie autá, vrátane Kanady a Mexika!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Dohoda medzi Veľkou Britániou a USA: Čo to znamená pre automobilový priemysel?

03.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/RSL_89). Britské autá vyvážané do Spojených štátov už nebudú zaťažené 25 % clom. Od 30. júna platí nová dohoda medzi…

CB rádiá: Má ešte zmysel ich používať v osobných autách?

03.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Randy Stedwell). CB rádiá zažili v minulosti veľký boom, najmä v 90. rokoch a na začiatku 21. storočia. Vtedy boli…

Nissan v problémoch: Odkladá platby dodávateľom, aby získal čas

03.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/ben bryant). Japonský automobilový gigant Nissan sa ocitol v zložitej finančnej situácii. Spoločnosť sa snaží zlepšiť svoju hotovostnú situáciu, no…

Zips: Prečo by ste mali využívať oba pruhy až po miesto zúženia?

03.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/K-FK). Stalo sa vám už, že ste trpezlivo čakali v dlhom rade pred zúžením cesty, zatiaľ čo iné autá predbiehali…

Mitsubishi Grandis: Nové SUV pre Európu

03.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@mitsubishimotorseurope9192). Mitsubishi pokračuje vo svojej stratégii pre európsky trh, ktorá zahŕňa spoluprácu s Renaultom. Po modeloch Colt a ASX, ktoré…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov