Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Renault má problémy s motorom 1.6 Hybrid. Môže sa to týkať aj modelov Dacia, ktoré sú ním vybavené

21.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews). Zdá sa, že 1,6-litrový hybridný pohonný agregát spoločnosti Renault, uvedený na trh v roku 2020, má problémy so spoľahlivosťou. Spoločnosť spustila internú kampaň na...

21.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).

Zdá sa, že 1,6-litrový hybridný pohonný agregát spoločnosti Renault, uvedený na trh v roku 2020, má problémy so spoľahlivosťou. Spoločnosť spustila internú kampaň na odstránenie problémov.

Renault má problémy s motorom 1.6 Hybrid. Môže sa to týkať aj modelov Dacia.
Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

1,6-litrový hybridný agregát Renault sa nachádza vo viacerých modeloch v ponuke francúzskeho výrobcu. Reč je, samozrejme, o modeloch Clio, Megane, Captur a Arkana. Je tiež namontovaný v dvoch modeloch z portfólia značky Dacia: Jogger a Duster.

Podľa spoločnosti L’argus má výrobca také problémy so spoľahlivosťou, že je potrebné vymeniť prevodovku. Renault pripravil pre konzolu špeciálnu technickú operáciu, ktorá, ako dúfa, situáciu vyrieši.

Ako pri každom uvedení výrobku na trh, aj tu nastáva obdobie dozrievania. Štyri roky po oficiálnom uvedení na trh tak motor 1.6 Hybrid od spoločnosti Renault zaznamenal len drobné zádrhele, ktoré sa vyriešili preprogramovaním systému a servisnými zvolávaním. Teraz sa však zdá, že problém je vážnejší a podľa francúzskej publikácie problémy s prevodovkou hlásia aj samotné servisy.

V čom spočíva problém s hybridným motorom Renault?

Navyše tieto problémy interne potvrdil aj výrobca a Renault v máji tohto roku spustil špeciálnu technickú operáciu. Niektorí majitelia sa sťažovali na „stratu trakcie pri štartovaní, ktorá si vyžaduje odtiahnutie vozidla“, alebo hlásili prítomnosť „hlásenia o prehriatí elektromotora“.

Príčinou problému je malá časť, ktorá však môže mať veľké následky. Konkrétne súvisí s poruchou tesnenia O-krúžku primárneho hriadeľa O-krúžku elektromotora. V dôsledku toho sa do motora dostáva olej, ktorý spôsobuje jednu alebo obe vyššie uvedené anomálie.

Môže sa to týkať aj modelov Dacia a vozidiel Renault Clio, Megane, Captur a Arkana, uvedený na trh od roku 2020.
Foto: youtube.com/@AutoReviewCars

V závislosti od závažnosti problému sa bude riešenie líšiť. Ak sa objaví hlásenie „prehriatie elektromotora“, ktoré generuje chybový kód DTC 0A9098, predajcovia demontujú snímač teploty. Napr. ak z jeho otvoru uniká olej, pokyn je vymeniť toto rúrkové tesnenie vstupného hriadeľa a vyčistiť elektromotor.

Ak je strata trakcie vozidla pri štartovaní sprevádzaná prítomnosťou chybového kódu DTC 16D861, technickým riešením je kompletná výmena prevodovky.

Týka sa tento problém aj vozidiel značky Dacia?

Problém sa týka modelov Clio, Megane, Captur a Arkana vybavených plne hybridným motorom 1,6 l (140 alebo 145 k), ako aj motorom PHEV s výkonom 160 k. Týka sa vozidiel vyrobených v období od roku 2020 do 19. januára 2024. Renault nezačal zvolávaciu spoločnosť, ale rozhodol sa riešiť problém individuálne pre každého zákazníka podľa toho, aké problémy má vozidlo, alebo či vôbec nejaké existujú.

O modeloch Dacia vybavených touto motorizáciou nie sú žiadne informácie, ale niektorí majitelia sa na problémy tohto druhu sťažujú na Facebooku alebo Reddite. Ak si všimnete, že sa vozidlo správa neprirodzene, alebo sa vám takáto chyba zobrazí na prístrojovej doske, odporúčame vám navštíviť predajcu, ktorý problém diagnostikuje.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Je Dacia Duster stále najlepšou voľbou vo svojej triede? Toto SUV je už vo svojej tretej generácii

Nízkonákladový crossover značky Dacia, náhrada modelu Logan, má digitálnu podobu


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Syntetický „superlist“, ktorý mení CO2 na palivo: Budúcnosť dopravy je tu!

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: instagram.com/berkeleylab/). Predstavte si svet, kde by ste mohli tankovať svoje auto úplne ekologicky – priamo zo vzduchu pomocou slnečnej energie.…

Koniec snov o elektrických autách? Automobilka dostáva tvrdú lekciu

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Roschetzky Photography). Ikonická nemecká automobilka Porsche, čelí šokujúcej realite – ich elektrické vozidlá môžu na najväčšom svetovom trhu úplne zlyhať.…

Trump cúvol! Svetový automobilový priemysel oslavuje kľúčový obrat

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CBSNews). Donald Trump potvrdil, že jeho administratíva zníži kontroverzné clá na automobilové diely. Tieto opatrenia, ktoré mali pôvodne podporiť americký…

Ruský automobilový trh na kolenách: Ani boháči si už nepomôžu

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/AntonSAN). Ruský automobilový trh sa rúti do záhuby a ani luxusné značky už nedokážu nájsť svoje miesto na trhu. Predaje…

Kúpil si späť svoje vlastné ukradnuté auto – tento príbeh je ako zo sveta sci-fi!

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/PaulLP). Muž sa stal hlavným aktérom bizarného prípadu, keď si nevedomky kúpil späť svoje vlastné auto, ktoré mu pred niekoľkými…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov