Správy, Zaujímavosti,

Trumpov colný úder: Ktoré európske automobilky schytajú najväčšiu ranu?

30.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SkyNewsAustralia). Americký prezident Donald Trump opäť rozvíril vody automobilového priemyslu. Jeho návrh zvýšiť clá na európske autá vyvážané do USA vyvoláva otázky aj obavy. Kto...

30.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SkyNewsAustralia).

Americký prezident Donald Trump opäť rozvíril vody automobilového priemyslu. Jeho návrh zvýšiť clá na európske autá vyvážané do USA vyvoláva otázky aj obavy. Kto utrpí najväčšie straty a koho sa tieto opatrenia dotknú najviac? Pozreli sme sa na to bližšie.

prezident USA Donald Trump
Trumpov colný úder: Ktoré európske automobilky schytajú najväčšiu ranu?
Foto: youtube.com/@SkyNewsAustralia

Clá šliapu na plyn: Profitom európskych automobiliek hrozí tvrdý náraz

Podľa agentúry Moody’s by nové clá vo výške 10 percent (oproti súčasným 2,5 %) mohli spôsobiť európskym výrobcom prepad ziskov. USA sú totiž hlavným trhom pre európske automobilky, ktoré do krajiny ročne vyvážajú autá v hodnote viac ako 40 miliárd eur. Ak by Trump svoj návrh presadil, Stellantis a Volvo by mohli podľa analýzy utrpieť pokles ziskov až o 15 %, zatiaľ čo koncern Volkswagen by prišiel o 5 až 10 %.

Stellantis: V najhoršej pozícii

Z troch najviac ohrozených automobiliek by Trumpove tarify najviac zasiahli Stellantis. Táto gigantická skupina, zahŕňajúca značky ako Peugeot, Jeep alebo Fiat, závisí od výroby z Mexika a Kanady. Až 40 % vozidiel predaných v USA pochádza z týchto krajín. Zvýšenie ciel by podľa Moody’s mohlo pripraviť Stellantis o viac než 15 % ročného zisku.

Volkswagen: Renomé na kolenách?

Volkswagen Group, pod ktorú spadajú značky Audi, Porsche a VW, čelí nemalým výzvam. Väčšina Audi modelov predávaných v USA sa vyrába v Európe, rovnako ako všetky Porsche. Pridajte k tomu aj produkciu z mexického závodu Puebla, kde sa ročne vyrobí 350-tisíc vozidiel (vrátane bestsellerov ako Jetta a Tiguan), a výsledkom je značné riziko. Moody’s odhaduje zníženie zisku koncernu v rozmedzí 5 až 10 %.

Volvo a jeho severský boj

Aj Volvo, známe svojim dôrazom na kvalitu a bezpečnosť, by mohlo pocítiť tvrdý zásah. Väčšina jeho modelov určených pre americký trh sa vyrába v Európe. Výnimkou sú len modely EX90 a S60, ktoré opúšťajú závody v Južnej Karolíne. Pre túto švédsku značku to znamená možný pokles zisku až o 15 %.

Stellantis: Automobilový gigant, ktorý môže prísť o milióny.
Foto: youtube.com/@360dotcomdotng

BMW a Mercedes v bezpečnej zóne

Na druhej strane sa zdá, že BMW a Mercedes-Benz môžu zostať relatívne pokojné. Obe automobilky investovali výrazné prostriedky do výrobných závodov v USA, kde sa vyrábajú najmä SUV modely. Najväčší závod BMW na svete sa nachádza práve v Južnej Karolíne. Tieto automobilky majú preto na zvýšenie ciel lepšiu ochranu než ich konkurenti.

Európske automobilky na rázcestí

Trumpov návrh na zvýšenie ciel je pre európsky automobilový priemysel výzvou, ktorá môže mať ďalekosiahle následky. Aj keď niektoré značky ako BMW či Mercedes majú šancu vyviaznuť relatívne nepoškodené, pre ostatné, ako Stellantis, Volkswagen či Volvo, to môže znamenať zlomový bod. Otázkou ostáva, či sa Európa dokáže prispôsobiť alebo príde o dôležitý trh.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Mal by Trump zvýšiť clá na dovoz európskych áut do USA?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Benzín, diesel alebo elektrika? Odhalenie životnosti áut vás šokuje!

Šokujúce rozhodnutie Smart: Populárny výrobca prekvapil fanúšikov!

Luxus na kolesách za dostupnú cenu prichádza do Európy


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Týždenný horoskop (25.) pre vodičov. Od 16. jún až 22. jún. Tento týždeň prináša zvýšenú potrebu opatrnosti na cestách

16.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Čo vám hviezdy nadelili na cestách v týždni od 16. do 22. júna? Pripravili sme špeciálny horoskop pre…

Výkon vs. krútiaci moment: Ktorý parameter skutočne rozhoduje o sile auta?

15.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@HelpfulDIY). Mnohí vodiči si myslia, že výkon motora je všetko. Omyl! Krútiaci moment je to, čo skutočne cítiš za volantom…

Volkswagen varuje pred podvodníkmi: Tieto ojazdené autá nikdy nekupuj!

15.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/svetlichniy_igor). Volkswagen vydal varovanie pre všetkých, ktorí chcú kúpiť ojazdené auto tejto značky. Podvodníci ponúkajú neexistujúce vozidlá na stránkach, ktoré…

Toyota sa spája s Huawei a Xiaomi: Japonci konečne útočia na elektromobily!

15.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/lzf). Toyota už nie je len o hybridoch! Japonský gigant uzavrel partnerstvo s technologickými velikánmi Huawei a Xiaomi, aby konečne…

Európska polícia útočí na opitých vodičov: Týždeň masívnych kontrol začína v pondelok!

14.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Andrey_Popov). Od 16. júna sa v celej Európskej únii rozbieha akcia s názvom "Alkohol a drogy", ktorú organizuje Európska organizácia…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov