Správy, Zaujímavosti,

Volkswagen otvára dvere Číňanom: Nemecké fabriky čakajú veľké zmeny!

31.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@POMS100). Volkswagen potvrdil, že vedie rokovania s čínskymi automobilkami o budúcnosti svojich fabrík v Nemecku. Tieto závody by mohli čoskoro začať vyrábať elektrické vozidlá určené...

31.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@POMS100).

Volkswagen potvrdil, že vedie rokovania s čínskymi automobilkami o budúcnosti svojich fabrík v Nemecku. Tieto závody by mohli čoskoro začať vyrábať elektrické vozidlá určené pre európsky trh pod čínskymi značkami. Čo to znamená pre nemeckú automobilku a jej zamestnancov?

Volkswagen mechanik v závode
Volkswagen otvára dvere Číňanom: Nemecké fabriky čakajú veľké zmeny!
Foto: youtube.com/@POMS100

Volkswagen hľadá riešenia pre svoje fabriky

Nemecký gigant Volkswagen, ktorý je známy svojou dominantnou pozíciou na trhu, čelí novým výzvam. Po dlhšom období špekulácií generálny riaditeľ Oliver Blume oficiálne potvrdil, že automobilka vedie rokovania s čínskymi spoločnosťami o využití svojich nemeckých závodov, ktoré čaká ukončenie výroby.

Ide konkrétne o dve fabriky – jednu v Drážďanoch, kde aktuálne pracuje 340 zamestnancov na modeli ID.3, a druhú v Osnabrücku, v ktorej 2 300 pracovníkov montuje model T-Roc Cabriolet.

Čínske elektrické autá priamo z Nemecka?

Rokovania sa zameriavajú na dva možné modely spolupráce. Prvou možnosťou je predaj týchto závodov čínskym výrobcom, čo by Volkswagenu mohlo priniesť odhadovaných 500 až 600 miliónov eur. Druhou alternatívou je prenájom závodov na spôsob dohody automobilky Stellantis s čínskou spoločnosťou Leapmotor, ktorá vyrába elektrické vozidlá priamo v Európe.

Výroba čínskych elektromobilov priamo v Nemecku by umožnila vyhnúť sa vysokým clám. Pre čínske značky ako SAIC, FAW alebo JAC, s ktorými má Volkswagen už existujúce partnerstvá, by to bola jedinečná príležitosť expandovať na európsky trh.

Čo to znamená pre Volkswagen a zamestnancov?

Volkswagen čelí výzve, ako udržať svoje nevyužité výrobné kapacity ziskové a zároveň chrániť pracovné miesta. Predaj alebo prenájom závodov čínskym partnerom by mohol byť riešením, no otázkou zostáva, aký dopad by to malo na zamestnancov.

Fabrika v Drážďanoch má ukončiť výrobu už tento rok, zatiaľ čo závod v Osnabrücku má plánované ukončenie výroby v roku 2027. V hre je však možnosť, že zamestnanci zostanú a prejdú pod nových prevádzkovateľov.

Čínske elektromobily z Nemecka? Realita už čoskoro?
Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork

Strategický krok alebo riskantný ťah?

Tento krok Volkswagenu by mohol byť vnímaný ako pragmatické riešenie, ako udržať svoje závody živé a produkovať elektromobily, ktoré sú čoraz populárnejšie na európskom trhu. Na druhej strane, prepustenie kontroly nad nemeckými fabrikami môže vyvolať obavy o stratu technologickej a strategickej autonómie v automobilovom sektore.

Volkswagen tak stojí pred zásadným rozhodnutím, ktoré môže ovplyvniť nielen jeho budúcnosť, ale aj celý európsky automobilový priemysel. Bude to krok správnym smerom alebo riskantná stávka na neznámo? Čas ukáže!

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Ako vnímate rozhodnutie Volkswagenu rokovať s čínskymi automobilkami?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Koľko papá nová Dacia Duster pri rýchlosti 180 km/h? Výsledky testu na diaľnici vás prekvapia!

Najčastejšie kradnuté autá na Slovensku: Pozrite sa, ktoré značky zlodeji milujú

Rebríček najbezpečnejších áut odhalený! Ktorá značka vedie?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Tajný jazyk vodičov odhalený: Za TOTO bliknutie hrozí pokuta!

15.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Photomann7). Na našich cestách funguje nepísaný jazyk, ktorý nenájdete v žiadnom zákone. Stačí pár bliknutí svetlometmi, aby ste odovzdali odkaz,…

Čínska invázia v Európe: Giganti v panike, potichu uzatvárajú dohody!

15.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Scharfsinn). V posledných mesiacoch na európskom automobilovom trhu pozorujeme výrazný nárast podielu vozidiel čínskej výroby. Hoci Európska únia od októbra…

V Rusku si už taxík Toyota nezavoláte! Prezident Putin má čiernu listinu, toto sú povolené autá

15.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Mino Surkala). Aké auto je najlepšie na taxík? Stačí sa poobzerať po uliciach, aby ste videli, čo preferujú vodiči na…

Volkswagen predbieha Čínu: Prvá solid-state batéria je tu a testujú ju na Ducati!

15.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). Koncern Volkswagen predbehol svojich čínskych konkurentov a na autosalóne v Mníchove predstavil prvú sériovo vyrábanú solid-state batériu, ktorú testuje…

Kedysi ju mal každý, dnes je raritou: Čo sa stalo s nálepkou na aute?

15.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív) Ešte nedávno ju bolo vidieť takmer na každom parkovisku. Dnes symbol ryby na autách prakticky zmizol a vodiči…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov