Elektro, Novinky, Správy, Zaujímavosti,

Koniec dlhých nabíjaní: 350 km už za 10 minút!

22.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@electricviking). Predstavte si, že nabitie vášho elektrického auta trvá len toľko, koľko tankovanie bežného benzínového vozidla. Zdá sa to neuveriteľné, však? General Motors a čínska...

22.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@electricviking).

Predstavte si, že nabitie vášho elektrického auta trvá len toľko, koľko tankovanie bežného benzínového vozidla. Zdá sa to neuveriteľné, však? General Motors a čínska spoločnosť SAIC spojili sily, aby priniesli na trh prevratnú batériu, ktorá mení pravidlá hry. S dojazdom až 1 000 kilometrov a ultrarýchlym nabíjaním sa tento technologický zázrak očakáva už tento rok.

Nabíjanie batérie display
Koniec dlhých nabíjaní: 350 km už za 10 minút!
Foto: youtube.com/@electricviking

Batéria, ktorá mení pravidlá hry

Svet elektromobility zažíva ďalší obrovský skok vpred. General Motors (GM), jedna z najväčších automobiliek sveta, a čínska spoločnosť SAIC, známa svojou technologickou vyspelosťou, sa rozhodli ukázať, že budúcnosť patrí elektrickým autám. Ich najnovšia batéria dokáže za pár minút poskytnúť kapacitu, ktorá bola doteraz nepredstaviteľná.

Predstavte si, že kompaktné elektrické auto s batériou o kapacite 60 kWh dokáže dosiahnuť nabíjací výkon až 360 kW. Alebo väčší SUV s 100 kWh batériou dosiahne neuveriteľných 600 kW. To znamená, že za 10 minút získate dojazd približne 350 kilometrov, a za 5 minút až 200 kilometrov. S takýmito číslami sa elektromobily stávajú reálnou konkurenciou pre klasické spaľovacie autá.

Technológia, ktorá stojí za úspechom

Ako sa to podarilo? Odpoveďou je spolupráca s popredným výrobcom batérií CATL, ktorý priniesol nové riešenia v oblasti efektívnosti batérií. Kľúčom k úspechu je technológia „cell-to-pack“ (CTP), ktorá zlepšuje štruktúru batérie, ich chladenie a eliminuje problémy spojené s vysokými nabíjacími výkonmi.

Okrem toho, nové batérie optimalizujú chemické reakcie na úrovni, akú sme doteraz nevideli. Výsledkom je, že batéria má nielen vysoký výkon, ale aj dlhšiu životnosť a vyššiu bezpečnosť. Prepojenie technológií GM, SAIC a CATL tak posúva hranice toho, čo považujeme v elektromobilite za možné.

Čo to znamená pre motoristov?

Pre vodičov to znamená jediné – koniec stresu z dlhého nabíjania! Nabíjacie časy sa približujú tankovaniu tradičných áut, čo môže byť rozhodujúcim faktorom pri prechode na elektromobily. Zároveň táto technológia dokáže zabezpečiť, že elektrické autá budú dostupné aj pre tých, ktorí potrebujú vysokú autonómiu – či už na dlhé cesty, alebo denné dochádzanie.

Ešte zaujímavejšie je, že hoci sa európske automobilky v oblasti elektrifikácie snažia držať krok, práve táto americko-čínska spolupráca ich nepochybne posúva na druhú koľaj.

Továreň Genaral motors
Nová technológia, ktorá zmení spôsob, ako vnímame elektrické autá.
Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork

Kedy a kde?

Nová batéria bola predstavená už v septembri a očakáva sa, že prvé elektrické autá s touto prelomovou technológiou sa objavia na cestách ešte tento rok. Generálny riaditeľ spoločnosti SAIC-GM, Lu Xiao, potvrdil, že spoločnosti už získali potrebné certifikácie.

Hoci automobilový priemysel ešte čaká na širšie zavedenie tejto technológie, jedno je isté – s takouto rýchlosťou nabíjania sa otvára nová éra elektromobilov.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Kúpili by ste si elektromobil, ak by ste ho mohli nabiť za čas porovnateľný s tankovaním benzínu?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Najbezpečnejšie veľké SUV roku 2024 porazilo aj Audi Q6 e-tron!

Sandero valcuje Európu: Dacia oslavuje rekordné predaje!

8 najlepších 4×4, ktoré si budete chcieť kúpiť v roku 2025!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

SUV s DNA Dacie Bigster, ktoré sa chystá dobýjať svet!

29.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@tuningblogeu). Renault odhalil svoje plány na nové kompaktné SUV model Boreal, ktorý zamieri na trhy Latinskej Ameriky. Toto nové vozidlo,…

Nový Defender V8 Soft Top je snom každého milovníka dobrodružstva

29.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Linewcartech). Land Rover opäť dokazuje, že tradícia a moderné technológie môžu kráčať ruka v ruke. Po takmer desaťročí prichádza Defender…

Matera: Skryté talianske mesto vytesané do skál, kde sa natáčal James Bond

29.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Ryzhkov Oleksandr). Predstavte si mesto staršie ako Rím, kde ľudia žijú nepretržite už 9000 rokov. Mesto, kde domy nie sú…

Nový crossover Omoda 3: Lamborghini v kompaktnom balení?

29.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Periodismodelmotor). Omoda opäť prekvapuje! Po nedávnej premiére modelu Omoda 9 prichádza na scénu ďalší hráč, ktorý si chce získať srdcia…

Päť pilierov japonského vzdelávania, ktoré by sme mali zaviesť aj na Slovensku. Ohľaduplnosť na cestách, aj v živote

29.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BrutIndia). Predstavte si školský systém, kde deti do 10 rokov nepíšu žiadne testy, nemajú známky a napriek tomu dosahujú špičkové…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov