Správy, Zaujímavosti,

Stellantis má 14 značiek – výhoda či komplikácia?

23.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Antonello Marangi). Továrne v Tychách sú podľa Jean-Philippeho Imparata, riaditeľa Stellantisu pre Európu, na bezpečnej ceste. V exkluzívnom rozhovore prezradil, čo čaká tento výrobný gigant...

23.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Antonello Marangi).

Továrne v Tychách sú podľa Jean-Philippeho Imparata, riaditeľa Stellantisu pre Európu, na bezpečnej ceste. V exkluzívnom rozhovore prezradil, čo čaká tento výrobný gigant po roku 2030, aké výzvy prinášajú rastúce ceny energie a aké má plány s legendárnymi značkami ako Alfa Romeo či Lancia.

Stellantis má 14 značiek – výhoda či komplikácia?
Foto: shutterstock.com/Antonello Marangi

Tychy na bezpečnej pôde, ale s výzvami do budúcnosti

Jean-Philippe Imparato počas svojej návštevy u našich severných susedov vyjadril spokojnosť s továrňou v Tychách. Začiatkom roka 2023 tu bola spustená výroba troch dôležitých modelov – Alfa Romeo Junior, Fiat 600 a Jeep Avenger. Aj keď súčasná produkcia je pevne zavedená, budúcnosť po roku 2030 závisí od nových plánov a modelov, ktoré Stellantis postaví na stoly. „Za tri až štyri roky budeme rozhodovať o budúcnosti tejto fabriky,“ hovorí Imparato.

Výzva v podobe cien energie

Imparato otvorene priznal, že jednou z hlavných výziev, ktorým Tychy čelia, sú vysoké náklady na elektrickú energiu. „V Poľsku sú ceny energie príliš vysoké, čo komplikuje konkurencieschopnosť,“ dodáva. Stellantis však nezostáva pasívny – investuje do fotovoltiky a iných udržateľných riešení, aby znížil závislosť na tradičných zdrojoch energie.

Má Stellantis priveľa značiek?

Na otázku o štruktúre Stellantisu a počte jeho značiek (až 14), Imparato odpovedal: „Nie, nie je ich priveľa. Každá značka má svoje miesto na trhu.“ Zdôraznil, že kľúčovou výzvou nie sú náklady na značky, ale na platformy, batérie a pohonné systémy. Podľa neho je rozmanitosť značiek Stellantisu skôr výhodou než záťažou.

Nová éra pre Alfa Romeo a návrat Lancie?

Pod vedením Stellantisu sa Alfa Romeo posúva k inovatívnym modelom. Imparato vyjadril ambíciu priniesť nový Spider, ak modely Stelvio a Giulia prinesú úspech. „Nie je naším cieľom konkurovať značkám s desaťnásobnými objemami. Chcem, aby Alfa Romeo bola rešpektovaná za kvalitu a výkony svojich vozidiel,“ zdôraznil.

Jean-Philippe Imparato
Jean-Philippe Imparato: Tychy majú bezpečnú budúcnosť.
Foto: youtube.com/@AlfaRomeo

Čo sa týka Lancie, návrat na svetové trhy je postupný a opatrný. „Najprv musíme uspieť v Taliansku, až potom môžeme rozmýšľať o expanzii,“ uviedol Imparato.

GTi a OPC: Návrat ikonických názvov?

Na otázku o návrate ikonických modelov ako Peugeot GTi alebo Opel OPC Imparato odpovedal optimisticky: „Mám pocit, že sa tieto názvy vrátia. Nemôžem povedať kedy, ale verím, že to bude čoskoro.“

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Myslíte si, že Stellantis dokáže udržať svoju širokú paletu značiek?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Fiat sa vracia na scénu: Ambiciózny plán na konkurenciu pre Bigster

Šialené dopravné predpisy v Európe, o ktorých ste netušili!

Brzdenie motorom: Ako na to v automatoch? Jednoduchý trik na nižšiu spotrebu


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Obrovský solárny dron láme rekordy: Vydržal vo vzduchu viac ako 3 dni!

19.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@mainbattletank6190). Americký startup Skydweller Aero posúva hranice letectva. Ich obrovský solárny dron, väčší ako legendárny Boeing 747, nedávno prekonal ďalší…

Volvo EX60 prichádza: Švédska oceľ mieri priamo na BMW a Mercedes!

19.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@R2Cars-iy6xt). Automobilový svet je na nohách! Švédska automobilka Volvo sa po dlhých dvanástich rokoch vracia na nemeckú pôdu a chystá…

Povinné systémy v autách, ktoré nefungujú: Prečo viac otravujú, než pomáhajú?

19.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/MAYA LAB). Nové autá sú plné modernej techniky, ktorá má zvyšovať bezpečnosť. Mnohé z týchto systémov sú dokonca povinné. Problém…

Dacia valcuje Európu! Ako sa z outsidera stal líder trhu?

19.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/samoila ionut). Myslíte si, že sa za posledných 20 rokov na trhu s autami nič zásadné nezmenilo, okrem nárastu popularity…

Hackerský útok s nečakaným koncom: V Holandsku vypli radary, vodiči oslavujú!

19.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/joyfull). Kybernetické útoky zvyčajne prinášajú chaos a strach. V Holandsku však nedávny incident spôsobil pravý opak. Hackeri, pravdepodobne napojení na…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov