Elektro, Správy, Zaujímavosti,

Elektromobilita v kríze. Ďalšia spoločnosť sa dostala do konfliktu s realitou

11.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@abcnewsaustralia). Výrobcovia automobilov masívne upravujú svoje výrobné stratégie v dôsledku spomalenia dopytu po elektromobiloch. Nedávnu zmenu existujúcich plánov oznámil nemecký dodávateľ dielov Schaeffler. Spoločnosť sa...

11.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@abcnewsaustralia).

Výrobcovia automobilov masívne upravujú svoje výrobné stratégie v dôsledku spomalenia dopytu po elektromobiloch. Nedávnu zmenu existujúcich plánov oznámil nemecký dodávateľ dielov Schaeffler. Spoločnosť sa rozhodla znížiť výrobu komponentov pre modely s batériami.

Elektromobilita v kríze. Ďalšia spoločnosť sa dostala do konfliktu s realitou.
Foto: youtube.com/@abcnewsaustralia

Postupný pokles záujmu o elektromobily dokázal v celosvetovom automobilovom priemysle spôsobiť poriadny chaos. Veľké koncerny už nejaký čas masívne upravujú svoje doterajšie stratégie týkajúce sa vývoja batériových pohonov a pre spoločnosti vyrábajúce automobilové komponenty sa spaľovacie systémy stávajú opätovne prioritou. Príkladom je jeden z nemeckých gigantov, spoločnosť Schaeffler, ktorá oficiálne oznámila, že znižuje tempo výroby komponentov pre elektrické pohony.

Humbuk okolo elektrických vozidiel opadol. Spoločnosti menia stratégie

Schaeffler je jedným z najväčších svetových dodávateľov automobilových komponentov, ktorý sa okrem iného špecializuje na výrobu guličkových ložísk. Spoločnosť so sídlom v bavorskom Herzogenaurachu zamestnáva viac ako 84 000 ľudí po celom svete a dodáva komponenty okrem iného pre Mercedes, Volkswagen, BMW, Ford a takmer celú skupinu Stellantis.

V nedávnom rozhovore pre nemeckú tlač riaditeľ spoločnosti Klaus Rosenfeld informoval o ťažkostiach spôsobených slabnúcim dopytom po elektromobiloch. Podľa neho je potrebné obmedziť výrobu dielov pre elektrické vozidlá a zamerať sa na komponenty pre spaľovacie a hybridné vozidlá.

Humbuk okolo elektromobilov trochu opadol a teraz sme svedkami toho, že hybridy sa opäť stávajú populárnejšími. Práve na takéto vozidlá by sme mali zamerať naše výrobné kapacity.

– Klaus Rosenfeld zdôraznil.

Nemecký podnikateľ však zároveň zdôraznil, že napriek jasnej zmene stratégie v jeho spoločnosti by mal automobilový priemysel stále zostať pri vývoji elektromobilov. Zdôraznil tiež, že závody spoločnosti zamerané na výrobu súčiastok pre batériové automobily sa nezatvárajú, ale len sa spomaľuje tempo výroby.

Humbuk okolo elektromobilov trochu opadol a teraz sme svedkami toho, že hybridy sa opäť stávajú populárnejšími.
Foto: youtube.com/@schaeffler

Nahradia hybridy elektromobily?

Pokles predaja elektromobilov trvá nepretržite od konca roka 2023. Skutočný pokles však nastal, keď niektoré krajiny upustili od dotačných programov pre autá na batérie. To spôsobilo, že automobilky sa opäť začali orientovať na klasické spaľovacie systémy a tie elektrifikované.

Medzi ne patrí aj Mercedes, ktorý nedávno oznámil, že sa v blízkej budúcnosti zameria na vývoj hybridných pohonov, najmä plug-in hybridov. Podobnou cestou sa chcú vydať aj Volkswagen, Ford a dokonca aj Jaguar-Land Rover, ktorý nedávno oznámil, že sa plánuje zamerať na plug-in hybridy a zároveň obmedziť plánovaný sortiment elektrických modelov.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Prehlbuje sa kolaps na trhu s elektromobilmi. Už dlho to nebolo také zlé

Ďalší výrobca automobilov skrachoval. Desať rokov vyrábala lacné SUV.


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Tesla a Samsung pečatia mega dohodu! Kórejský gigant bude vyrábať mozog pre autopilota priamo v USA

04.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Robert Way) Svet technológií a automobilov je na nohách! Spoločnosti Tesla a Samsung práve uzavreli dohodu, ktorá zmení pravidlá hry.…

Rusko plánuje masovú výrobu dronov: 40 tisíc Shahed za rok a pomoc od Severnej Kórey

04.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: x.com/DEFENSEEXPRESS). Moskva plánuje dosiahnuť mesačnú výrobu 6000 bezpilotných lietadiel a v roku 2025 vyprodukovať až 40 tisíc dronov Shahed/Gierań-2 plus…

Šialenstvo na Tour de France: 250 áut Škoda v tesnom závese za cyklistami! Kto sedí za volantom?

04.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SkodaAutoSK) Každý rok sledujú milióny ľudí dychberúce súboje cyklistov na Tour de France. Málokto si však uvedomuje, aký obrovský a…

Honda chystá frontálny útok na Daciu Spring! Do Európy mieri extrémne lacný elektromobil

04.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kgachapiso) Trh s lacnými elektromobilmi sa poriadne otriasa v základoch! Japonská Honda totiž oficiálne potvrdila, že do Európy prinesie svoj…

Tajná zbraň elektromobilov, o ktorej sa mlčí! Tento geniálny trik vám zmení život (a vôňu v aute)

04.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@satonic2007) Debaty o elektromobiloch sa neustále točia okolo dojazdu, rýchlosti nabíjania či ceny. Existuje však jedna obrovská výhoda, o ktorej…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov