Elektro, Správy, Zaujímavosti,

Zdražovanie áut na benzín a naftu: Zákazníci, pripravte sa na šok

19.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Auditography). Od roku 2025 čakajú automobilový priemysel prísnejšie emisné normy, ktoré majú za cieľ znížiť priemerné emisie CO2 na jedného výrobcu. Automobilky už hľadajú spôsoby,...

19.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Auditography).

Od roku 2025 čakajú automobilový priemysel prísnejšie emisné normy, ktoré majú za cieľ znížiť priemerné emisie CO2 na jedného výrobcu. Automobilky už hľadajú spôsoby, ako sa vyhnúť vysokým pokutám, no klienti za to budú platiť – doslova. Pripraviť sa musíme na zdraženie spaľovacích modelov a tlak na kúpu elektromobilov.

Zdražovanie áut na benzín a naftu: Zákazníci, pripravte sa na šok.
Foto: youtube.com/@Auditography

Rok 2025: Zlomový okamih pre automobilový priemysel

Od 1. januára 2025 vstúpi do platnosti nová emisná norma, ktorá stanovuje priemernú hodnotu CO2 na 94 g/km pre každého výrobcu automobilov v Európskej únii. Kto tieto požiadavky nesplní, môže očakávať tvrdé sankcie, ktoré môžu dosahovať miliardové čiastky. Automobilky sú preto nútené meniť svoje stratégie a prispôsobovať sa novým pravidlám, no črtá sa otázka: Aká bude cena za túto „zelenú revolúciu“?

Elektrifikácia pod tlakom: Prečo musíme kupovať elektromobily?

Aby výrobcovia mohli splniť nové normy, až 20 % predaných áut v Európe bude musieť byť elektrických. To je výrazný nárast oproti dnešným 13 %, ktoré aktuálne dosahujú. Situáciu pritom komplikuje náročná konkurencia čínskych výrobcov elektromobilov a klesajúce dotácie na kúpu elektrických áut v mnohých európskych krajinách. Automobilky teda nemajú na výber – elektromobily musia predávať za každú cenu.

Nová stratégia: Zdraženie spaľovacích áut

Jedným z hlavných krokov automobiliek je zdvihnutie cien spaľovacích modelov, aby boli elektromobily pre zákazníkov cenovo dostupnejšie. Napríklad francúzsky Peugeot v novembri zvýšil ceny všetkých spaľovacích áut o 500 eur, pričom ceny elektrických modelov ostali nezmenené. Podobne postupuje aj Renault. Výsledkom je tlak na zákazníkov, ktorí budú nútení zvažovať kúpu drahšieho elektromobilu.

„Tlak na ceny v podstate núti zákazníka obracať sa na elektromobily. Cieľom je dosiahnuť emisné normy a vyhnúť sa pokutám,“ vysvetľuje Beatrix Keim z Centra výskumu automobilového priemyslu.

Elektrifikácia ako jediná cesta: Automobilky hľadajú riešenia.
Foto: shutterstock.com/Owlie Productions

Negatívny efekt: Sklamanie zákazníkov a riziko pre výrobcov

Stratégia zdražovania však môže mať opačný efekt. Zákazníci nielenže neprejavia väčší záujem o elektromobily, ale môžu sa rozhodnúť pre oklieštenie svojho rozpočtu a odložiť kúpu nového auta. Podľa insiderov z automobilového priemyslu to bude mať negatívny dopad nielen na predaj, ale aj na celý dodávateľský reťazec.

„Vyššie ceny spaľovacích áut znamenajú obmedzenie výroby, čo zasiahne nielen výrobcov, ale aj ich dodávateľov,“ hovorí zdroj z Reuters.

Prísne pravidlá, ťažké časy

Nové emisné limity prichádzajú v čase, keď európsky automobilový priemysel čelí výzvam, ako je pokles predaja, obrovské investície do elektrifikácie či tlak konkurencie z Číny. Automobilky ako Volkswagen zažívajú jeden z najťažších období vo svojej histórii. Zdá sa, že boj o udržanie zelených cieľov bude stáť nemalé náklady – a účet nakoniec zaplatíme my, zákazníci.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Elektrické autá na dosah každému? Číňania zrazili ceny batérií na historické minimum!

Prišlo to, čo nikto nečakal: Drevený G-Wagon!

Odhrnúť sneh z auta? Pozor na pokuty!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Mercedes-AMG chystá elektrickú novinku: Výzva pre Porsche Taycan a Teslu Model S!

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Ksenz-E). Mercedes-AMG sa pripravuje na veľkú premiéru svojho prvého plne elektrického modelu, ktorý má ambíciu stať sa priamym konkurentom ikonických…

Syntetický „superlist“, ktorý mení CO2 na palivo: Budúcnosť dopravy je tu!

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: instagram.com/berkeleylab/). Predstavte si svet, kde by ste mohli tankovať svoje auto úplne ekologicky – priamo zo vzduchu pomocou slnečnej energie.…

Koniec snov o elektrických autách? Automobilka dostáva tvrdú lekciu

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Roschetzky Photography). Ikonická nemecká automobilka Porsche, čelí šokujúcej realite – ich elektrické vozidlá môžu na najväčšom svetovom trhu úplne zlyhať.…

Trump cúvol! Svetový automobilový priemysel oslavuje kľúčový obrat

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CBSNews). Donald Trump potvrdil, že jeho administratíva zníži kontroverzné clá na automobilové diely. Tieto opatrenia, ktoré mali pôvodne podporiť americký…

Ruský automobilový trh na kolenách: Ani boháči si už nepomôžu

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/AntonSAN). Ruský automobilový trh sa rúti do záhuby a ani luxusné značky už nedokážu nájsť svoje miesto na trhu. Predaje…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov