Tipy, Zaujímavosti,

Prémiové Palivo: Skutočne zlepší výkon a zníži spotrebu vášho auta?

26.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EngineBuilder). Väčšina vodičov sa rozhoduje pre štandardný benzín alebo naftu, pretože sú cenovo dostupnejšie v porovnaní s prémiovými palivami. Ale je pravda, že prémiové palivo,...

26.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EngineBuilder).

Väčšina vodičov sa rozhoduje pre štandardný benzín alebo naftu, pretože sú cenovo dostupnejšie v porovnaní s prémiovými palivami. Ale je pravda, že prémiové palivo, ktoré údajne zlepšuje výkon vášho vozidla, má aj vplyv na spotrebu paliva?

Prémiové Palivo: Skutočne zlepší výkon a zníži spotrebu vášho auta?
Foto: youtube.com/@EngineBuilder

Prémiové benzíny majú vyššie oktánové číslo ako bežné palivá, zatiaľ čo prémiová nafta sa môže pochváliť vyšším cetánovým číslom. Teoreticky tieto prémiové produkty môžu zlepšiť výkon motora, ale ich vyššia cena môže byť odradzujúca.

Rozdiel

Dôležitým rozdielom medzi štandardnou a prémiovou naftou sú pridané čistiace prísady. Spaľovacie vlastnosti ostávajú rovnaké, takže váš naftový motor bude fungovať na oboch typoch paliva. Hlavnou výhodou prémiovej nafty je čistenie palivového systému a spaľovacích komôr, ale v reálnom svete pravdepodobne nepocítite žiadne zmeny vo výkone.

Pokiaľ ide o benzín, prémiový variant má vo väčšine prípadov vyššie oktánové číslo. Štandardný benzín, známy ako 95 oktán, je bežne dostupný na čerpacích staniciach. Prémiový benzín ponúka oktánové číslo 99 alebo 100, čo znamená lepšiu odolnosť voči samovznieteniu v motoroch s vysokým kompresným pomerom.

Väčšina motorov je navrhnutá na prevádzku s 95 oktánovým benzínom, a ak použijete nižší oktán, môže dôjsť k detonácii a nerovnomernému chodu motora. Ak je váš motor navrhnutý na 95-oktánový benzín a vy natankujete benzín s vyšším oktánovým číslom, môže vzniknúť ojedinelý problém, no v mnohých prípadoch je vysokooktánový benzín iba odporúčaním.

Testy ukazujú, že rozdiely sú minimálne.
Foto: youtube.com/@TheOnlineDrivingInstructor

Testy

Otázka, či prémiové palivo znižuje spotrebu paliva, zostáva nevyriešená. Testy ukazujú, že rozdiely sú minimálne. Vysokovýkonné motory vyžadujú vysokooktánové palivo kvôli vysokému kompresnému pomeru, zatiaľ čo bežné motory pracujú rovnako dobre na oboch druhoch benzínu. To isté platí aj pre dieselové motory.

Experimenty na porovnanie spotreby paliva medzi prémiovým a štandardným benzínom ukázali, že spotreba bola v oboch prípadoch rovnaká.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Zabuchnuté dvere auta? Vyskúšajte tento trik s lepiacou páskou a ušetrite čas a peniaze!

Prečo je váš bezpečnostný pás viac než len ochrana pri jazde? 4 odhalenia, ktoré vás prekvapia!

Ušetrite čas i peniaze: Objavte, ako jednoducho vymeniť komponenty vášho auta domácim spôsobom!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Ťaháte príves? Táto chyba vás môže stáť život! Smrtiaca pasca na diaľnici

13.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Beekeepx) Ťahanie prívesu sa môže zdať ako jednoduchá úloha. Pripojíte ho, naložíte a idete. Realita je však oveľa nebezpečnejšia. Najmä…

Koniec jedovatému prachu z bŕzd? Stellantis má geniálne riešenie.

13.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/kaninw). V posledných rokoch sa bubnové brzdy z moderných áut takmer úplne vytratili. Kotúčové brzdy sú nielen účinnejšie a menej…

Koniec sa nekoná! Mercedes šokuje, legendárny motor V12 bude žiť ďalej!

13.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AMGmeister) V dobe, keď sa zdá, že budúcnosť patrí výlučne elektromobilom a veľké motory sú na odpis, prichádza z Nemecka…

Šokujúci výsledok z crash testov: Z tohto čínskeho auta by ste neodišli živí!

13.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ancapcrashtests) Automobilový svet zažil zemetrasenie. Nový a nádejný čínsky model MG 3, ktorý mal ambíciu stať sa hitom, totálne pohorel…

Rodinná vojna o miliardy: Prezident Stellantisu dostal mastnú pokutu.

13.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Dedičstvo rodiny Agnelli sa skončilo pokutou takmer 200 miliónov eur a rokom verejnoprospešných prác pre prezidenta Stellantisu…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov