Novinky, Suv/Crossover, Tipy, Zaujímavosti,

Dokonalé SUV, ktoré v okamihu dobyje trh? Takýto výkon je absolútnou nevyhnutnosťou

31.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@GOCARSTV) Aké by malo byť ideálne SUV? Pri kúpe auta si každý všímame niečo iné. Pre jedného je to cena, pre iného veľkosť, pre ďalšieho...

31.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@GOCARSTV)

Aké by malo byť ideálne SUV? Pri kúpe auta si každý všímame niečo iné. Pre jedného je to cena, pre iného veľkosť, pre ďalšieho technické záležitosti. Ide o to nájsť ideálny kompromis. Mám dojem, že v konečnom dôsledku je značka menej dôležitá. Ak nás auto zaujme svojím výkonom, nikto sa nebude zdráhať ho kúpiť.

Dokonalé SUV, ktoré v okamihu dobyje trh? Takýto výkon je absolútnou nevyhnutnosťou.
Foto: youtube.com/@GOCARSTV

Ideálne SUV. Aké by malo byť?

Ak hovoríme o segmente SUV, auto by malo byť predovšetkým veľké a pohodlné. V tejto rodine sú autá, ktoré sú jednoducho stiesnené. Keď sedíte na zadnom sedadle, aj tak máte problém natiahnuť si nohy. Pocit pohodlia je len teoretický. Pri prípadnej zmene polohy vodiča alebo spolujazdca na predných sedadlách sa tí vzadu okamžite cítia nepohodlne. Auto preto musí byť predovšetkým veľké a pohodlné. To si vyžaduje nielen priestor pre cestujúcich, ale aj veľký batožinový priestor, do ktorého sa bez problémov zmestí batožina napríklad štyroch osôb.

Ideálne SUV musí aj dobre vyzerať… Samozrejme, každý má svoj vlastný vkus. Každému z nás sa páči niečo trochu iné. Ale auto musí vyzerať agresívne, dynamicky. Musí mať krásnu líniu karosérie. Niekedy je zmyslom auta vystúpiť z neho a ísť k vchodovým dverám domu… otočiť sa a chvíľu sa naň pozerať. Posadiť sa, popíjať kávu a pozrieť sa na stroj na príjazdovej ceste. Pre mňa môže byť ikonou štýlu napríklad Peugeot 408, auto, ktoré je absolútne nádherné a do ktorého som sa zamiloval na prvý pohľad.

SUV by pre mňa malo byť umením kompromisu. Malo by si dobre poradiť na dlhej ceste, ale aj na štrkovej ceste. Ide napríklad o primeranú svetlú výšku. Podľa mňa by auto v tomto segmente malo mať aj pohon všetkých štyroch kolies. Nemusí byť ani stály, ale mal by byť. SUV bez pohonu všetkých štyroch kolies bude pre mňa vždy neúplnou voľbou. Rovnako ako – ja neviem – rallye auto bez zadného spojlera. Niečo tomu jednoducho bude chýbať.

Peugeot 408.

Nesmieme zabúdať na výkon. Zdá sa mi, že optimálny výkon na začiatok by bol 200 koní. Pri veľkosti a hmotnosti takéhoto vozidla je tento výkon predsa len veľmi potrebný. Automatická prevodovka by tu bola skvelou voľbou. Pokiaľ ide o samotný motor, jeho typ je vecou konvencie. Zdá sa mi však, že najlepšou možnosťou by v súčasnosti bola hybridná jednotka. Je to voľba, ktorá je dobrá v každom ohľade. Je moderná, je šetrná k životnému prostrediu… a je aj veľmi úsporná.

Cena?

Vzhľad, komfort, pohon, výkon… ak to všetko spojíte, dostanete takmer dokonalé auto. Takmer – pretože kľúčovou otázkou na konci môže byť cena. Ak hovoríme o novom aute, myslím si, že cena by sa mala pohybovať okolo 25 000 eur. Myslím si, že takéto auto by mohlo v krátkom čase dobyť trh. Bez ohľadu na to, ktorá značka ho uvedie na trh.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Najmenšie SUV od Lexusu: LBX obsahuje všetky funkcie značky v kompaktnom formáte

Toto SUV je v súčasnosti absolútne najúspornejším hybridom číslo 1. Máme nového lídra


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

BMW šokuje: Tento gombík z áut nikdy nezmizne! Dôvod vás prekvapí

17.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Mikhail Aiman) Svet automobilov zachvátila vojna proti tlačidlám. Výrobcovia sa predbiehajú v tom, kto do auta napchá väčší dotykový displej…

Pozor na falošné promile! Tieto produkty vám môžu spôsobiť obrovské problémy

16.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Andrey_Popov). Môže alkohol tester ukázať nesprávny výsledok? Ukazuje sa, že áno. Polícia má právo požadovať od občana, aby sa podrobil…

Zelená šípka je pasca! Nový systém vás odfotí aj tak, hrozí mastná pokuta!

16.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Ronald Rampsch) Svieti červená, no vedľa nej sa rozsvieti zelená šípka doprava. Čo urobíte? Väčšina slovenských vodičov bez zaváhania odbočí.…

Koniec kompromisom: Tieto pneumatiky vydržia najdlhšie a zároveň sú najbezpečnejšie!

16.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/4045). Ešte donedávna si výrobcovia pneumatík museli vybrať – buď vysoký kilometrový nájazd, teda nízke opotrebenie, alebo priľnavosť. Ukazuje sa…

Honda Transalp po facelifte: Lepšia, krajšia a stále za dobrú cenu.

16.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/sylv1rob1). Keď prišiel na svet v roku 1987, nikto mu nepredpovedal úspech. Stalo sa však presne naopak. Transalp je jedným…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov