Správy, Zaujímavosti, 0

Čína podala žalobu na EÚ. Týka sa clá na autá

7.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WorldMilitaryPowerr). Čína podala na Svetovú obchodnú organizáciu (WTO) žalobu proti vyrovnávacím clám, ktoré EÚ uložila na dovoz elektrických vozidiel vyrobených v Číne. Predstaviteľ WTO v...

7.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WorldMilitaryPowerr).

Čína podala na Svetovú obchodnú organizáciu (WTO) žalobu proti vyrovnávacím clám, ktoré EÚ uložila na dovoz elektrických vozidiel vyrobených v Číne.

Čína podala na Svetovú obchodnú organizáciu (WTO) žalobu.
Foto: youtube.com/@WorldMilitaryPowerr

Predstaviteľ WTO v rozhovore pre agentúru Reuters potvrdil, že organizácia dostala sťažnosť Číny.

„Dostali sme žiadosť Číny o konzultácie s Európskou úniou o konečnom znení vyrovnávacích ciel EÚ na vozidlá,“

– povedal Maroš Šefčovič, kandidát na eurokomisára pre obchod.

Na vypočutí v Európskom parlamente uviedol, že úradníci EÚ pre obchod boli v Číne na rokovaniach.

„Pre nás je veľmi dôležité, aby aj v prípade, že pristúpime k cenovým záväzkom, boli rovnako účinné a vynútiteľné ako dovozné clá, ktoré sme zaviedli. To je pre nás absolútne kľúčové,“ zdôraznil.

Clá EÚ na elektromobily vyrobené v Číne sa pohybujú od 7,8 % do 35,3 %. Dôvodom ich zavedenia je dotovanie výroby zo strany úradov v Pekingu.

Clá sa nebudú vzťahovať na e-autá dovážané z Číny, ktoré sú už na trhu EÚ. Médiá už niekoľko mesiacov upozorňujú, že veľké množstvo z nich je v prístavoch EÚ nevybavené.

Na základe vyšetrovania, ktoré sa začalo v októbri 2023. Európska komisia dospela k záveru, že Čína dotuje výrobu elektromobilov, aby ich mohla predávať za umelo nízke ceny. Dotácie sa týkajú celého výrobného reťazca – od batérií až po priame dotácie výrobcom.

To vyvolalo v EÚ obavy, že európsky automobilový priemysel nebude schopný vyrovnať sa s nekalou konkurenciou z Číny.
Foto: youtube.com/@guardiannews

To vyvolalo v EÚ obavy, že európsky automobilový priemysel nebude schopný vyrovnať sa s nekalou konkurenciou z Číny, ako sa to predtým stalo iným priemyselným odvetviam, napríklad výrobcom fotovoltaických panelov. V súčasnosti napríklad 90 % panelov predávaných v EÚ pochádza z Číny. Oslabenie európskeho automobilového priemyslu by znížilo konkurencieschopnosť hospodárstva a znamenalo by masívne prepúšťanie.

Čína je najväčším výrobcom elektrických vozidiel na svete. Globálny vývoz týchto automobilov z Kráľovstva stredu sa v roku 2023 zvýšil o 70 % a dosiahol 34,1 miliardy USD. EÚ je najväčším odberateľom elektromobilov z ČĽR, na čínsky vývoz pripadá takmer 40 %. V roku 2023 krajiny EÚ nakúpili čínske automobily v hodnote 3,5 miliardy eur, čo je takmer o 40 % viac ako v predchádzajúcom roku. To vyvolalo obavy EÚ a niektorých hlavných miest EÚ, keďže ceny čínskych elektromobilov sú zvyčajne o 20 % nižšie ako ceny modelov vyrobených v EÚ.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Európska únia schválila konečné clá na elektromobily vyrobené v Číne

Nemecko sa obáva konfliktu s Čínou. Nebudú hlasovať za clá

BYD vyťahuje z rukáva ďalšie eso. Vylepšený hybrid Han DM-i by mohol ovládnuť európske cesty


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Revolúcia na kolesách sa odkladá: Prečo stále nemáme pneumatiky, ktoré nikdy nedostanú defekt?

01.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CNET) Predstavte si svet bez defektov, kompresorov a starostí s tlakom v pneumatikách. Znie to ako sen, však? Presne to…

Koniec dohadom! Prekvapivá pravda o elektromobiloch, ktorá vám vyrazí dych

01.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Aliaksei Kaponia) Sú elektromobily naozaj také ekologické, ako sa hovorí? Nezruinujú našu peňaženku a nezrútia sa pod nimi elektrické siete?…

Prémiové palivo: Kedy pomáhajú a kedy môže zničiť motor? Toto musíte vedieť!

01.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheOnlineDrivingInstructor) Každý to pozná. Stojíte pri čerpacom stojane, pozeráte na lesklé pištole s označením "premium", "V-Power" či "MaxxMotion" a v…

Tajná reč vodičov: Čo znamená „hovoriaca ruka“ a prečo vám môže zachrániť peňaženku?

01.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Standret) Na cestách sa často stretávame so signálmi, ktoré v autoškole neučia. Vodiči si vytvorili vlastný jazyk gest, ktorým si…

Japonskom otriaslo zemetrasenie a hrozba cunami: Automobilky Nissan, Toyota a Mitsubishi zastavili výrobu!

01.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ABCNews) Silné zemetrasenie, ktoré v stredu zasiahlo pobrežie Japonska, vyvolalo okamžitú reakciu. Úrady vydali varovanie pred vlnou cunami, čo prinútilo…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov